AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficiență și inovație

În lipsa celor mai bune condiții pentru un eveniment global în Franța, Renault a organizat mai multe evenimente regionale în care a prezentat presei noul Kangoo și noul Express, dar și noutățile introduse la gama de utilitare medii, Trafic. Kangoo impresionează prin nivelul de echipare ridicat mai ales pentru versiunile de transport pasageri – bord digitalizat și sisteme de asistență la nivelul actual cerut de piațăși printr-o serie de mici inovații menite să faciliteze viteza și poziția de încărcare/descărcare, capacitatea, preluarea unor mărfuri mai lungi și creșterea vizibilității în jurul vehiculului.

Noul Kangoo a impresionat prin exteriorul restilizat cu aspect mai robust și interior modern și confortabil – o planșă de bord cu multiple compartimente de depozitare, scaune reproiectate, sistem multimedia easy link ce poate fi accesat cu ajutorul ecranului central cu diagonala de 8″ și sisteme moderne de asistență pentru șofer.

Ambele versiuni – de marfă și de persoane – se bucură de multiple posibilități de stocare, caracteristică tot mai importantă și pentru autovehiculele de distribuție. La versiunea cu banchetă dublă în față, interiorul are 60 l spațiu de stocare, Kangoo devenind astfel lider în categoria sa. Pe lângă faptul că scaunele au fost reproiectate, poziția și confortul la volan sunt îmbunătățite. Scaunul șoferului poate fi reglat în funcție de înălțime și adâncime și beneficiază și de un suport lombar reglabil (adâncime +/- 40 mm, înălțime +/- 30 mm). Volanul era deja reglabil pe înălțime, însă acum este reglabil și în adâncime, ceea ce face extrem de confortabilă poziția la volan.

În versiunea de transport de pasageri, Kangoo oferă un confort similar autoturismelor – cu scaune încălzite, sistem de climatizare bi-zonă, sistem multimedia cu suport Android Auto și Apple CarPlay, sistem de încărcare prin inducție a telefonului și un suport de telefon care se fixează în spatele volanului, fie pe stânga, fie pe dreapta – deci cam tot ce are nevoie un șofer al timpurilor noastre. Compartimentul de depozitare din spatele volanului are două porturi USB, alte trei prize USB și patru prize obișnuite, de 12 V, fiind disponibile pentru toți ocupanții locurilor din față și din spate.

Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC, cu șapte trepte, disponibilă la varianta combi, oferă confort și o reacție suplimentară, garantând o trecere lină și rapidă între treptele de viteză. Echipată cu tehnologia Stop & Start, gama de transport de persoane este silențioasă la semafor/în coadă, fiind compatibilă cu cele mai noi standarde Euro 6D.

Sistemele de asistență ale șoferului sunt ușor de utilizat și oferă confort la condus. Sistemul de asistență la păstrarea benzii de circulație (Lane Keeping Assist) răspunde foarte bine nevoii de acțiune, fără a fi enervant pentru șofer, care nu trebuie să depună un efort suplimentar pentru a relua controlul asupra direcției după fiecare autocorecție.

În ceea ce privește sistemele de siguranță activă, nivelul de echipare standard și opțională include frânarea activă de urgență (Active Emergency Braking) pentru bicicliști, pietoni și vehicule, atât ziua, cât și noaptea, prin avertizarea șoferului cu privire la riscul de coliziune, sistemul de avertizare de viteză cu recunoașterea semnelor de circulație (Speed Warning with Traffic Sign Recognition), pe lângă controlul vitezei de croazieră și limitatorul de viteză cu frânare la coborârea în pantă (Cruise Control and Speed Limiter + Hill-Descent Control), grație cărora noul Kangoo a primit 4 stele Euro NCAP.

