Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficienta, ecologia si siguranta, in topul preocuparilor

Peste 20 de producatori de remorci/semiremorci, caroserii, containere si componente pentru aceste tipuri de vehicule au avut la IAA macar o premiera mondiala, la care se adauga si mai numeroasele premiere europene. Ele sunt menite sa creasca sarcina utila, robustetea, flexibilitatea in utilizare si siguranta marfii si a transportului in general, dar si sa diminueze consumul de carburant, deci si emisiile de CO2– domenii unde pare a fi mereu loc de imbunatatiri, daca tinem cont de faptul ca de cativa ani se tot inregistreaza progrese.
 

Nu au lipsit ofertele pentru transport combinat, in conditiile unui lobby tot mai intens din partea autoritatilor din statele UE in directia descongestionarii traficului rutier. Iar suprastructurile frigorifice par a fi in centrul preocuparii multor companii, o dovada clara a faptului ca in cele mai multe state europene a reinceput cresterea economica, iar transportul de alimente a luat avant fata de 2009.

Producatorii germani consacrati s-au simtit si de aceasta data ca acasa si au avut standurile cele mai generoase, aspect determinat, desigur, si de faptul ca multi dintre ei au o oferta complexa, care acopera mai multe segmente de transport. Nu au lipsit insa nici francezii specialisti in frig sau in transport de masini, si nici greii olandezi sau belgieni.

Fliegl pune accent pe siguranta si eficienta
Una dintre premierele Fliegl la IAA a fost semiremorca mega cu trei axe si prelata culisanta SDS 350 RH 95/248, pentru transport de bobine, ale carei caracteristici principale sunt dimensiunile (inaltime utila de pana la 3 m, in functie de configuratia stalpilor), siguranta in timpul transportului si flexibilitatea. Nisele in care se transporta bobinele au 7 m lungime, latime intre 1.120 mm (in partea de sus) si 320 mm (jos) si adancime de circa 250 mm. Pentru ancorarea marfurilor sunt disponibile trei perechi de traverse si numeroase buzunare pentru stalpi, opt perechi de inele de ancorare ranforsate in jurul nisei, alte 14 pe cadrul exterior, trei perechi de inele si 20 de buzunare pentru stalpi, alaturi de sine in podea, sipci de aluminiu cu sina de ancorare si curea de fixare s.a. Semiremorca are 6.950 kg si sarcina utila de peste 28 t. Acoperisul liftant poate fi operat si hidraulic si se repara usor, ceea ce reduce costurile cu imobilizarea.
Semiremorca SDS 390 cu trei axe, pentru containere de 20' destinate transportului de produse chimice, dar si de marfuri sensibile, este usoara – 3.100 kg in configuratia de baza – si are sasiu sudat, din otel de granulatie fina.
Platforma joasa SFS 680 T cu cinci axe are o sarcina utila de 50 t si un telescop de 3.800 mm, care poate fi blocat si poate veni cu o mare varietate de specificatii, de exemplu, pentru transport de containere de 40'. Iar cand este extins, cadrul telescopic lasa loc pentru doua roti intre prima si a doua axa. Trailerul ofera numeroase posibilitati de ancorare: o pereche de buzunare Lexo pentru stalpi montata pe gatul de lebada, o pereche de buzunare Lexo in centru, pentru inserarea unui bloc de compensare in cazul transportului unui container de 20', doua perechi de buzunare Lexo in centru pentru containere de 20' sau 40', doua blocuri mobile de compensare in centru, cu buzunare pentru stalpi, patru perechi de buzunare de 80×80 mm pe gatul de lebada, patru stalpi mobili, sine longitudinale mobile si peste 30 de inele de ancorare pe gatul de lebada, in centru si in spate, si o nisa pentru brat de excavator. Latimea trailerului poate fi sporita cu 3.000 mm.
