Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Direcția asistată electric de la Scania crește confortul și siguranța șoferului

Scania a lansat la sfârșit de noiembrie Direcția Asistată Electric (EAS), disponibilă opțional, ce permite folosirea de sisteme noi sau îmbunătățite de asistență pentru șofer (ADAS), care să-l ajute să se concentreze mai bine asupra drumului. Funcțiile ADAS se activează la viteze de peste 60 km/h, dar chiar și cu ele activate șoferii trebuie să continue să țină mâna pe volan.

EAS este un sistem electro-hidraulic dependent de viteză care oferă funcții precum mersul cu spatele și compensarea necesară în caz de vânt lateral. Algoritmul de control include factori precum viteza, asigurând proporționalitatea cuplului volanului cu rezistența din partea roților. Datorită direcției electro-hidraulice, volanul revine singur în poziția neutru, aspect foarte important mai ales la mersul cu spatele.

Aceste sisteme de asistență nu sunt menite, așa cum subliniază reprezentanții producătorului, să înlocuiască abilitățile șoferilor sau să le fure plăcerea de a conduce un camion Scania, ci dimpotrivă, conducătorul auto este în continuare responsabil.

Camioanele Scania cu EAS pot fi comandate cu anumite sisteme de asistență grupate în trei pachete: Detection, Prevention și Comfort. Cele mai multe funcții pot fi activate și dezactivate de șofer. Unele dintre ele se suprapun parțial cu altele, în funcție de viteză, zona monitorizată, tipul și disponibilitatea marcajelor rutiere. Toate sistemele bazate pe EAS împărtășesc aceeași logică de avertizare cu niveluri crescute de activare sonoră sau luminoasă sau chiar cu intervenția automată asupra direcției camionului.

Cele trei funcții noi posibile acum datorită EAS sunt Lane Keep Assist (monitorizează marcajele benzilor pentru a menține camionul în centrul benzii sale prin folosirea direcției active; intră în funcțiune la cel puțin 60 km/h), Lane Departure Warning cu Active Steering (o extensie a funcției standard LDW care nu doar că detectează potențialele părăsiri ale benzii, dar și intervine asupra direcției vehiculului, aducându-l înapoi pe banda lui) și Lane Change Collision Prevention (împreună cu Scania’s Blind Spot Warning evită incidentele la părăsirea benzii de mers; când BSW declanșează cel mai intens semnal de avertizare, de exemplu, la detectarea unui alt vehicul, LCP folosește direcția automată pentru a împiedica părăsirea benzii, chiar și dacă luminile de direcție sunt activate, și readuce camionul pe banda sa).

Articole similare

Ad