Ca urmare a crizei economice generate de epidemia de coronavirus, cererea de transport a scazut dramatic aproape in toate industriile. Masurile de izolare, care au provocat o lipsa de lichiditate si o explozie a costurilor de transport, cauzate de dezechilibrele fluxurilor de marfa, cursele pe gol si timpii de asteptare indelungati in granite si la putinele fabrici care mai lucreaza, au condus companiile de logistica si transport catre pierderi si chiar catre inchiderea activitatii. Intelegand ca lantul acesta de domino, pe langa efectele catastrofale asupra ocuparii fortei de munca, ar putea pune in pericol si oferta de produse de baza si recuperarea economica ulterioara starii de urgenta, multe state occidentale au hotarat sa deschida o parte dintre unitatile de productie, incepand cu cele din automotive. In Romania, cu exceptia sectoarelor alimentar, farmaceutic si de e-commerce, care inca functioneaza, mai avem de asteptat pana sa vedem luminita de la capatul tunelului, Statul – singurul care ar putea sa sprijine industria de transport si logistica prin masuri temporare legislative – asumandu-si, prin tacere si neimplicare, efectele dezastruoase care se abat asupra economiei, mult mai greu de gestionat decat situatia medicala generata de virus. Iar perioada de convalescenta a industriei – pentru cei care vor reusi sa scape! – va fi cu atat mai lunga cu cat se intarzie adoptarea unor solutii de relaxare care sa permita, macar partial, reluarea vietii si activitatilor obisnuite.
Pentru a vedea cum reactioneaza industria la situatia actuala, am stat de vorba cu un esantion reprezentativ de actori din domeniul transportului, expeditiei si logisticii. Astfel, am aflat ca cei care lucrau in Comunitate si-au tras mare parte din camioane pe dreapta, adesea sub influenta cererii soferilor de a reveni in tara, dar mai ales pentru ca putinele volume disponibile in Europa sunt repartizate acum catre transportatorii propriilor tari. Exceptie fac cei care activeaza in domeniul frigorific, sector care, prin nevoia de produse alimentare si farmaceutice, inca mai ofera de lucru, chiar daca la preturi adesea modeste. Apoi, multi dintre cei care aveau curse internationale, confruntandu-se cu incapatanarea si zelul celor de la DSP care le trimiteau soferii in izolare sau carantina, au renuntat la a mai prelua comenzi, in vreme ce transportatorii la nivel national continua sa se bata pe putinele volume pentru a-si mai misca masinile, insa la tarife din ce in ce mai mici si neacoperitoare.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).