Platforma tandem TPS 118 cu prelata culisanta este specializata pentru distributie si disponibila intr-o gama cu greutati totale de la 8,9 la 24 t. La IAA a fost expus un astfel de model cu usa fata/spate din doua straturi si cu podeau rabatabila din aluminiu de 2.400 mm latime, 300 mm lungime, cu capacitate de 1.800 kg, care poate fi pliata si asezata pe platforma de incarcare, permitand incarcarea/ descarcarea vehiculelor grele si a semiremorcilor pe o singura rampa. Trailerul are doar 3,5 t si este disponibil pe piata din 1992, in variante imbunatatite continuu.
Sasiul Doll Mega cu doua inaltimi de cuplare, pentru transport de semiremorci, este prezenta pe piata din 1996, cand a fost vandut mai ales in Scandinavia si Rusia. Poate fi folosit si de firmele care au in flota combinatii Fliegl pentru transport pe tren (Road Train si Combi Train).
Platforma TWP 180 pentru cutii mobile tandem si platforma ZWP 180 cu doua axe pentru cutii mobile au fost prezentate cu un nou design in spatiul exterior de la IAA, ilustrand preocuparea Fliegl pentru transportul intermodal. Platformele sunt disponibile cu lungimi de 7,15, 7,45 si 7,82 m, iar inaltimea este ajustabila.
La standul Fliegl au mai fost prezente sistemul de podea mobila cu actionare hidraulica ASS Stone, camionul ASW Stone folosit la asfaltare si remorca ASW Stone pentru greutati mari, pe care le-am prezentat insa in numarul din iunie al revistei, in articolul dedicat suprastructurilor expuse la Bauma.
Printre produsele noi ale companiei, dar destinate tot constructiilor, se numara benele basculabile Stone Master Tandem de 11, 13,5 si 17 m3, pentru produse grele si conditii dificile (cariere de piatra, reciclare, terasament s.a.), si o semiremorca din aluminiu, cu trei axe si basculare pe spate, de 60 m3 – gama este disponibila cu volume utile de la 25 la 60 m3 si chiar intr-o varianta de 84 m3 – si cu sasiu din otel cu greutate optimizata, modelul expus avand 6.800 kg si sarcina utila de peste 31 t.
Fliegl a mai prezentat in premiera sisteme care fac transportul mai sigur si mai eficient. Quick Lock este o solutie pentru semiremorcile cu prelata incarcate/descarcate des si in viteza, cu multe deschideri/inchideri ale prelatei. Acesta economiseste 50% din timpul de deschidere si 33% din timpul necesar inchiderii. Anti-ice este o constructie care previne acumularea de apa si gheata pe acoperis, ceea ce imbunatateste siguranta pe sosea si poate salva chiar vieti, dar previne si intrarea apei in spatiul de incarcare. Sistemul este disponibil pentru toate semiremorcile Fliegl cu prelata si poate fi montat din fabrica sau retrofit.
La stand a fost expus, din cadrul programului Powerfloor, un haion operabil pneumatic, pe care nu-l mai ofera niciun alt producator, asa cum declara reprezentantii Fliegl. Acesta are invelis aerodinamic, pentru consum redus de combustibil, iar pentru confort si siguranta prelata poate fi actionata electric de la sol.
 
