Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Distribuitorii se reorienteaza spre Rusia!

Pe o piata inca marcata de o atmosfera incerta, cauzata in special de reglementarile internationale, planificarea de investitii si cheltuieli continua sa fie determinata de un singur criteriu: pretul! In aceste conditii, nu este de mirare ca in ultimii ani vanzarile de anvelope chinezesti, alaturi de cele europene de buget, au luat avans, dealerii fiind tot mai activi in aceasta directie. Nu pentru mult timp insa, deoarece noua taxa antidumping pentru anvelopele provenite din China prefigureaza o crestere a tarifelor pentru anvelopele din categoria no-name si de buget. Ca urmare, transportatorii, cu precadere cei care activeaza la intern si au in vedere costuri cat mai mici de exploatare, incep sa se reorienteze spre marci europene.
 

Segmentata in functie de tipul de transport, piata anvelopelor de buget trece printr-o schimbare majora cauzata de noua taxa antidumping pentru anvelopele chinezesti. Impusa din mai 2018, suma variaza intre 57 si 85 de euro/anvelopa importata din China in Uniunea Europeana. Acolo unde nu mai exista stocuri pretul deja a crescut, motiv pentru care unii distribuitori deja s-au reorientat catre piata din Rusia, dupa cum ne-au explicat unii dintre transportatori. „Cel putin distribuitorii care imi aduceau anvelope din China s-au reorientat spre pneuri din Rusia. Sunt tare curios cum vor evolua lucrurile si cu acestea. Nu stiu ce sa zic despre ele pentru ca nu am folosit marci rusesti“, afirma Acasandrei Florin, directorul firmei iesene Chirtea. Compania are o flota de 13 autocamioane – 10 autobasculante 8×4 si trei autotractoare cu semiremorci – fiind specializata pe lucrari de constructii, motiv pentru care anvelopele sunt foarte importante. „La autobasculante folosim Kormoran, iar la autotractoare Dunlop.“ Platite cash, anvelopele sunt achizitionate doar la nevoie, in general dupa distante cuprinse intre 60.000 si 100.000 km, deoarece se lucreaza in conditii de santier. In trecut, cel putin pana acum un an si jumatate, dupa cum mai spune oficialul Chirtea, compania a mai folosit si anvelope provenite din China. „Oricum nu aveau cine stie ce calitate, insa aveau un pret bun. De vreo jumatate de an insa s-au scumpit. Daca inainte o anvelopa de balastiera de 315/60 o luai cu 750-800 de lei, acum a ajuns la 1.250-1.300 de lei, asa ca mai bine mai pui cateva sute de lei si iti iei ceva mai bun. Pe santier preferam un pneu chinezesc de 800 de lei, care poate se mai taia, erai nevoit sa-l schimbi etc. Acum, fiindca a crescut pretul, preferi sa coste mai mult, dar sa ai o calitate mai buna.“

Articole similare