In lupta pentru cele sapte trofee Trailer Innovation – competitie din al carei juriu face parte si revista Tranzit – s-au inscris anul acesta 66 de inovatii, iar in cele ce urmeaza va prezentam participantii la categoriile Componente si Mediu
Castigator la categoria Componente a fost Lamberet, care a obtinut 112 puncte pentru peretele despartitor revolutionar Ergowall. Pana acum, peretele izoterm (despartitor) genera constrangeri fizice semnificative din cauza lipsei de ergonomie si greutatii mari, caracteristici care se inrautatesc in timp pe fondul imbatranirii structurilor si deformarii produse de socuri, iar comisiile SSM si autoritatile solicita solutii de ani de zile.
Conditiile de utilizare intense conduc la cresterea costurilor de intretinere si de reparatii, TCO este destul de mare, iar peretii despartitori sunt adesea in topul bugetului de reparatii.
Dar Lamberet, cu materiale noi precum policarbonat si foi de polistiren extrudat, plus o tehnologie inovatoare de ghidare si asistenta la ridicare, ofera, prin Ergowall, o alternativa fiabila. Cu noile instructiuni de ghidare si asistenta optimizata de ridicare si plasare, spatiul preluat pe plafon in pozitia de „odihna“ a fost redus cu jumatate, marind inaltimea disponibila si reducand riscul de a se infunda in timpul incarcarii. Cu o ergonomie optimizata, noua solutie le poate oferi operatorilor din centrul logistic un mediu de lucru sanatos si sigur.
Designul simplu al peretilor etansi permite o adaptare usoara la toate tipurile de marci de caroserii. De asemenea, industrializarea de top permite Lamberet sa ofere aceasta solutie fara costuri suplimentare, comparativ cu peretii despartitori standard.
Ergowall a fost proiectat pentru o utilizare simpla, intuitiva. Toate manerele au fost create si pozitionate astfel incat utilizatorul sa ramana in pozitii sigure, ergonomice, indiferent de inaltime. Sistemul se blocheaza automat in pozitiile „de lucru“ si „odihna“, fara a cere utilizatorului sa faca nimic. Suprafetele expuse, care sunt sigure pentru alimente, sunt ranforsate impotriva impactului cu stivuitoarele si a frecarii cu marfurile transportate. Suprafetele care intra in contact cu materialele incarcate se pot curata usor prin eliminarea tuturor suprafetelor dure, iar riscul de coroziune de pe partile metalice a fost eliminat prin utilizarea pieselor din otel inoxidabil si aluminiu.
Primele livrari de serie, ca standard, au avut loc in septembrie 2018. Noul perete etans a fost testat cu succes pe vehiculele de pre serie incepand cu noiembrie 2017.
Takler a obtinut, cu 103 puncte, al doilea loc pe podium la categoria Componente, unde a concurat cu suportul WheelEasy pentru schimbarea rotilor, singurul sistem de acest tip din lume, care revolutioneaza schimbarea rotii deoarece operatorul este eliberat de sarcina de a transporta anvelopa, aceasta povara transferandu se platformei glisante pe care e roata. WheelEasy reduce efortul operatorului in timpul schimbarii rotii, in conditiile in care anvelopa unui vehicul comercial, care cantareste circa 130 kg, apasa cu forte mari asupra sistemului osos, cu riscul aparitiei durerilor de spate. ISO 11228 1 specifica limitele recomandate pentru manipularea si ridicarea manuala a obiectelor: in timpul activitatilor obisnuite, in cazul ideal, barbatii intre 18 si 45 de ani pot manevra maximum 25 kg, iar femeile 20 kg. Acum, efortul estimat pentru schimbarea rotii este de 20 kg. WheelEasy permite schimbarea rotii in conditii sigure, deoarece nu este necesar sa ajungi sub vehicul pentru a lua roata de schimb. In plus, soferul este vizibil pe sosea in fata vehiculelor care trec pe langa el. De asemenea, este posibil sa respecte timpii de livrare, pentru ca timpul de schimbare a rotii este redus considerabil.
Platforma glisanta face manipularea rotii extrem de fluida si rapida. Sistemul are certificare VCA, rezistand la vibratii pentru 1.300.000 km. Realizat din otel inoxidabil, acesta este acoperit prin cataforeza.