Oferta Humbaur, sub numele Kögel
Kögel s-a „redefinit“ si a avut la IAA un stand bogat, incluzand si produse destinate sectorului de constructii, specifice mai degraba noului sau proprietar, Humbaur. Trailerul cu trei axe, cu placa turnanta si sasiu boltat, pentru inlocuire mai rapida a partilor deteriorate decat in cazul versiunilor sudate, are 10.950×2.540 x3.650 mm si greutate totala de 30 t. Modelul cu suprafata de incarcare cu nisa are lungimea de 6.500 mm pe partea plana, iar cel complet plat are o suprafata de incarcare de 8.500 mm.
Trailerul plat cu trei axe are 12.700×2.540×3.700 mm, iar greutatea totala este de 35 sau 45 t. Vehiculul este compatibil cu autotractoare cu doua sau trei axe si, pentru manevrabilitatea mai buna, poate avea a treia axa viratoare. Pentru siguranta marfii sunt disponibile trei perechi de inele de ancorare pe cadrul exterior, care rezista la 3 t, patru perechi de inele de ancorare in podea, care suporta 10 t, si patru perechi de buzunare, pentru 3 t, in cadrul exterior. Iar in centrul partii din spate se afla inele de ancorare care rezista la 10 t. Optional sunt disponibile si alte inele in cadrul exterior, de 3 t fiecare.
Platforma cu patru axe, prezentata tot in premiera, in varianta cu placa turnanta, are 12.000×2.530x 3.700 mm si greutate totala de 40 t. Vehiculul este echipat cu patru perechi de inele de ancorare care se pot retrage in podeaua de lemn si suporta fiecare 10 t, si cu cinci perechi de buzunare de ancorare de 3 t in cadrul exterior.
Kögel a expus trei versiuni diferite de platforme, printre care Cargo cu sasiu ranforsat, si totusi cu greutate proprie de numai 6 t, pentru un total tehnic admis de 42 t, si cu prelata culisanta, un vehicul flexibil, pentru transport pe distante lungi. Acesta are cadru exterior VarioFix, care ofera numeroase posibilitati de ancorare, in functie de aplicatie, cum ar fi Paperfix (combinatii de sine in podea, din aluminiu sau otel, care permit mutarea sulurilor de hartie fara a folosi un stivuitor), din dotarea modelului Cargo Paper, sau cele pentru transport de bauturi paletizate. Vehiculele au 13.950×2.550x 3.990 mm. Noua podea a modelelor Cargo permite standard o capacitate de incarcare de 7.200 kg. Platformele Cargo pot fi utilizate in combinatie cu autotractoare cu doua sau trei axe.
Kögel mai propune noua varianta a modelului Cool Rail, pentru transport pe calea ferata, de 6.700 kg – unul dintre cele mai usoare vehicule de acest tip, asa cum declara reprezentantii companiei – cu greutate totala de 35 t, si 14.040×2.600 mm (Lxl). Cool Rail poate fi folosit pe orice tip de vagoane, incarcarea cu macaraua se face foarte usor, buzunarele robuste si stabile montate pe lateralele cadrului permit transferul sigur pe vagoane, iar cand se transporta cu feribotul fixarea se face cu ajutorul a patru perechi de inele care rezista la 12 t. Cool Rail are sistem de racire Climatex, dezvoltat in-house, care consta din placi ductile perforate, cu forma speciala, pe peretele din fata, combinate cu o perdea ductila patentata, care impiedica aerul rece iesit din agregat sa reintre imediat, ceea ce ar face racirea ineficienta. Duba frigorifica este din spuma fara CFC, cu pereti din GPR, de 45 mm grosime.
Kögel a mai prezentat Euro Trailer in varianta Cool, pentru transport la temperatura controlata, care are o lungime cu 1,3 m mai mare decat modelele traditionale, pentru a incarca sase paleti in plus in varianta cu podea dubla, oferind insa si 100 mm pentru circulatia aerului.
Vehiculul are 6.700 kg si permite o sarcina utila de 26.410 kg. Kögel a obtinut 300 de certificate care permit utilizarea acestui vehicul pe soselele din Germania, doua Euro Trailer sunt in uz in transport feroviar, iar altele au fost achizitionate de clienti din Rusia, Polonia si Cehia.
Un alt trailer complet nou este Volumentrailer. Iar Mega cu axa centrala are o sarcina utila de 27.880 kg si, datorita inaltimii interioare de 3 m, se pot incarca pe verticala trei paleti folositi in industria auto. Vehiculul are cadru exterior VarioFix, care permite mai multe modalitati de ancorare a marfii. Ei i se poate atasa un trailer cu greutate maxima de 19 t, din care circa 15,7 t sarcina utila. Vehiculul se preteaza la marfuri paletizate si are acoperis liftabil cu 400 mm, pentru a facilita incarcarea/descarcarea. Securizarea marfii se face cu ajutorul a noua perechi de inele standard, montate in cadrul exterior perforat, si a doua perechi pe peretii din fata si din spate.
Kögel a expus si modele din noua generatie de sasiuri pentru containere. Pentru o distributie optima a greutatii, containerele de 20' si pana la 32 t pot fi transportate in pozitie centrala si se pot deplasa spre spate, pentru incarcare/descarcare mai usoara.
 
