Mercedes-Benz Trucks a lansat eActros pentru distribuție grea în 2021 și își propune ca din 2024 să vândă și modelul pentru transport pe distanțe lungi, a cărui autonomie ar urma să fie de 500 km cu o singură încărcare a bateriei și care va permite o reîncărcare de mare performanță.
Primele prototipuri ale acestui model de 40 t se află deocamdată în teste interne, iar testele pe șosele publice ar trebui să înceapă în ultima parte a lui 2022.
În paralel, producătorul pregătește modele eActros 300 și eActros 400, iar din iulie eEconic, pentru utilizare în orașe, ar trebui să iasă de pe linia de producție de la Wörth ca al doilea vehicul de serie complet electric. Asta pentru că obiectivul Mercedes-Benz Trucks este ca până în 2030 peste 50% din vehiculele sale noi folosite în Europa să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.
În ceea ce privește posibilitatea de reîncărcare în depozit, producătorul colaborează cu Siemens Smart Infrastructure, Engie și EVBox Group, iar pentru încărcare în stații publice reamintim că a fost creat un parteneriat între Daimler Trucks, Traton Group și Volvo Group, care va asigura dezvoltarea și exploatarea unei rețele europene performante pentru camioane grele și autocare pentru distanțe lungi, care să fie la dispoziția tuturor utilizatorilor, indiferent de mărcile de vehicule pe care le au în flote.