Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltare accelerată într-o zonă defavorizată

Auchan Retail a inaugurat un nou centru logistic, al doilea din România, amplasat în nord-vestul țării, în orașul Călan din județul Hunedoara. Întreaga suprafață a centrului, prevăzută a fi extinsă în următorii ani, depășește 67.000 m2 și include un depozit de 22.000 m2 pentru produse la temperatură ambientală și proaspete, spații de birouri, spații verzi și diverse facilități pentru personal și transportatori. Centrul logistic de la Călan va susține strategia de dezvoltare a companiei prin creșterea capacității logistice, îmbunătățirea nivelului de disponibilitate a produselor și un grad ridicat de prospețime a acestora.

Dezvoltarea infrastructurii logistice a Auchan România a început în 2007, odată cu deschiderea primului depozit pe o suprafață de 5.000 m2, prin intermediul căruia erau gestionate importurile de la momentul respectiv, furnizorii locali livrând direct la magazinele companiei. După cum a explicat Teodor Șerban, director Eficiență și Proiecte în cadrul Auchan Retail România, acest model logistic a continuat până în 2011, când retailerul totaliza o suprafață de depozitare de circa 26.000 m2, care deservea o rețea de 11 hypermarket-uri. Din 2013, atunci când au fost preluate magazinele Real din România de la grupul de retail Metro AG, compania franceză a preluat și depozitele rețelei germane, inclusiv unitățile cu temperatură controlată, „un lucru foarte important pentru noi la momentul respectiv. Ne doream să reducem amprenta de CO2 și, cum aveam o distribuție la nivel național a magazinelor, dar depozitele erau în zona Bucureștiului, aveam nevoie să reducem numărul de kilometri pe care îi făceam cu aprovizionarea. Astfel că în 2018 am preluat, la Deva, o suprafață de aproximativ 9.000 m2 de depozit ambiental, pentru a deservi în special magazinele din vest“, a afirmat Teodor Șerban în cadrul conferinței virtuale prilejuite de deschiderea oficială a depozitului de la Călan. Cel mai important moment din punct de vedere al evoluției logistice a Auchan România a avut însă loc doi ani mai târziu, în 2020, atunci când compania a deschis primul centru logistic în Ștefăneștii de Jos, județul Ilfov, la finalul aceluiași an preluând și cele două locații care deserveau cele 400 de puncte de vânzare MyAuchan din stațiile Petrom, respectiv cea de la Chitila, Ilfov, și Băcia, Hunedoara.

O investiție strategică

La mijlocul lui februarie, printr-o investiție de 19 milioane de euro, retailerul a inaugurat un nou centru logistic, al doilea din România, amplasat în nord-vestul țării, în Călan. Cu o capacitate de depozitare de 22.000 m2 atât pentru produse ambientale, cât și pentru produse cu temperatură controlată, noua locație este închiriată pe termen lung, 10 ani, și va prelua întreaga activitate logistică din platformele regionale Deva și Băcia, care asigurau până acum fluxul operațional în zonă, deservind 12 hipermarketuri și două supermarketuri Auchan, precum și peste 140 de magazine din stațiile Petrom. Așa cum a precizat Teodor Șerban, în strategia Auchan dezvoltarea acestui nou centru a avut loc din trei motive. Primul este legat de mediu și de reducerea amprentei de carbon, poziția geografică fiind una strategică, „ajutându-ne să optimizăm rutele de transport și să reducem numărul de kilometri pentru aprovizionarea magazinelor noastre cu aproximativ 1.000 de km“. În al doilea rând, pentru că dorește să aducă valoare în comunitățile în care își desfășoară activitatea, iar Călan face parte dintr-o zonă defavorizată. Investiția duce la crearea unor noi locuri de muncă, aici activând 150 de persoane, angajați atât ai Auchan România, cât și ai Yusen Logistics România, partenerul său logistic. „Am preluat oamenii de la cele două platforme pe care le aveam operaționale în zonă – Deva și Băcia – dar am suplimentat numărul lor deoarece avem noi activități în acest nou centru.“

Aceste activități noi au legătură cu cel de-al treilea motiv pentru care a fost ales orașul Călan: pentru a susține formatul magazinelor de proximitate MyAuchan Petrom, respectiv pentru dezvoltarea gamelor de produse proaspete, „care astăzi ne lipsesc, cel puțin în zona de vest a țării, în cele 142 de magazine MyAuchan Petrom deservite de platforma din Călan“. Prin noul proiect va crește și volumul furnizorilor locali, care aveau capacitatea de a produce mai mult, însă nu aveau și posibilitate logistică de a face acest lucru.