Vehicule Krone mai economice si ecologice
Krone propune o semiremorca mai eficienta energetic, pe autotractor MAN mai aerodinamic si cu anvelope Michelin cu rezistenta mai mica la rulare. Ansamblul are o greutate totala de 38 t si o sarcina utila de 25 t, iar aerodinamica sa imbunatatita permite reducerea cu 20% a consumului de carburant, in conditiile unui pret similar cu al modelului traditional. In plus, soferul economiseste aproape 70% din timp la deschidere/ inchidere datorita sistemului Easy Tarp, care scade si riscul de accidente.
O alta premiera Krone a fost cutia mobila frigorifica CoolBox in versiune Duoplex Steel cu spuma poliuretanica de mare densitate si cu invelis metalic robust, pentru rezistenta la uzura si izolare termica foarte buna. Aceasta are greutate totala de 16 t, poate fi folosita si in transport feroviar si dispune de cinci sine de ancorare pozitionate variabil, pentru securizarea marfii, dar si de sine incastrate, pentru incarcare pe doua niveluri.
Krone mai propune o noua semiremorca frigorifica, din panouri Duoplex Steel VIP (Vacuum Insulated Panel, care folosesc principiul termosului), cu eficacitate energetica mai mare cu 25% fata de cele deja cunoscute, si la care racirea se face cu mai putin zgomot. Semiremorca are pe tavan panouri solare, care contribuie la aprovizionarea cu energie a agregatului frigorific.
Toate semiremorcile si furgoanele frigorifice Cool Liner si Dry Liner de la Krone sunt acum disponibile cu LED-uri la interior si exterior, mai economice, si, la fel, toate vehiculele Krone au noi LED-uri spate de la Hella, cu mare eficienta energetica.
Mega Liner completeaza noua gama Krone din care mai fac parte Coil Liner Ultra si Profi Liner Ultra si se caracterizeaza prin greutate proprie mica, de 5.950 kg, datorata sasiului complet schimbat si lonjeroanelor si traverselor mai usoare, care nu reduc insa stabilitatea. Aceasta are volum util de 100 m3, se adreseaza transportatorilor de componente auto si are acoperis liftabil hidraulic cu 500 mm, pentru incarcare/descarcare rapida, si sistem de ancorare Multilock-Multiblock.
Tot pentru transport de piese auto, dar feroviar, Krone a mai lansat cutia mobila RailCARgo Box, cu inaltime utila de 3 m, care ofera posibilitate de incarcare prin spate sau prin lateral. Noul model are o capacitate de incarcare cu 50% mai mare decat containerul HighCube de 45' si este disponibil in doua variante: Box – cutie mobila cu prelata culisanta, cu acoperis liftabil hidraulic cu pana la 350 mm, cu sisteme antifurt si sarcina utila de 26.500 kg – si WingLiner, caroserie inchisa cu usi laterale pivotante, pereti laterali activati electro-hidraulic, cu sarcina utila de 25.250 kg.
Prelata City Liner Twin Steering cu trei axe, de 39 t greutate totala, permite incarcarea/descarcarea rapida in spatii inguste, specifice distributiei urbane, datorita prelatei laterale EasyTarp. Vehiculul ajuta si la reducerea consumului de combustibil si este disponibil si in varianta cu panouri. Acesta este echipat standard cu cadru exterior MultiLock, pentru o buna ancorare a marfii, si cu perete fata mobil MultiWall.
Pentru mai multa siguranta, Krone propune acum Wabco Trailer Immobilizer (cu ajutorul caruia franele semiremorcii parcate sunt blocate si nu pot fi actionate decat de sofer), Krone Dynamic Wheelbase Control (care se sprijina pe o suspensie pneumatica controlata electronic, reduce automat ampatamentul, regleaza incarcarea pe axe si descarca axa spate la viraje, la viteze de 1,8-30 km/h, prin scaderea presiunii suspensiei axei spate), Haldex Soft Docking (doua detectoare cu ultrasunete care masoara distanta pana la rampa, avertizeaza acustic si vizual soferul daca aceasta se reduce prea mult si chiar franeaza automat), Haldex Parking Hold (previne deplasarea remorcii daca, din greseala, soferul nu a activat frana de mana), sau avertizoare de franare Wabco (in caz de franare de urgenta sunt activate lumini suplimentare, pentru atentionarea vehiculelor din spate).
 