Opțional mai sunt disponibile sistemul de alertă instabilă de traiectorie și asistența laterală la vânt. Ca și în cazul modelului Trafic, testat, de asemenea, pe câteva dealuri dintre Ploiești și Buzău, condusul Kangoo este o plăcere folosind funcțiile de control al vitezei de croazieră și limitatorul de viteză, Hill Start Assist, Extended Grip etc., dar și funcțiile de parcare care sunt disponibile și pe modelul Express, cum ar fi camera de vizualizare spate și asistența la parcare față, spate și lateral.

Am condus un model pentru transport de pasageri cu motor de 115 CP de la sediul Renault din Militari până la o cramă din zona Mizil-Buzău, înregistrând un consum mediu de 7 l/100 km, mai mare față de cel comunicat de producător (5-6 l/100 km).

La retur, însă, am venit cu un furgon de marfă, de 75 CP și cutie manuală cu 6 trepte, care s-a înscris în datele de consum ale producătorului – 5,6 l/100 km. Modelul Kangoo furgon este mai modest echipat, atenția fiind îndreptată către caracteristicile de încărcare. Cutia manuală de viteze schimbă ușor și este extrem de economică, având porțiuni de drum regional unde consumul nu a depășit 3-4 l la 100 km.

Am condus o versiune cu grilaj separator, cu un panou pivotant lateral în spatele locului pasagerului din dreapta – folosit pentru transportul de mărfuri de lungime, inclusiv pe locul pasagerului. Avantajul de a putea prelua mărfuri de până la 3 m lungime este însă umbrit de zgomotul interior mare, efortul de torsiune a caroseriei sau pietrele care lovesc pe jos podeaua fiind transmise destul de supărător în spațiul pentru marfă și implicit la șofer, cabina nemaifiind protejată fonic printr-un panou separator. Cu siguranță zgomotul ar fi mult diminuat pe șosea cu o suprafață de rulare de bună calitate, în interiorul orașelor și la viteze mai moderate, însă pe drumurile din România, cu gropi și porțiuni în care se lucrează și pietrele atacă și securitatea parbrizelor de multe ori, nu e chiar confortabil.

Varianta furgon dispune de o oglindă cu vedere panoramică, pentru vizibilitate în punctul mort. Oglinzile laterale sunt oricum puțin mai largi, ceea ce, spune Renault, permite o vizibilitate mai mare cu 35%.

Kangoo este disponibil cu o gamă de motorizări compusă din unități pe benzină (1.3 l TCe, în versiuni de 100 și 130 CP) și diesel (Blue dCi de 1,5 l, cu puteri de 75, 95 și 115 CP. Pentru o economie și mai mare, sistemul Eco-Mode al vehiculului poate fi activat de pe tabloul de bord, ceea ce permite o economie de 12%.

Open Sesame, o inovație care crește opțiunile de utilizare

Așa cum ne-a obișnuit, Renault este foarte atent la funcționalitatea și versatilitatea produselor sale, introducând și la Kangoo o opțiune nu foarte costisitoare, dar care crește posibilitățile de încărcare/descărcare. „Open Sesame by Renault” reprezintă o opțiune demnă de luat în seamă pentru livratorii în centrul orașelor, care cu greu găsesc un loc de parcare în fața magazinelor sau a sediilor unde au de livrat, de multe ori fără posibilitatea de a avea suficient loc cât să deschidă și ușile batante din spatele furgonului. Pentru aceștia, inginerii Renault au conceput un model la care lipsește stâlpul central de susținere, cel din spatele locului pasagerului din dreapta, astfel încât livratorul are acces lateral la încărcătură printr-un spațiu extrem de larg – 1.446 mm – de două ori mai mare decât la versiunea precedentă, fiind cea mai mare deschidere de acest fel de pe piață. Ușa pasagerului se deschide la un unghi de 90O, iar structura de rezistență a vehiculului nu este afectată în lipsa stâlpului de susținere. Open Sesame este opțional și este disponibil numai pe partea dreaptă la toate modelele cu lungime standard și două scaune față. Cu această nouă caracteristică, dat fiind faptul că scaunul pasagerului este rabatabil, compartimentul de încărcare poate prelua obiecte de până la 3,05 m lungime, volumul util maxim crescând astfel până la 3,9 m3. Totodată, scaunul pasagerului este prevăzut cu două inele de ancorare, pentru a asigura o prindere eficientă a încărcăturii.

