
Costurile legate de expedierea de mărfurilor generale au crescut în Germania cu 3,6% în a doua jumătate a lui 2024 comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, iar volumele au scăzut în medie cu 7%, așa cum reiese din a 21-a analiză semestrială a federației operatorilor germani DSLV referitoare la evoluția pieței de expediere de marfă în regim de grupaj. Acest indicele include date colectate în numele DSLV de firma de consultanță FORLOGIC de la 13 companii care au rețele de logistică a mărfurilor generale, care au un total de 124 de depozite și 19,3 milioane de transporturi pe an.
Principala responsabilă pentru creșterea costurilor este taxa de drum din Germania, care de la început de 2024 include și o suprataxă pentru emisiile de CO2, iar de la 1 iulie 2024 se aplică utilitarelor de la 3,5 t în sus. Taxele de drum s-au mărit deci în medie cu 53,2% față de prima jumătate a lui 2023, ceea ce a dus la o creștere cu 2,3% a costurilor totale de transport.
Costurile cu personalul continuă să aibă ponderea cea mai mare în costurile totale, cu puțin peste jumătate, iar contractele colective de muncă și povara administrativă rezultată din legislația ESG au dus la creșterea lor cu 3,9%, deci la o creștere a costurilor totale de aproape 2%.
Iar investițiile în infrastructura digitală și în tranziția energetică au fost cu 3,1% mai mari, adică au dus la o creștere de 1% a costurilor totale.
Aceste scumpiri au fost ușor atenuate de ieftinirea combustibilului în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.
Costurile pentru sistemul de schimb de europaleți sunt colectate separat de DSLV ca subindice și sunt incluse în indicele costurilor totale., folosind ca an de bază 2022. Aici se vede că, după o scădere relativă în 2023, în a doua jumătate a lui 2024 costurile au crescut cu 3,8% pentru paleții medii și cu 7,5% pentru paleții noi.
Ținând cont de toate aceste cheltuieli, DSLV se arată îngrijorată, deoarece în opinia sa companiile de logistică a mărfurilor generale activează într-un mediu constant dificil, în care este greu de ținut sub control scumpirile, ceea ce afectează grav profitabilitatea și amenință chiar cu dispariția unor operatori.