Schmitz, preocupat cu precadere de frigorifice
Schmitz a prezentat noul Trailer Connect cu un prototip de sistem electronic de inregistrare a temperaturii cu pana la patru senzori, care se caracterizeaza prin design modular si costuri mai mici pentru hard si service. Acesta permite transmiterea datelor in orice moment prin internet sau GSM. Functia Position este disponibila pentru orice tip de vehicul si permite raportarea, din 15 in 15 minute, a pozitiei semiremorcii sau a deschiderii usilor. Pentru semiremorcile cu prelata si cele izoterme, functia Info ofera informatii despre viteza, kilometraj, incarcare, temperatura, deschiderea usilor, alarme, si face analiza utilizarii flotei. Vehiculele frigorifice beneficiaza de functia Temperature, care ofera, in plus, monitorizarea temperaturii si rapoarte despre valorile din timpul transportului. De la lansarea sistemului, peste 8.000 de semiremorci il au in dotare, din care 2.000 folosesc a doua generatie, disponibila din februarie.
Schmitz mai propune noua gama de prelate X-Light, cu greutate redusa cu pana la 1.200 kg fata de modelele traditionale, care completeaza gamele standard Universal si Mega. Acestea sunt disponibile in versiuni Basic, Coil si Paper si dispun de sisteme de ancorare care au permis si certificarea pentru transportul bauturilor. Din dotarea vehiculelor poate face parte noua prelata Tarpos, rezistenta la foc, ecologica si usor de reparat, care se preteaza si la transport ADR. Toate remorcile pot fi echipate cu tehnologii de ultima ora: Immobiliser, care protejeaza impotriva miscarii neautorizate a vehiculului, Emergency Brake Alert, Ramp Distance Control, Trailer Information System, Load Spread Program si ECAS II. Aerodinamica este imbunatatita, pentru un consum mai mic de combustibil.
Semiremorca cu prelata Ecocargo cu doua axe se preteaza la transport de marfuri de volum si are sarcina utila cu numai o tona mai mica decat modelele traditionale, dar permite reducerea consumului de carburant si a costurilor de intretinere.
Schmitz propune si o noua varianta a axei Rotos, mai usoara, care, cu disc de frana de 19,5", reduce cu pana la 250 kg greutatea semiremorcii Mega.
Schmitz a prezentat si noua tehnologie cu spuma izolanta, mai prietenoasa cu mediul si mai eficienta energetic. Datorita ei si noii constructii a podelei, sistemul de racire consuma mai putin combustibil. Iar panourile Ferroplast pot fi echipate cu HDR (High Dent Resistance), care sporeste rezistenta la foc.
Pentru protectie la incarcarea la rampa, Schmitz propune sistemul DRP, din otel, care reduce energia la impact.
S.KO Cool este acum mai bine pregatita pentru transport pe drumuri dificile, datorita solutiei Rough Road, care presupune axe ranforsate, suspensie pneumatica MRH, amortizoare mai rezistente si protectie pentru discurile de frana si EBS. Load& Dock reduce riscul de deteriorare si uzura dubelor frigorifice datorita peretilor laterali capabili sa sustina pana la 32 t, sinelor de ancorare a marfii, ajutorului la parcarea la rampa si barei de protectie spate. Eco Cool din dotarea semiremorcilor frigorifice economiseste energie datorita boxului bine izolat, cu echipament de refrigerare eficient, si aerodinamicii imbunatatite. Flower&Food transforma modelul S.KO Cool intr-un vehicul universal multitemperatura, iar Passive Thermo, folosit pentru distante scurte, dozeaza capacitatea de racire si pastreaza temperatura constanta, pentru a permite transportul fara consum mare de energie al fructelor, legumelor sau produselor farmaceutice, care altfel ar avea nevoie de refrigerare.
Schmitz ofera acum modelul S.KO Express cu perete pliabil, care permite transportul a 66 de paleti in varianta cu podea dubla.
Iar cutia mobila W.KO Cool, cu noile paneluri Ferroplast „verzi“, folosita pentru marfuri refrigerate, este prezentata intr-o varianta imbunatatita, cu cadru nou, galvanizat si boltat, si dimensiuni utile de 7.250x 2.490×2.550 mm, pentru transportul a 18 paleti.
Pentru distributia in orase este disponibil modelul cu doua axe S.KO City, cu sarcina utila cu 400 kg mai mare decat cel anterior, datorita sasiului mai scurt, si cu panouri Ferroplast. Vehiculul respecta normele referitoare la distributia in orase, nivelul zgomotului la incarcare/descarcare fiind sub 60 dB, datorita podelei noi din aluminiu, care este si rezistenta la uzura, si agregatului frigorific incapsulat.
Schmitz mai propune noua basculanta cu greutate proprie sub 5 t, despre care am scris mai pe larg in numarul din iunie, dupa lansarea de la Bauma.
 
