Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După două etape Dakar câștigate de olandezi, Ales Loprais rămâne totuși lider

În week-end s-au desfășurat etapele a șasea și a șaptea ale raliului Dakar. Prima dintre ele, de la Ha’il la Riyadh, de 917,74 km, din care 358 km de cursă specială, a avut loc pe un teren foarte nisipos, a cărui soliditate a fost modificată de ploaie, care a permis o abordarea mai ușoară a traseului. Pe de altă parte, dunele au produs surprize neplăcute atunci când au fost tratate mai puțin prudent.

În cursa camioanelor victoria în etapa a șasea i-a revenit lui Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco), la 35 de secunde de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco) și la 2’30” de Martin Macik (MM Technology). Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga) a fost al șaselea, la 26’40” de lider, astfel că pierde primul loc în clasamentul general, fiind însă doar cu 37 de secunde în urma lui Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco). Pe locul al treilea este Janus Van Kasteren, la 26’30” de lider, și pe al patrulea este Martin Macik, la 30’27”. De la locul al cincilea încolo distanța față de lider este deja mult mai mare, de la o oră 49’47” în sus.

Cursa de camioane deci a adus o schimbare de gardă printre piloții olandezi, odată cu această primă victorie de etapă pe care o obține Mitchel Van Den Brink, care are doar 20 de ani – este cel mai tânăr pilot care a realizat o astfel de performanță. Se vede, și cu această ocazie, că Dakar este adesea o „afacere de familie“, câtă vreme în cursa camioanelor avem familia Van Den Brink, din care fac parte Martin, cu 15 participări la Dakar incluzând-o pe cea din 2023, și fiul lui, Mitchel, care a participat pentru prima dată la Dakar în 2019, în calitate de copilot al tatălui său.

Etapa a șaptea, de la Riyadh la Al Duwadimi, a măsurat 861 km, din care 333 km de cursă specială. Bicicliștii și motocicliștii au parcurs un traseu diferit de al autoturismelor și camioanelor, astfel că acestea din urmă, nemaiavând urme pe sol după care să se ghideze, au avut din nou provocări mai mari legate de navigație. Iar terenul alterna de la nisip la pietre și camioane.

În competiția camioanelor victoria i-a revenit lui Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), la 3’42” de Ales Loprais și la 6’19” de Martin Vandenbrink. Astfel, Loprais redevine lider în clasamentul general, la 2′ de Martin Vandenbrink și la 22’11” de Janus van Kasteren.

Cursa de camioane, după ani de dominație neînfrânată a echipajelor Kamaz, cunoaște numeroși candidați care luptă pentru supremație, printre care se numără și învingătorul din etapa a șaptea, Janus van Kasteren, al cincilea în clasamentul general la ultimul Dakar și protejatul lui De Rooy.

Articole similare

Ad