Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Durata de staționare a containerelor în porturi este mai mare în țările mai industrializate

Sursă foto: https://www.hafen-hamburg.de/en/special/great-antwerp/

A șaptea ediție a raportului „Connecting to Compete“ al Băncii Mondiale, publicat recent, include și date referitoare la topul țărilor în funcție de performanța logistică, și date despre durata tranzitului și întârzierile constatate în diverse țări, porturi, aeroporturi și centre logistice.

Din aceste reiese că numărul mediu de zile dintre intrarea unui container în portul de export și ieșirea din portul de destinație, pe toate rutele comerciale potențiale, a fost de 44. Aproximativ 60% din timp este petrecut pe mare, dar cele mai mari întârzieri au apărut când containerele erau reținute la origine sau destinație, în porturi, aeroporturi sau zone logistice. În ceea ce privește timpul petrecut în porturi, economiile industrializate nu sunt neapărat mai eficiente, ceea ce se explică parțial prin congestionarea lanțurilor de aprovizionare în perioada de redresare economică post-Covid. Durata medie de staționare a unui container într-un port între mai și octombrie 2022 a fost de trei zile pentru India și Singapore, patru zile pentru Emiratele Arabe Unite și Africa de Sud, șapte zile pentru SUA și 10 zile pentru Germania.

Numărul de zile dincolo de care timpul petrecut într-un aeroport este considerat excesiv este patru. Raportul constată similitudini între transportul maritim și cel aerian, deoarece adesea aceleași țări prezintă timpi de staționare excesivi într-un mod sau altul, ceea ce indică probleme structurale grave legate de performanța logistică. Iar procentul expeditorilor care solicită „adesea“ sau „aproape întotdeauna“ soluții logistice care permit o reducere a amprentei de carbon a lanțurilor de aprovizionare atunci când exportă în țări din primele două cincimi ale clasamentului în funcție de performanța logistică este de 75%. Aceste opțiuni durabile din punct de vedere ecologic includ trecerea la moduri de transport de marfă cu emisii mai reduse de dioxid de carbon, depozitare mai eficientă din punct de vedere energetic sau o mai bună utilizare a capacității. Banca Mondială constată că numărul tot mai mare de angajamente globale și naționale de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră legate de logistică are un impact tangibil, dar care variază de la o zonă la alta. Procentul expeditorilor care solicită „des“ sau „aproape întotdeauna“ soluții logistice ce permit o reducere a amprentei de carbon este de puțin peste 20% atunci când exportă în țări din primele două cincimi ale clasamentului după performanță medie și cu mult sub 10% atunci când exportă în țări din cele două cincimi cu cea mai slabă performanță.

Articole similare

Ad