Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din nou, despre eficienta

Productivitatea „greilor“ de pe santierele de constructii sau miniere depinde in mare masura de performantele anvelopelor. Ele sunt foarte solicitate si de aceea rezistenta, robustetea si consumul redus sunt cuvinte cheie in evaluarea unui pneu. Anvelope cu astfel de caracteristici au fost expuse la Bauma, la sfarsitul lui aprilie.
 
Standul Bridgestone a gazduit cea mai mare anvelopa radiala off-the-road din lume, 59/80R63, prezentata pentru prima data cu noul profil VRF. Aceasta cantareste 5,2 t si are un diametru impresionant, de 4,02 m.
 

Modelul este folosit pentru imensele basculante rigide de 380-400 t care lucreaza in minele de carbune si cupru sau in zonele de exploatare a nisipurilor petroliere din America. Producatorul japonez a lansat si versiunea anvelopei de macara VHS care intra in categoria F de viteza, 80 km/ora, fata de varianta anterioara, care permitea 70 km/h.
Bridgestone si-a marit si gama pentru operatiuni miniere heavy-duty cu modelul VREP, dimensiunea 27.00R49, special realizat pentru basculante rigide de 100 t care lucreaza in mediu stancos. Avantajele folosirii unei astfel de anvelope sunt eliminarea uzurii neuniforme si nivelul redus de vibratii, ceea ce duce la o durata de folosire mai lunga.
Cu aceeasi ocazie, producatorul a anuntat ca seria de anvelope radiale VJT cu banda de rulare clasa L3 va fi extinsa anul acesta prin adaugarea a doua noi dimensiuni, 17.5R25 si 29.5R25.

Consum redus si durabilitate
Chiar daca e criza, CGS TYRES si-a continuat planurile strategice pe termen lung prin lansarea la Bauma a noii linii de pneuri Mitas CR-01. Este o generatie noua de anvelope radiale cu constructie metalica, pentru macaralele mobile. Companiile care le vor folosi vor beneficia de costuri reduse de operare datorita durabilitatii lor. In afara de rezistenta ridicata la intepaturi, faptul ca are o constructie metalica face ca pneul sa prezinte o rezistenta redusa la rulare, deci sa ofere si un consum mai mic de combustibil. Cresterea durabilitatii a fost obtinuta datorita capacitatii profilului de a fi recanelat. CR-01 are omologare ECE R54 si in prezent este produsa dimensiunea 445/95R25 174F TL.

Premiera mondiala de la Continental
Continental Industrial Tyres si-a adaugat in portofoliu un produs complet nou destinat incarcatoarelor laterale si altor echipamente industriale. ContiRT20 Performance este o anvelopa radiala pneumatica, succesoarea IC80 si ConRad HT, care are o capacitate de tractiune foarte mare chiar si la 40 km/ora. Specificatiile pe baza carora a fost dezvoltata aceasta anvelopa au fost foarte stricte si la multe capitole ea a trebuit sa indeplineasca cerinte mai dure decat predecesoarele sale, ConRad HT si CONRAD. Chiar daca au aproape aceeasi adancime a profilului si dimensiuni similare, pentru noua anvelopa se prevede o durata de viata mai mare cu circa 30%.
Tractiunea puternica a ContiRT20 Performance se observa la prima vedere a profilului. De asemenea, anvelopa are performante ridicate in ceea ce priveste uzura uniforma si suspensiile si nu face compromisuri cand vine vorba de stabilitate in stationare sau retinerea pietrelor.
Din septembrie 2008, anvelopa a fost testata din toate punctele de vedere, fiind facute inclusiv comparatii cu produsele competitorilor. Toate aceste probe au fost trecute cu succes.
Proiectantii si inginerii au avut in vedere tensiunea la care acest gen de produs este supus indiferent de aria de folosire, in industria lemnului, a cimentului sau otelului, in santiere navale, centre logistice, in aplicatii atat in-door cat si out-door. Adancimea profilului a fost marita pe cat posibil, astfel incat sa faca fata chiar si celor mai solicitante conditii si sa aiba o durata de viata cat mai mare.
Calea de rulare cu caneluri adanci garanteaza tractiune maxima atat pe teren nivelat, cat si cu denivelari. Rezistenta la rulare a fost redusa considerabil, astfel incat sa asigure un consum redus de combustibil fara a afecta insa confortul soferului.

Goodyear IT620T, pentru mai multe tipuri de aplicatii
Goodyear Dunlop a prezentat ultimele noutati pentru echipamente de manipulare. IT620T este noua generatie a binecunoscutei IT520T si prima ei dimensiune disponibila este 460/70 R24. Anvelopa se adreseaza in special echipamentelor de manipulare moderne si puternice, cu capacitate mare de ridicare, care opereaza pe noroi, iarba, pietre sau ciment dur.
IT620T are numeroase trasaturi care ajuta la cresterea performantei utilajului. Profilul are model agricol, de unde rezulta o mai buna tractiune si capacitate de auto-curatare.
Pentru a obtine o virare sigura si rezistenta pe suprafete dure, centrul profilului are o sectiune ranforsata, iar pentru stabilitate marita, profilul este aplatizat si largit. Echipamentele de manipulare de ultima generatie au devenit din ce in ce mai versatile. Paleta larga de accesorii, cum sunt furcile, mesele liftante sau diferite tipuri de cupe, care de multe ori inlocuiesc aplicatiile obisnuite tip macara, fac ca tensiunea aplicata asupra anvelopelor sa fie mult mai mare decat in cazul aplicatiilor obisnuite. De aceea, IT620T a fost testata pentru a face fata acestor utilizari. Gama IT610T va fi extinsa treptat cu mai multe dimensiuni si sarcini utile.

Mai multa productivitate pe santier
Michelin a adus in prim plan doua anvelope noi, care sporesc productivitatea utilajelor si, prin urmare, a intregului santier. X-TRACTION, pentru autobasculantele rigide utilizate in cariere si in constructia de infrastructuri, exista doar in dimensiunea 27.00 R 49, adaptata utilajelor miniere. Din septembrie 2010, gama X-TRACTION se va imbogati cu noua dimensiune 24.00 R 35 si in 2011 va fi completata de 21.00 R 33 si 18.00 R 33. Cu aceste trei noi dimensiuni,  Michelin creste productivitatea autobasculantelor rigide, reducand totodata consumul de combustibil al   utilajelor cu pana la 5%.
In plus, doua inovatii permit reducerea incalzirii anvelopelor si mentinerea unei capacitati optime a vitezei. E vorba de noul design al umerilor anvelopei, numit „Cooling System“, si de modificarea arhitecturii carcasei, numita „C2 technology“.
Tot cu aceasta ocazie, Michelin a prezentat cele doua noi dimensiuni, 20.5 R 25 si 29.5 R 25, ale gamei XHA2. Anvelopele pentru incarcatoarele medii, lansate in 2009, doar pentru inlocuire, vor fi, de asemenea, disponibile ca echipament original, incepand din iulie 2010.
Gama XHA2 inaugureaza o noua generatie de anvelope mai usoare pentru constructiile publice, care favorizeaza reducerea consumului de carburant si protejeaza mediul, fiind in acelasi timp mai robuste, deci mai capabile sa scada costul orar al utilajului. In plus, acestea dispun de o noua structura brevetata care reduce vibratiile, sporind confortul operatorilor.

Articole similare

Ad