„Frigul“ vine din Franta, cu numeroase inovatii
Gama de caroserii Chéreau s-a imbogatit in ultimul timp cu peste 800 de optionale si acopera toate segmentele de vehicule industriale pentru transport la temperatura controlata, pana la ansambluri de 60 t, trecand pe la solutiile intermodale si transport cu feribotul.
La IAA a fost expusa o semiremorca frigorifica Inogam ce inglobeaza mai multe exclusivitati Chéreau. Aceasta are sasiu CD38, comandat de peste 95% din clientii companiei, cu structura cu lonjeroane si traverse ce formeaza un cadru rigid, cu ultima generatie EBS, sistem de gestiune a suspensiei si posibilitate de a repune vehiculul automat in pozitia de mers. La spate, Inogam are bara de protectie (solicitata de 80% din clienti) care reduce posibilitatea de lovire a caroseriei cand trage la rampa. Iar partea posterioara a sasiului a fost modificata cu ajutorul Flex-C LED, un concept exclusiv Chéreau care, datorita boltarii si modularitatii, permite interschimbabilitate in caz de accident sau de alternare a activitatilor.
Compania a mai prezentat pe sasiul de la IAA o solutie de comanda dubla a dispozitivului de ajustare a inaltimii podelei: din exterior si din caroseria incastrata. Dispozitivul functioneaza 10 ore, chiar si in situatia in care, din cauza unor probleme cu cablurile, alimentarea cu aer dintre camion si remorca este intrerupta.
Caroseria Inogam este din panouri sandwich din poliester si spuma poliuretanica, cu randament izotermic foarte bun, cadru spate din inox masiv nedeformabil, usi batante spate si perdea culisanta izoterma, cu ranforsari ale intregii zone din spate, care permit absorbirea eventualelor socuri. Podeaua este dintr-un material izolant, iar pentru mai multa rezistenta a fost conceput un invelis interior din poliester pentru flancuri si partea din fata, numit Robust-C, echipare standard. Dispozitivul Air Efficient-C care echipeaza caroseriile Inogam mono sau multi-temperatura este singurul de pe piata cu dublu flux, ventilatie combinata longitudinala si transversala – aceasta din urma ajuta la racirea peretilor caroseriei, pe principiul unui acumulator de frig care garanteaza omogenitatea temperaturii si calitatea transportului; astfel, perioada de timp in care temperatura scade este imbunatatita cu 9%, pentru un consum mai mic si durata de viata mai mare a agregatului. Omogenitatea temperaturii intre fata si spate este asigurata cu o diferenta de +/- 1oC.
Chéreau a mai conceput un dispozitiv antifurt de usi spate pentru Inogam, putin vizibil din exterior, si care nu poate fi distrus cu instrumentele folosite in mod normal de spargatori. La IAA, Chéreau a mai prezentat pachetul Quiet-City, care grupeaza solutii (perdea izoterma electrica, perdea de aer, perdea supla de separare, podea captusita cu material sintetic suplu si silentios, cu baza elastomera, protectii de aluminiu pentru colturile caroseriei si flancurile interioare sau pentru usile batante spate sau inchidere izoterma transversala, agregat frigorific insonorizat) pentru optimizarea distributiei urbane, deoarece emisiile sonore nu depasesc 60 dB. Din 2009, compania produce si o semiremorca multi-temperatura Quiet-City.
Datorita sasiurilor modulare si panourilor compozite folosite, vehiculele frigorifice Lamberet sunt cele mai usoare de pe piata, asa cum declara reprezentantii companiei.
La IAA au fost expuse in premiera SR2 Green Liner (GL) pentru transport pe distante mari si SR2 Heavy Duty (HD) pentru distributie. SR2 GL este cu o tona mai usoara decat media competitorilor, ceea ce ar putea reduce consumul de carburant cu circa 2.000 l si emisiile de CO2 cu 5,5 t la un pacurs de 150-200.000 km. Iar SR2 HD a fost conceputa pentru a absorbi socurile la rampa si are partea fata ranforsata si adaptata pentru a face fata la cuplari/decuplari numeroase.
Lamberet mai propune, de anul acesta, dube frigorifice cu volum util de 6-11 m3 pentru Renault Master si Opel Movano.
 
