Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Digitalizare, servicii integrate și o largă rețea de acoperire

În ciuda scăderilor înregistrate în perioada stării de urgență, MOL România a reușit să compenseze parțial impactul negativ al măsurilor restrictive. Compania operează o rețea extinsă de 243 de stații (dintre care 14 au fost deschise anul trecut) și un portofoliu extins de produse și servicii dedicate persoanelor fizice și firmelor. Pentru anul acesta, MOL anunță noutăți pentru cardul MOL Gold, deschiderea de noi stații la nivel național și continuarea promovării carburanților alternativi și a energiei electrice.

Criza medicală a accelerat procesele de digitalizare, fiind facilitată efectuarea unei game largi de operațiuni online, simplu și în siguranță, prin două platforme dedicate clienților persoane juridice.

Centrul de Carduri este creat pentru gestionarea costurilor de alimentare cu carburant, cu design accesibil și funcții atractive, ce permit sintetizarea activităților legate de cardurile de carburant, posibilitatea de a efectua operațiuni precum verificarea limitei de credit, a discount-urilor și a serviciilor utilizate (de exemplu, emiterea facturii electronice, serviciu foarte bine primit de clienți).

Separat, prin intermediul platformei online MOL ISA (Internet Sales Application) se pot plasa și gestiona comenzi 24/24 pentru toată gama de produse petroliere en gros: carburant, bitum, GPL. Din ianuarie 2020 este disponibilă și versiunea pentru telefonul mobil, MOL myISA-RO. Din aplicație, clienții corporate pot plasa și urmări statusul comenzilor, pot monitoriza datele de încărcare și au acces la istoricul facturilor, totul în timp real, de oriunde s-ar afla.

Cardurile MOL permit achiziționarea, fără numerar, de carburant și produse și servicii conexe într-o rețea de acceptare extinsă în Europa, simplifică administrarea flotelor și ajută la reducerea costurilor operaționale, asigurând totodată control deplin al cheltuielilor. De asemenea, oferă posibilitatea de a plăti taxele de drum în majoritatea țărilor europene, precum și restituirea TVA și a accizei pentru achiziții în străinătate. În 2019, grupul MOL și-a unit forțele cu compania petrolieră Total și au încheiat un acord care prevede extinderea rețelei de acceptare a cardurilor de carburant MOL cu aproximativ 4.000 de stații din Franța, Belgia, Luxemburg, Olanda și Germania, până la un total de aproape 6.000 în întreaga Europă.

Pentru a doua parte a anului 2021, grupul pregătește noutăți în ceea ce privește Cardul MOL GOLD, pe zona de servicii asociate cardului și a rețelei de acceptare. Prin cardul MOL Gold Europe se pot achita taxe de drum în România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Serbia, iar prin partenerul eurotoll se pot achita taxele de drum în Austria, Germania, Franța, Spania, Portugalia, Italia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Suedia, Danemarca, Elveția, Polonia și tunelurile alpine dintre Franța și Italia.

Toți utilizatorii MOL Gold pot gestiona eficient restricțiile cardurilor, atât în ceea ce privește posibilitățile de cumpărare, cât și limitările valorice ale achizițiilor prin Centrul de Carduri, pentru a evita achiziții nedorite.

În trend cu politicile de decarbonizare

MOL a inaugurat în 2018 primul terminal GPL din România la Tileagd. Investiția s-a ridicat la peste două milioane de euro și a urmat altor două proiecte majore în dezvoltarea sistemului logistic – depozitele de carburanți, lubrifianți și diviziuni petrochimice de la Giurgiu și Tileagd. „Gazul Petrolier Lichefiat reprezintă o piață stabilă, cu potențial ridicat. În acest moment, sunt instalate în stațiile noastre 105 skiduri GPL”, au declarat reprezentanții MOL.

Oferta GPL pentru persoane juridice include propan și autogaz, ambele surse de energie economică și ecologică, cu emisii minime de CO2, astfel că produsele de acest tip pot fi folosite inclusiv în ariile protejate. La fel, utilizarea și alimentarea cu autogas MOL este sigură și are beneficii economice și ecologice.

Compania a început dezvoltarea de servicii în sectorul electromobilității încă din 2018. Serviciile de încărcare a mașinilor electrice, dezvoltate prin proiectul pan-european NEXT-E și din surse proprii, sub brandul MOL Plugee, sunt disponibile în acest moment în 22 de stații MOL.

Anul acesta, în urma unei licitații publice organizate de CNAIR, MOL România a câștigat 7 contracte de concesiune pentru construcția a 14 spații de servicii pe unele dintre cele mai importante rute: 6 pe autostrada Lugoj-Deva, 4 pe Orăștie-Sibiu și câte două pe București-Pitești și Medgidia-Constanța. „Vom avea servicii de alimentare cu carburant, servicii de încărcare electrică, «Fresh Corner» în clădiri special concepute, facilități de igienă personală și spații dedicate în aer liber pentru șoferii de camioane. Vom instala și două stații de încărcare electrică rapidă per unitate. Obiectivul nostru este de a inaugura cât mai curând cele 14 stații. Avem o viziune despre cum va arăta benzinăria viitorului și vrem să o punem în practică.”

Grupul a adoptat recent noua strategie „Shape Tomorrow”, potrivit căreia compania își accelerează procesul de transformare, pentru a atinge nivelul zero de emisii nete de CO2 până în 2050. MOL dorește să-și crească semnificativ investițiile prietenoase cu mediul, aliniate la taxonomia UE, ce vor depăși cu 50% cheltuielile totale de capital până în 2030 și se vor apropia de 100% până în 2050 sau mai devreme.

Articole similare