Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Economic, confortabil, usor de manevrat

Karsan Jest este un autobuz de dimensiuni compacte, potrivit pentru transportul urban din centrele istorice ale oraselor, cu stradute inguste si numeroase restrictii de trafic, sau pe liniile cu flux redus de pasageri. Inaltimea interioara utila de pana la 2,185 m, accesul facil la bord si mai ales costurile de operare reduse sunt cateva dintre avantajele micutului Jest, pe care l-am testat pe strazile aglomerate din Bucuresti, pe o zi ploioasa de iarna.

Karsan Jest este conceput din start ca autobuz urban, cu podeaua coborata.
 

Este construit pe o structura autoportanta, nu pe sasiu, asa cum se intampla in cazul vehiculelor de capacitati similare, transformate constructiv din vanuri. Motorul este amplasat in partea din fata, astfel ca pozitia soferului este mai ridicata, ca si a insotitorului. Locul din dreapta poate avea insa si alte utilizari, spre exemplu, pentru montarea unui aparat de taxat. Faptul ca tractiunea este pe puntea fata asigura o manevrare optima a vehiculului indiferent de situatia carosabilului.
Confortul la rulare este foarte bun, vehiculul fiind trainic si silentios, desi suspensia este integral mecanica. Este adevarat insa ca producatorul turc a optat pentru suspensii independente fata-spate, foarte confortabile mai ales la transportul urban. In plus, s-a dovedit foarte manevrabil, facandu-si loc cu usurinta prin aglomeratia din Bucuresti. De remarcat si raza de viraj, de doar 6,8 m.
Jest este echipat cu motor FPT F1A turbo diesel intercooler, cu patru cilindri in linie si 126 CP. Propulsorul, care corespunde standardului de poluare Euro 5+, are cuplul motor de 320 Nm si este oferit in tandem cu o cutie de viteze manuala de 6+1 trepte. La cerere, se poate monta si transmisie automata, numai ca este mult prea scumpa si nu prea face sens.
Vehiculul este dotat cu sistem ABS, TCS (controlul tractiunii) si ESP. De altfel, la majoritatea licitatiilor organizate in tara noastra pentru achizitia de autobuze de transport urban se solicita acum si programul electronic de stabilitate. In plus, tot in configuratia standard, se ofera sistemul de distributie electronica a fortei de franare (EBD) si asistenta la plecarea din rampa

Spatios si confortabil la interior
Inaltimea interioara a salonului pasagerilor variaza intre 1,950 si 2,185 m, comparabila cu cea a autobuzelor urbane clasice. Avand in vedere dimensiunile compacte – 5,845×2,055×2,800 m (Lxlxh) cu agregat de aer conditionat inclus – pre-incalzitorul nu este neaparat …

Articole similare

Ad