Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

EcoGeneration de la Schmitz Cargobull scade consumul cu 5% datorită aerodinamicii îmbunătățite

Schmitz Cargobull a lansat, pe 20 ianuarie, gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration care au la bază conceptul de parte din spate liftabilă, ce le conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ performanța transportului și manevrarea.

Noua gamă este disponibilă în trei variante. EcoFIX este o soluție pentru transport de bunuri orizontale, plate și grele, cum ar fi bobinele de oțel și de hârtie. Datorită greutății proprii mici și părții din spate fixe, acest model oferă o înălțime utilă de 4 m în față. Este singura dintre cele trei variante pe care se pot monta și spoilere pe acoperiș, pentru o reducere și mai mare a consumului de combustibil. EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant. Iar EcoVARIOS este conceput pentru transport de mărfuri de mare volum și pentru industria automotive, are nu numai partea din spate ajustabilă pe înălțime, ci și partea din față, pentru o înălțime interioară de 3 m și totală de 4 m, și permite economii de carburant când nu este nevoie de înălțimea utilă de 3 m.

Înălțimea în cazul EcoFLEX și EcoFIX se poate ajusta ușor și rapid, datorită aceluiași sistem, deja binecunoscut, de la Varios: acoperișul se ridică manual folosind o pompă hidro-pneumatică, în timp ce înălțimea este modificată cu ajutorul stâlpilor. O singură persoana este suficientă pentru a face asta în circa 10 minute, interval în care se include și ajustarea prelatei conform cu noua înălțime. Încărcarea și descărcarea se fac la fel ca la alte prelate și toate cele trei tipuri Eco pot fi încărcate din spate sau din lateral.

Dacă numai 50% din numărul total de kilometri sunt parcurși în modul „aerodinamic“ și 50% în modul „volum“, fără a coborî acoperișul, EcoFLEX ar aduce economii de 7.700 de euro la 1.000.000 km, adică mai mult de 900 de euro/an, iar presiunea asupra mediului s-ar reduce cu 2,2 t de CO2/an, așa cum promite CEO-ul Schmitz Cargobull, Andreas Schmitz, pe baza unor teste efectuate deja în condiții reale.

Articole similare

Ad