Magyar a avut iar un stand bogat si diversificat

Magyar a prezentat doua cutii mobile cu un compartiment, de 35.000 l, dintre care una are patru pereti spargatori de valuri, o gura de vizitare si patru gauri de spalare, cu izolatie si canale de incalzire, termometru cu afisaj digital si analogic si iesire speciala pentru transmisia informatiilor prin GPRS si GSM, alaturi de doua semiremorci-cisterna, din care una pentru transport de produse chimice, cu un compartiment de 30.000 l, cu pereti spargatori de valuri, izolatie, echipamente de protectie a cuvei si echipament „om mort“, pe tren rutier Mercedes-Benz, si alta pentru produse alimentare grele – glucoza lichida, ciocolata lichida, zahar lichid – cu trei compartimente, cu izolatie, canale de incalzire si grup autonom de producere a apei calde, pompa cu motor electric si variator de frecventa, cu tren rutier BPW cu frane disc si sasiu din inox electropolizat.
 
Greii se innoiesc continuu
Faymonville a expus Euromax-N-4L-AX, mai jos decat versiunile anterioare (750 mm de la sol cu incarcatura), un vehicul multifunctional cu sarcina utila optimizata si lungime de 9.555 mm, extensibila cu 4.300 mm, aceeasi ca la varianta cu trei axe, ceea ce permite o greutate proprie redusa, de 8,65 t, pentru un total de 40 t.
Noul trailer va fi disponibil in trei versiuni: una cu consola, una fara si una cu lacasuri pentru roti intre axe, dar fara consola. Echiparea standard ramane aceeasi de la modelul cu trei axe.
Optional, prima axa poate fi liftanta pneumatic. Extensiile sunt si ele aceleasi de la modelul cu trei axe, pentru a permite incarcarea unui container de 40'.
Goldhofer a lansat gama de semiremorci-platforma joase STZ-Generation, din care a expus doua versiuni. STZ-VP 6-69/80 (2+4) permite incarcarea pe toata lungimea, are axe pendulare, poate intra pe teren dificil, datorita compensarii cu 600 mm a inaltimii axelor, are unghi de virare de 60o in spate si 70o in fata, pentru manevrabilitate buna, permite o sarcina de 12 t/axa si are o nisa adanca (650 mm) si larga (660 mm la vehiculele cu latime de 2.550 mm si 860 mm la cele de 2.750 mm), pentru incarcarea de nave/excavatoare.
Iar STZ-L 3-36/80 F2, pentru masini de constructie de pana la 38 t, are o lungime de 16.500 mm si poate transporta si marfuri standard, deoarece se transforma usor in platforma plana.
Nicolas, parte a grupului TII, alaturi de Scheuerle si Kamag, propune noua platforma modulara RMHDM, cu capacitate de 36 t, pentru transport de marfuri grele. Aceasta are unghi de virare de 270o (cate 135o la stanga si la dreapta), iar directia electronica permite manevrarea usoara chiar si in spatii inguste. Trailerul este motorizat, se poate misca longitudinal, lateral sau in spate si poate fi combinat cu PowerPack de 215 sau 410 CP, in timp ce axa motoare a modulului MHD-E permite trailerului sa miste incarcatura.
Nooteboom a prezentat la IAA trei premiere mondiale. Tele-PX este destinat transportului de pale de mori de vant, care si-au sporit de-a lungul timpului lungimea, ajungand la 60 m. Acesta are axe pendulare, un unghi de virare larg si o garda la sol mai mare decat a altor vehicule pentru aceeasi aplicatie, datorita constructiei speciale a gatului de lebada, in conditiile unei stabilitati foarte bune.
Chiar si cu gatul de lebada ridicat la maximum, saua de cuplare ramane perfect orizontala, astfel incat tractorul sa poata intoarce usor.
Trailerul are posibilitate de extindere/retractare cu peste 6 m, ceea ce inseamna ca ampatamentul se modifica in functie de lungimea palelor. Noul vehicul este echipat cu sisteme ajustabile de suport al palelor, iar in situatii in care manevrabilitatea este un factor critic ampatamentul poate fi modificat cu 13 m fara a muta incarcatura. Nooteboom a mai dezvoltat un nou program pentru platformele joase, cunoscut sub numele de Interdolly ICP. La Bauma au fost lansate versiunile cu doua si trei axe, iar acum este disponibila si varianta cu o axa detasabila.
Unghiul de virare este de 70o, manevrabilitatea este buna, iar gatul de lebada se cupleaza/decupleaza usor la/de la Interdolly, ca si Interdolly la/de la platforma de incarcare.
Semiremorca platforma joasa MCO-PX cu sase axe, extensibila, cu axe pendulante, are o sarcina utila foarte mare, in conditiile unei greutati pe axa de 12-14 t la 80 km/h si 17 t la viteze mai mici. Gama este disponibila cu 5-8 axe – la Bauma a fost lansat modelul cu opt axe – cu latimi de 2.520, 2.740 si 2.990 mm si cu podea fixa sau simplu/dublu/triplu extensibila. Modelul cu sase axe prezentat in premiera la IAA are aceeasi sarcina utila ca acela cu opt axe, dar in pozitie retractata este mai scurt, deci mai usor de manevrat si mai economic datorita uzurii mai reduse a anvelopelor, absentei escortei si taxelor pentru depasirea dimensiunilor maxime admise. Unghiul de virare este de 60o, iar inaltimea platformei de incarcare (cu suspensiile in pozitia cea mai joasa) este de 960 mm cu anvelope 285 si de 850 mm cu anvelope de 245, indiferent daca platforma este fixa sau triplu extensibila.
 