Întreaga suprafață a unității logistice, prevăzută a fi extinsă în următorii ani, depășește 67.000 m2 și include atât zona de depozitare, cât și spații verzi și diverse zone de facilități pentru personal și transportatori. Este vorba despre spații de relaxare, zone de servit masa, vestiare, parcare proprie, în timp ce pe viitor aici va fi amenajat și un teren de sport, unde angajații vor putea face diverse activități, precum baschet, fotbal sau tenis de câmp. În egală măsură, centrul logistic de la Călan oferă și șoferilor care vin la încărcare/descărcare o serie de avantaje. „Este vorba despre o clădire anexă pe o suprafață de 150 m2, unde aceștia își pot efectua pauzele prevăzute de legislația în vigoare, o zonă de relaxare, cu automate de sandvișuri și cafea, dar și zone de dușuri“, a completat Iulian Cozma, manager suport operațional. În plus, întreaga clădire logistică beneficiază de măsuri implementate pentru economisirea energiei electrice. „Avem senzori de iluminat de tip LED, dar și instalațiile electrice consumă cu aproape 25% mai puțin față de variantele convenționale, deoarece am adoptat o soluție tehnică ce integrează un agent frigorific diferit. În plus, alături de constructor am găsit o soluție tehnică pentru o mai bună securizare a zonei de temperatură controlată, prin intermediul căreia am creat un perete exterior și unul interior, iar între ele un vid de aer care ermetizează foarte bine zona de produse proaspete și elimină pierderile de temperatură.“

1.500 de paleți recepționați zilnic

Proiectul completează strategia de aprovizionare a companiei și, așa cum precizau specialiștii Auchan, va permite gestiunea unor fluxuri noi de marfă în regiune – produse refrigerate, congelate și textile. Totodată, calitatea va crește printr-o disponibilitate ridicată a produselor la raft și un grad de prospețime superior pentru toate formatele de magazine ale companiei. Din punct de vedere logistic, noul centru din Călan are o capacitate de stocare de 13.000 de paleți, oferind posibilitatea de a livra 15 milioane de colete anual. Depozitul este prevăzut cu 42 de rampe de descărcare și încărcare de camioane, având capacitatea de a recepționa zilnic 1.500 de paleți. „Din totalul celor 22.000 m2 de depozitare și spații de birouri, 18.000 m2 sunt în zona ambientală (+18 OC), 3.000 m2 sunt dedicați produselor proaspete/refrigerate (+2-4 OC) sau congelate (până la -20 OC)“, a explicat Dan Fotescu, director logistică Auchan România.

Pe lângă campusul de la Călan, retailerul mai operează un spațiu logistic cu o suprafață de 71.000 m2 în localitatea Ștefăneștii de Jos, lângă București, inaugurat în 2020. Amplasat în proximitatea autostrăzii A3, acesta asigură gestionarea optimă a rutelor către zona de sud-est și centru a țării. Depozitul are o capacitate de stocare de 40.000 de paleți, iar aici își desfășoară activitatea 500 de persoane, angajați ai Auchan și ai celor doi furnizori de servicii logistice cu care colaborează. Centrul din Ștefănești deservește atât 47 de hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate MyAuchan, cât și magazine din stațiile Petrom din zona de sud și sud-est a țării. De asemenea, campusul este certificat EDGE pentru măsurile de sustenabilitate implementate în economisirea energiei electrice, a apei și a materialelor folosite. Într-un viitor apropiat, aici va fi implementat un sistem de automatizare, despre care oficialii companiei nu au dorit încă să dea foarte multe detalii. „În zona Bucureștiului există un deficit foarte mare de forță de muncă pe care încercăm să îl compensăm și, totodată, să îmbunătățim nivelul de serviciu cu un sistem de mecanizare în platforma de la Ștefănești. La Călan, având în vedere faptul că operăm într-o zonă defavorizată, fiecare loc de muncă are un impact semnificativ în economia locală și nu numai.“

Primele dark store-uri Auchan

Pe lângă magazinul online dedicat, Auchan România are în portofoliu 182 de magazine fizice și, în curând, va inaugura și primele dark store-uri din țară, unități dedicate comenzilor online (magazine fizice situate în zone comerciale bune, închise din diverse cauze – criză financiară, criză pandemică – devenite centre de fulfillment pentru e-tail). „Încercăm să acoperim la nivel național cam toate zonele cu alt format decât hipermarket. Discutăm de un focus pe care îl avem pe magazine mai mici, de tip supermarket, pe care vrem să le deschidem în toată țara, nu doar în zona de vest, și mergem și mai departe și spre e-commerce. Deschidem în următoarele săptămâni primele dark store-uri, primele centre de microfulfillment de pregătire a comenzilor pentru a fi livrate la domiciliu. Cu acest format încercăm să ajungem în toată țara, în primul rând către marile orașe, apoi ne orientăm atenția și către orașele mai puțin aglomerate“, a precizat Teodor Șerban.

În prezent, segmentul online reprezintă puțin mai mult de 4% din afacerile Auchan, o creștere peste media pieței, iar procentul se mărește de la an la an. „La e-commerce avem o rată de progresie bună, anul trecut am dublat față de 2020, iar anul acesta dublăm față de anul trecut. Tendința, care este una de creștere exponențială, este ceea ce contează. Pe de altă parte, ne-am propus ca la anul, prin toate proiectele pe care le facem, să creștem de cinci ori cifra de afaceri de anul trecut“, au mai explicat oficialii Auchan.

Articole similare

Ad