Asko 24 ofera, pentru transportatorii care detin dube frigorifice, asigurare CMR si Casco „all risk“. Prima este o raspundere stabilita de lege, deci firmele de profil nu modifica deloc contractul, si in acest fel evita diferentele ce pot aparea intre raspunderea carausului si riscurile incluse, iar contractul trebuie sa protejeze carausul in totalitate, fiind in acord si respectand 100% conventia CMR.
Asa cum explica Alin Dicu, branch manager Asko 24, prima de asigurare pentru cei ce transporta bunuri la temperatura controlata este mai mare, proportional cu riscul, si ea acopera si deteriorarea marfurilor prin defectarea instalatiei frigorifice sau orice alta eroare, cu conditia ca intretinerea vehiculelor si aparatelor sa fie corespunzatoare. Iar cazurile din iarna trecuta, cand marfa se deteriora deoarece camioanele ramaneau inzapezite, sau, dimpotriva, cele din timpul verii, cand temperatura depaseste 40o C, sunt printre putinele in care compania de transport nu este raspunzatoare, conform art. 17.2 CMR, care spune ca transportatorul este exonerat de raspundere daca pierderea, avaria sau intarzierea a avut drept cauza o culpa a persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa, un ordin al acesteia nerezultand dintr-o culpa a transportatorului, un viciu propriu al marfii sau circumstante pe care transportatorul …