Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa bone, soferii filipinezi ies la rampa pe piata europeana

Daca pana de curand in Europa erau la moda bonele filipineze, se pare ca si companiile de transport au fost atinse de acest „fenomen“, renuntand chiar si la soferii estici in detrimentul filipinezilor. Compania letona SIA Dinotrans, condusa de un cetatean suedez, care dispune de o flota de 260 de camioane, a angajat deja 100 de soferi filipinezi, apeland pentru asta la serviciile unei companii specializate in recrutare de personal.
 

Utilizarea soferilor filipinezi inseamna costuri mai mici cu forta de munca fata de angajarea soferilor europeni. Pana de curand, cei mai multi soferi Dinotrans erau cetateni letoni, o mica parte provenind si din tarile baltice sau chiar Europa de Est.
 „Scopul nostru nu a fost sa gasim forta de munca ieftina. Exista suficienta forta de munca ieftina si in Europa. Dorinta noastra a fost sa gasim soferi care ne pot ajuta sa furnizam clientilor servicii de calitate“, a explicat Staffan Resare, CEO si proprietar SIA Dinotrans. „Prospectam in permanenta piata letona in cautare de soferi, dar ei nu corespund intotdeauna cerintelor noastre“, a completat acesta.
Pasul in cautarea de noi soferi a fost realizat, potrivit reprezentantului Dinotrans, pentru a aduce un impuls activitatii. Ca in mai toate statele UE, si in Letonia, transportatorii se confrunta cu problema gasirii de tineri care vor sa devina conducatori auto. Venitul net pentru un conducator auto profesionist ajunge in Europa la 1.400-2.500 de euro/ luna. „Asta este valabil si pentru soferii Dinotrans si probabil pentru mai toate companiile de transport care au o activitate similara. Si soferii angajati in cadrul companiei noastre din Germania se incadreaza la acelasi nivel salarial. Cei din Filipine au fost angajati cu acordul autoritatilor locale, ceea ce inseamna un nivel de siguranta ridicat pentru ambele parti. Acestia au fost foarte bine primiti de clientii nostri“, a mai spus Resare.

Se cauta tanar, vorbitor de engleza, dar cu experienta in condus camioane
Conducatorii auto filipinezi au ajuns in Letonia imediat ce agentia filipineza de plasare a fortei de munca STB-DJL Human Link Inc. a finalizat prima faza a procesului de recrutare pentru Dinotrans.
Misiunea de recrutare a conducatorilor auto filipinezi pentru camioanele companiei letone a inceput in toamna lui 2012. Cu o flota de 260 de camioane, Dinotrans furnizeaza servicii de transport pentru case de expeditii si furnizori de servicii logistice din Scandinavia si Europa de Vest. STB-DJL a primit contractul in exclusivitate de la SIA Dinotrans. Anuntul ofera informatii referitoare la cerintele pentru viitorii conducatori auto. In primul rand, acestia trebuie sa fie posesori ai unui permis international valabil pentru camion si remorca (A, B, C, CE) si sa aiba cel putin trei ani experienta. …

Articole similare