Vehiculele Meiller, tot mai usoare
Compania a expus la IAA 20 de suprastructuri, printre care se numara noua semiremorca usoara MHPS cu bena din otel, cu greutate de 5.800 kg (tabla are grosime de 5 mm), robusta, care se preteaza la conditii severe de utilizare, cu multe basculari, si are un volum util de 22 m3. Iar cu o bena rotunda usoara, de 4 mm grosime, din otel VS 120, echivalent cu Hardox 450, greutatea mai scade cu 510 kg.
Noile bene basculabile pe spate au si ele caroseria optimizata: modelul pentru utilizare in conditii grele are un volum util de 13 m3, baza din otel VS 120 de 9 mm si peretii din otel de 5 mm, pentru a rezista inclusiv la incarcarea cu blocuri mari de piatra rezultate in urma demolarilor. Usa pendulara are sistem nou de blocare cu comanda automata, care functioneaza o perioada mare de timp fara jocuri si vibratii la rularea fara incarcatura.
Spre deosebire de competitori, Meiller foloseste echipamente hidraulice de inalta presiune si pompe de inalta performanta, cu constructie compacta si volum mare. Iar pentru a putea combina autotractoarele cu hidraulica Meiller cu semiremorci ale altor marci, a fost dezvoltat un sistem nou, la care presiunea hidraulica pentru semiremorca este selectata prin intermediul unei supape de inversiune. Sistemul universal cu dublu circuit a fost prezentat la IAA pe un autotractor MAN TGS 18.440 4x4H BLS.
Meiller mai propune o gama de bene basculabile pe trei parti, cu prelata noua din aluminiu in locul celei traditionale M-JET din otel, si cu greutate proprie cu circa 300 kg mai mica in cazul versiunii cu patru axe. Unul dintre modele, D421, pentru sasiuri cu patru axe, cu podea din otel VS 120, cu greutate de 21 t, a fost expus la standul Meiller, avand prelata cu extensii de 400 mm.
Meiller a demonstrat ca, datorita benei basculabile pe trei parti de tip 9, macaralei si sistemului hidraulic cu dublu circuit, orice camion din gama medie se poate transforma in vehicul pentru servicii municipale. Baza acestui sistem cu comanda electro-hidraulica este o pompa axiala cu dublu circuit, antrenata de motor. Sistemul comanda circuitul de spalare, coborarea si inclinarea lamei pentru zapada, iar al doilea circuit aprovizioneaza sistemul de imprastiere a materialelor antiderapante.
 
Lohr se adapteaza noilor standarde europene
Compania a lansat la IAA Eurolohr 250 E si Eurolohr 200 E, aceasta din urma cu caroserie noua si modularitate mai buna, care foloseste sistem de ridicare spate operat de un foarfece, pentru a extinde latimea astfel incat sa poata fi transportate si vanuri. Puntea superioara permite inaltime independenta, miscare translatorie si ajustarea inclinarii, fiind operata de cilindri hidraulici auto-blocabili, pentru acces usor si rapid la incarcatura.
Compania mai propune, in afara de Eurolohr – cu volum de incarcare mai mare acum, care corespunde in toate configuratiile normelor UE referitoare la raza standard de bracare si este dotata cu sistem de management al flotei – Multilohr, pentru incarcaturi mixte, Maxilohr, pentru vehicule grele, si solutii tehnice pentru transport de semiremorci, vehicule de distributie urbana, ansambluri de 25,25 m s.a.
 
Vehiculele din terminalele logistice, cu nimic mai prejos
Kamag a prezentat noua generatie TruckWiesel, pentru utilizare in terminale si parcuri logistice, dar care poate fi licentiat si pentru drumuri publice, si un prototip de tractor Euro 5, bazat pe tehnologia diesel Mercedes-Benz BlueTec, tot pentru terminale, care este deja in teste la clienti si va intra in productia de serie in 2012.
TruckWiesel are sa de cuplare care se poate cobori/ridica hidraulic, pentru a suporta pana la 18 t. Iar pentru adaptare la o gama cat mai larga de semiremorci sunt disponibile mai multe inaltimi de cuplare, de la 930 la 1.620 mm. Sasiul este robust si are structura sudata, axa fata, cu frane pe disc, provine de la Actros, iar axa spate este rigida, cu frane pe tamburi. Motorul de 110 kW (sau 115 in varianta Euro 5) provine tot de la MB si permite o viteza maxima de 40 km/h.
Cabina are la baza seria Atego, soferul are nevoie sa urce doar o treapta pentru a intra, iar confortul interior se apropie de cel din camioanele pentru distante mai mari. Vehiculul are o greutate proprie de circa 6.500 kg si totala de 41.500 kg la 25 km/h.
Prima generatie TruckWiesel dateaza din 1994, si de atunci au fost vandute aproape 1.700 de unitati.

Articole similare