Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

eDucato, viziunea Fiat Professional a mobilitatii electrice

La 38 de ani de la lansarea primului Ducato, Fiat Professional se aliniaza tendintei generale si dezvaluie primul Ducato 100% electric! Dezvoltat in-house pe parcursul a doi ani de catre Grupul FCA, noul Ducato pe baterii va ajunge in showroom-uri la mijlocul anului viitor si face echipa cu gama Natural Power CNG pentru a completa oferta de propulsii alternative a vanului italian.

Domenico Gostoli, seful Programului de electrificare a LCV-urilor Fiat in regiunea EMEA, a explicat ca Fiat Ducato BEV (Battery Electric Vehicle) a fost dezvoltat pe parcursul a doi ani in urma unei analize detaliate in privinta utilizarii vehiculelor comerciale usoare in diferite aplicatii de catre partenerii cu flote foarte mari ai constructorului italian. Iar aceste date colectate au confirmat faptul ca 25% din piata are deja o atitudine orientata catre vehicule electrice. „Este primul vehicul Fiat Professional cu emisii zero, o noua solutie de mobilitate. Este un moment de cotitura in istoria noastra, dar si pe piata LCV. Suntem gata sa trecem la faza urmatoare.“
In opinia producatorului italian, sase sunt industriile care vor adopta cel mai rapid utilizarea vanurilor ­electrice si care, in momentul de fata, reprezinta 70% din potentialul pietei de vehicule comerciale electrice: comertul electronic, livrarile online de alimente, serviciile postale si de curierat, distributia regionala, sectorul de utilitati si mobilitatea urbana (accesul in centrul oraselor, unde vehiculele conventionale sunt tot mai restrictionate). Astfel, clientii interesati de mobilitatea electrica sunt aceiasi care, datorita activitatii specifice, ofera o importanta deosebita Costului Total de Operare.
Noul Ducato electric va fi disponibil in curand pentru precomenzi, dar urmeaza sa intre in mai multe proiecte pilot, incepand cu ianuarie 2020, in flotele a 20 de clienti mari din diverse industrii. Primele comenzi vor fi onorate la mijlocul anului viitor. Modelul va fi disponibil in aceleasi variante de caroserie ca si varianta clasica. In functie de modulul ales, autonomia Ducato BEV in ciclul NEDC se situeaza intre 220 si 360 km. Bateriile vor avea si o functie de incarcare rapida si pentru o autonomie de 100 km vor fi suficiente 30 de minute la o priza DC sau 60 de minute in varianta Curentului Alternativ (AC). Pentru a optimiza utilizarea energiei, modelul va fi limitat la o viteza maxima de 100 km/h, cu o putere maxima de 90 kW si un cuplu maxim de 280 Nm. Bateriile sunt montate sub vehicul, astfel ca spatiul de incarcare nu este afectat, astfel ca Ducato se lauda cu cel mai mare volum de incarcare din clasa sa, respectiv intre 10 si 17 m3, alaturi de o sarcina utila de pana la 1.950 kg, cea mai buna din categorie. Odata cu varianta electrica, producatorul italian isi extinde gama de propulsii alternative, care mai cuprinde si varianta CNG a lui Ducato Natural Power, propulsata de motorul pe gaz natural comprimat de 3 l, cu un cuplu maximum de 350 Nm disponibil la 1.500 rpm.

Articole similare