Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Ecologic, economic, cu design atractiv

Anadolu Isuzu propune pieței europene autobuzul Isuzu Kendo 13 CNG, cu propulsie pe gaz natural comprimat. Vehiculul beneficiază de noua linie de design exterior a constructorului turc și se remarcă prin costuri reduse de exploatare. Primul Kendo a ajuns și în România, în curtea importatorului Anadolu Automobil Rom, iar în curând va pleca în teste la clienți.

Isuzu Kendo 13 CNG, de 13 m lungime, are două axe, o capacitate maximă de 63 de locuri + 4 scaune rabatabile și a doua ușă dublă. Vehiculul este configurat pentru transport interurban și dispune de o capacitate de depozitare de 7,5 m3 în calele de bagaje – cea mai mare din clasa sa. În cazul în care se optează pentru echipare suplimentară cu lift pentru cărucior, capacitatea scade la 6,9 l. De asemenea, dacă se dorește amenajarea unui spațiu pentru cărucior cu rotile, se „pierd“ 4 locuri. Întrucât paleta de dotări opționale este largă, Kendo poate fi conceput din start ca un autobuz versatil, care să efectueze eventual curse regulate în timpul săptămânii și excursii în weekend. Pentru aceasta, se poate comanda suplimentar scaun pentru ghid.

Propulsie pe gaz, pentru un transport ecologic

Comercializat pe piața europeană sub denumirea Interliner, Isuzu Kendo 13 CNG este propulsat de motorul Cummins L9NE6D320, de 9 l, cu 6 cilindri, care dezvoltă 320 CP, la 2.000 rpm, și are un cuplu motor maxim de 1.356 Nm la 1.300 rpm.  Vehiculul este disponibil și cu bio-gaz și se remarcă printr-un consum redus și, implicit, costuri de operare reduse. Oricum, se știe faptul că numai din diferența de preț între motorină și gaz prețul plătit în plus pentru autobuzul CNG se amortizează în doar câțiva ani.

Transmisia standard oferită de producătorul turc este ZF Ecolife, cu 6+1 trepte, și retarder integrat. Acest lucru contribuie la o exploatare cât mai bună a vehiculului, dar și la un confort optim pentru șofer și pasageri. De asemenea, suspensia este independentă pe puntea față și integral pneumatică, ceea ce face călătoria la bordul Isuzu Kendo foarte plăcută.

Sistemul de frânare este pneumatic, cu ABS, EBS, ASR și programul de stabilitate ESP în configurația de bază. Opțional, autobuzul poate fi dotat cu sistem de avertizare a încălcării benzilor de circulație, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri și sistem de detecție și stingere automată a incendiului în compartimentul motorului. Senzorul de parcare și avertizarea sonoră la mersul cu spatele sunt standard, iar la alegere se poate comanda și cameră video pentru marșarier.

Pe partea de încălzire și climatizare autobuzul este configurat în standard destul de simplu, cu geamuri dintr-o singură piesă, cu tentă de culoare, iar sistemul de aer condiționat digital și preîncălzitorul sunt opționale.

Postul de lucru al șoferului, optim configurat

Șoferul se bucură de un spațiu de muncă lejer, aerisit, configurat ergonomic. Scaunul este pe pernă de aer și, la alegere, poate fi comandat și cu încălzire. Oglinzile retrovizoare laterale sunt acționate electric și încălzite (echipare standard), iar, opțional, parasolarul și geamul lateral pot avea, de asemenea, comandă electrică.

În cazul în care se dorește configurarea Kendo pentru o plajă mai largă de aplicații, inclusiv curse ocazionale turistice, vehiculul poate fi comandat cu sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inch, cu conectivitate USB/AUX/Radio/Bluetooth, microfon și amplificator și cu ecran LCD în salonul pasagerilor. De asemenea, sunt disponibile și alte versiuni de scaune, plus frigider sau aparat de ceai și cafea.

Isuzu Kendo 13 CNG beneficiază de o garanție de 2 ani sau 100.000 km. Vehiculul este disponibil pe piața românească prin intermediul importatorului exclusiv Anadolu Automobil Rom.

Articole similare