La fel este posibil sa procedeze cei mai multi transportatori romani care fac curse internationale. Din calculele UNTRR reiese ca un operator roman care face international cu 200 de camioane si in prezent alimenteaza lunar 300.000 l de motorina in Romania si 300.000 l de motorina in afara Romaniei, in cazul majorarii accizei la motorina va alimenta lunar cel putin 500.000 l de motorina in afara Romaniei si sub 100.000 l de motorina in Romania.
Din cele aproximativ cinci miliarde de litri de motorina care se vand la noi anual, reorientarea unui volum de numai 13% spre alimentare in alte tari va aduce in realitate pierderi de 65 de eurocenti/l pentru Statul roman! Iar prin pierderea intregii accize aplicate in prezent, de 330 de euro/1.000 l, a majorarii de 7 eurocenti si a TVA aferente (aplicate atat pretului motorinei, accizei, cat si majorarii acesteia) – Statul roman, desi, teoretic, ar beneficia virtual de incasari de aproximativ 430 de milioane de euro doar din majorarea accizei la motorina, in practica nu va incasa in valoare absoluta mai multi bani! Va incasa mai multi bani in valoare unitara – pe fiecare litru de motorina vandut in Romania – insa in situatia scaderii consumului cu mai mult de 13% va primi mai putini bani decat inainte de majorarea accizei.