Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Din 20 august (aproape) dispare ideea de sofer titular

Bravia Logistics are 19 ansambluri care fac, toate, transport intracomunitar, dar in prezent lucreaza numai cu 10-13 (si cu 14 soferi), alte cateva fiind puse in vanzare, din cauza situatiei economice, dar si pentru ca sunt mai vechi, asa cum explica directorul general al firmei, Radu Istoc. „As vrea sa reduc flota, pentru ca vehiculele asteapta uneori zile intregi inainte de a incarca din nou marfa. Dar, intrucat volumele de transport au scazut, a fost un moment oportun pentru a face curatenie in firma si o selectie a masinilor si chiar si a soferilor. Si am ajuns astfel sa avem o echipa stabila si foarte buna.“

Radu Istoc intentioneaza sa organizeze inca de la final de august cursele astfel incat soferii sa ajunga in tara la 3-4 saptamani, cum prevede noul Pachet Mobilitate, dar asteapta sa vada si reactia altor firme de transport, „intrucat, daca multe nu se vor conforma noii legislatii, voi avea o mare problema in a pastra conducatorii auto, carora nu le convine sa stea atat de putin la munca in Comunitate, fiindca li s-ar diminua veniturile, si vor migra astfel catre firmele care ii vor tine mai mult plecati“.

Bravia Logistics are inca soferi titulari pe camioane, iar rezervele schimba in decurs de o luna chiar si trei ansambluri, cat timp colegii lor isi fac pauza in tara. Iar pe vremea cand avea 20 de camioane active, inainte de pandemie, avea 24 de soferi. Una dintre schimbarile pe care le va aduce noua legislatie este, in opinia lui Radu Istoc, aceea ca nu se va mai putea vorbi de soferi de rezerva – desi aceasta strategie este avantajoasa si pentru firma, deoarece permite pastrarea camioanelor in stare mai buna – „pentru ca in decurs de patru saptamani e prea mare bataia de cap sa mutam rezervele de pe un camion pe altul. Soferii vor trebui sa se acomodeze cu faptul ca nu vor mai avea camionul lor si la terminarea pauzei il vor lua pe primul pe care il gasesc disponibil. Altfel, daca ar ramane fiecare sofer pe vehiculul sau, camioanele ar ajunge sa lucreze cel mult 10 luni pe an si rentabilitatea ar fi si mai mica decat in prezent. Sau, daca avem nevoie, in medie, de cinci soferi pentru patru camioane, vom forma echipe din cei care se inteleg bine si se vor roti aceiasi cinci soferi pe aceleasi patru camioane. Ori ne mai gandim pana gasim scenariul cel mai potrivit si pentru noi, si pentru soferi.“

Articole similare

Ad