După ce a scos stâlpul ușii pasagerului și a lărgit accesul lateral, această nouă funcționalitate a permis noului model mai multe tipuri de conversii. Spre exemplu, Kangoo Van poate fi echipat cu un set suplimentar de rafturi suspendate, ceea ce îi permite o extinderea cu 60% a cantității de echipamente transportate.

Kangoo oferă posibilitatea încărcării la înălțime a obiectelor foarte lungi, de la 2 la 2,5 m, ultima posibilă pentru varianta furgon cu ampatament lung. „Easy Insider Rack“, cum se numește această inovație Renault, constă dintr-un raft retractabil, care poate fi blocat, cu o capacitate de până la 30 kg. Acesta folosește partea superioară a zonei de încărcare, deasupra scaunului/banchetei pasagerilor din dreapta, astfel că modelul nu depășește limitele de înălțime întâlnite adesea în parcări sau tuneluri.

Până la finalul anului va fi disponibilă și versiunea cu ampatament lung, echipată cu o ușă laterală glisantă extra largă (864 mm), având cea mai bună lungime de încărcare, de 3.548 mm. Capacitatea de stocare a versiunii L2 merge de la 4,2 până la 4,9 m3.

Renault Express Van, înlocuitorul Dacia Dokker

Evenimentul a permis și conducerea noului Express Van, modelul destinat tinerilor antreprenori și flotelor mici, care caută cel mai bun raport preț/beneficiu. Express Van va înlocui Dokker, având un preț cu circa 1.000 de euro mai mare decât modelul Dacia. Noul Express are un volum util de 3,3 m3 și o lungime de încărcare de 1,91 m cu panou despărțitor, oferind un raport foarte bun între lungimea de încărcare și lungimea totală, în clasa sa. Transportă mărfuri cu volum de până la 3,7 m3, cu ajutorul scaunului rabatabil al pasagerului și plasei despărțitoare rotative. Ușa laterală culisantă are o deschidere de 716 mm, pentru un acces ușor la bord.

Scaunele sunt formate din două tipuri de spumă, oferind confort șoferului. Cu ajutorul suportului magnetic, smartphone-ul rămâne la îndemână, la fel ca toate obiectele mici care pot fi depozitate în cotiera centrală, a cărei înclinare este reglabilă pentru confort. În aceeași măsură, plafoniera și rampa LED sunt sincronizate cu deschiderea ușilor, luminând zona de încărcare.

Spațiile de depozitare, poziționate foarte accesibil în cabină, oferă un volum însumat de 47 l. În partea din spate, zona cargo, volumul total de încărcare este de 3,3 până la 3,7 m3. La interior se poate opta pentru un dulăpior de lemn, care este o soluție practică de depozitare și simplu de instalat, pentru a păstra materialele la îndemână. Pentru a proteja zona de încărcare de obiectele grele sau murdare, se folosesc aceste protecții din lemn. De asemenea, dacă mediul de lucru este unul umed se poate opta și pentru protecțiile de polipropilenă, concepute pentru a face cârligele accesibile.

O inovație interesantă este sistemul de asistență pentru marșarier, oglinda retrovizoare interioară fiind înlocuită de un ecran digital, care afișează imaginea filmată de camera video montată în partea din spate a vehiculului. Această opțiune este foarte utilă pentru variantele fără geamuri. De asemenea, caracteristicile de siguranță extinse pe care le întâlnim de câțiva ani la toată gama de vehicule LCV sunt disponibile și la noul Express Van.

Articole similare