Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

e-commerce-ul continuă să influențeze logistica finală din România

Mult așteptata campanie de reduceri dedicată Black Friday a generat o creștere a vânzărilor online de 30% comparativ cu anul trecut – considerat an de referință, dat fiind contextul pandemic – iar aceste rezultatele confirmă fără dubiu că integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături reprezintă principala tendință când vine vorba de comportamentul consumatorilor online. De fapt, raportat la celelalte industrii, componenta de comerț electronic capătă tot mai mare însemnătate și este domeniul cu cea mai spectaculoasă creștere a momentului, mai puternică decât în UE, dat fiind faptul că pentru acest Black Friday media europeană a vânzărilor s-a situat la 26,5%.

Însă, dacă vrei să vinzi atât de mult, trebuie să fii pregătit de la un capăt la celălalt, iar acest lucru include și îndeplinirea sarcinilor logistice – gestionarea stocurilor în timp real, procesarea comenzilor, ambalarea și, nu în ultimul rând, expedierea. Sau, cel mai simplu, poți să încredințezi partea logistică unui 3PL, astfel încât tu să te poți concentra asupra altor aspecte ale business-ului, cum ar fi marketingul sau dezvoltarea de produs.

De regulă, afacerile la început de drum, care nu au nici experiența necesară și nici puterea financiară săși gestioneze singure partea de fulfillment, apelează la un specialist, obținând adesea rate și viteze de expediere mai bune. Și, cum e-commerce-ul crește tot mai mult, nici nu e de mirare că tot mai multe companii de profil pariază pe fulfillment, având evoluții surprinzătoare de la an la an, atât în termeni de volume, cât și în dezvoltarea infrastructurii logistice. Pe de altă parte, așa cum am aflat din discuția cu reprezentantul unei platforme digitale de logistică, încă există magazine online asaltate de comenzi în perioada sfârșitului de an, care nu au și suficiente resurse pentru a le procesa pe toate. Iar de aici pornesc întârzieri în livrarea produselor, chiar dacă livratorul are toate lucrurile puse la punct. Cu alte cuvinte, deși creșterile sunt puternice, piața de comerț electronic din România încă se dezvoltă și nici nu poate fi comparată, așa cum a menționat oficialul unui mare retailer cu care am stat de vorbă, cu piețele din SUA, Marea Britanie sau China, acolo unde felia comerțului online din total retail este deja de peste 25 sau chiar 30 de procente.

În România, comerțul online a crescut datorită jucătorilor mari care investesc în educarea publicului. Dominată de nume precum Altex, Flanco, eMAG sau elefant.ro, care s-au poziționat strategic prin investiții constante și importante în capacități și procese logistice, pe piața locală vorbim de o pondere de circa 10% a online-ului din totalul retailului, ceea ce înseamnă că avem un potențial de creștere uriaș. Și, cum în fiecare an apar noi și noi magazine online, unele cu tradiție în comerțul tradițional, care au văzut oportunitatea și nu vor rateze trenul, altele care pur și simplu au în spate antreprenori la început de drum ce își încearcă norocul în afaceri, atunci este foarte clar că investițiile în logistică și depozitare vor fi influențate pe mai departe de e-commerce, cu scopul de a câștiga noi clienți și de a-i fideliza pe cei actuali. Și, când te gândești că doar eMAG a anunțat noi investiții în valoare de un miliard de lei în următorii trei ani în logistică, după ce a pompat încă pe atât în propriul parc logistic din apropierea Capitalei, îți dai seama că România încă este o piață tânără și că există suficient loc de dezvoltare, atât local, cât mai ales internațional!

Articole similare

Ad
Ad