Desi semnele crizei provocate de Covin-19 se simt inca, economia Chineza incepe sa isi revina. Iar cum preturile pe transportul aerian sunt foarte mari, iar timpul petrecut pe mare este lung, transportul terestru castiga tot mai mult teren. Economia Chinei a scazut cu 6,8% in primul trimestru al acestui an, dupa multi ani de crestere. Dar, potrivit Camerei de Comert de acolo, aproape fiecare a doua companie din China se asteapta ca economia Chinei sa scada.
Cu toate acestea, aproape 40 de trenuri pleaca saptamanal din Duisburg catre mai multe locatii din China. Desi portul din Duisburg a fost grav afectat de scaderile de trafic, Erich Staake,CEO-ul portului se asteapta la o crestere semnificativa in a doua jumatate a lui aprilie, care ar trebui sa vina ca raspuns la cresterea capacitatii terminalului si la solutiile de stocare pe termen scurt.
DB ofera clientilor pe ruta cu China o solutie cu doua zile mai scurta. Din cauza blocarii de la granita dintre Belarus si Polonia, un tren cu 50 de containere cu electronice si componente auto din Xi’an a fost expediat de la Kaliningrad la Rostock si a ajuns la destinatie in 12 zile. Iar un tren din directia opusa este deja pe drum. Planurile companiei sunt de a ajunge la o conexiune pe saptamana in ambele directii intre Kaliningrad si Rostock. Potrivit DB, in aprilie, se preconizeaza ca numarul trenurilor sa creasca cu 25% fata de martie.
Optimist s-a aratat si Hans-Jörg Bertschi, directorul executiv al companiei elvetiene cu acelasi nume, care a declarat ca „intreaga piata relevanta probabil ca a ajuns la 75% din nivelul la care era in perioada premergatoare crizei si am putut sa castigam cota de piata in afacerea cu containere catre si dinspre China?. Intre-timp, volumul afacerii catre si dinspre China a ajuns la nivelul dinainte de coronavirus.
Si expeditorul Instafreight are deja transporturi rutiere din China. „Costul transportului din Shanghai in Germania este de circa 15.000 de euro per camion?, a spus Phillipp Ortwein, directorul companiei. „Lucru care ne face semnificativ mai ieftini si cu putin mai lenti decat transportul aerian.? Acesta a mai spus, insa, ca transportul rutier nu este o solutie pe termen lung din cauza emisiilor de CO2.