Pentru a schimba roata se dezleaga cablul de securitate cu ajutorul carabinei specifice si se activeaza dispozitivul de prindere, pentru a elibera platforma glisanta. Apoi se trage de roata pentru a scoate platforma complet, la nivel orizontal. Operatorul trebuie sa aplice o forta de circa 20 kg pentru a muta roata. Dupa dezlegarea placii pe care e roata, cu ajutorului unui sistem de blocare lateral, se opereaza atat asupra suportului de sprijin, cat si asupra rotii, pentru a roti placa si a o aduce pe pamant. Apoi se dezleaga roata, cat e in pozitie inclinata, se pune in pozitie verticala si se duce pe lateral, prin rulare. Iar cu roata care tocmai a fost schimbata se fac pasii inversi.
Firestone si Knorr Bremse au pus umarul la crearea unui control inteligent al suspensiei pneumatice si al inaltimii si s-au clasat pe locul al treilea la categoria Componente, cu 99 de puncte. In premiera, un senzor electronic a fost integrat cu succes in suspensia pneumatica existenta a unei remorci europene, combinat cu un sistem electronic de control al inaltimii.
Sistemul de suspensie pneumatica si de echilibrare este unul dintre cele mai valoroase sisteme de pe remorca, aspect care este evident deoarece aproape toate remorcile europene sunt echipate standard cu suspensie pneumatica si din ce in ce mai multe utilizeaza un sistem electronic de echilibrare, cu avantaje clare precum asistenta imbunatatita a soferului, reducerea consumului de combustibil si imbunatatirea sigurantei. Desi suspensia pneumatica electronica este tot mai utilizata, principiul masurarii inaltimii nu a evoluat de la proiectarea originala pe primele remorci cu suspensie pneumatica.
Dar Firestone si Knorr Bremse au dezvoltat un senzor de suspensie pneumatica integrat, care functioneaza ca o actualizare directa a sistemului electronic comun de echilibrare. Senzorul electronic care masoara inaltimea suspensiei pneumatice comunica direct printr o conexiune CAN digitala cu sistemul electronic de nivel, ofera o robustete ridicata si nu necesita intretinere, iar aspectul digital creeaza posibilitati suplimentare de diagnosticare si calibrare.
Cu o complexitatea mecanica redusa, sistemul consta acum in mai putine componente, iar interfata CAN a senzorului permite adaugarea cu usurinta a unor semnale suplimentare in viitor. Senzorul electronic integrat in suspensia pneumatica nu este expus conditiilor externe, fiind mai putin sensibil la defectiuni, iar softul permite monitorizarea constanta a senzorului si a diagnosticarii pentru a preveni defectiunile si erorile.
Chiar daca integrarea senzorului in suspensia pneumatica a reprezentat o noua provocare tehnica, pentru a obtine semnale exacte si fiabile in toate miscarile de suspensie a fost dezvoltata o solutie inovatoare de ambalare care mentine conexiunile dintre suspensia pneumatica existenta si sasiul vehiculului.
La categoria Componente au mai concurat, in ordine alfabetica, Kögel, cu opritorul EasyFix, o necesitate pentru plafonul culisant. Pentru incarcarea sau descarcarea unei semiremorci cu macaraua este nevoie de un plafon glisant, dar manipularea acestuia, in special securizarea acoperisului deschis, este destul de dificila. Kögel a dezvoltat opritorul EasyFix care nu numai ca pastreaza plafonul deschis in siguranta, ci ofera si posibilitatea de a l inchide fara o deblocare suplimentara. Practic, cu un efort minim, plafonul glisant trebuie impins deasupra opritorului Kögel EasyFix, ceea ce creste eficienta, dar si siguranta, in timpul incarcarii si descarcarii.
Daca acoperisul glisant este impins in fata, acesta va fi tinut in siguranta in pozitia din fata. Acoperisul poate fi deblocat cu usurinta prin impingerea spre spate, peste opritorul Kögel EasyFix.
Kögel a mai concurat si cu banda textila FastFix, o solutie mai sigura decat cele traditionale, despre care ati putut citi mai multe in numarul din august al revistei Tranzit, in articolul dedicat evenimentului premergator IAA organizat de producatorul german.
Labcraft a concurat cu Banksman BM3, prima lampa de manevra compatibila cu Regulamentul 23, conceputa pentru a spori siguranta publica si a angajatilor, reducand in acelasi timp accidentele. Montate in diferite puncte de pe partea inferioara a sasiului, lampile ofera o lumina alba stralucitoare, suplimentara, in jurul vehiculului, in zone in care lampile conventionale pentru mersul inapoi nu pot ajunge. Potrivit Reglementarii 23, BM3 poate fi instalat pentru iluminarea in ambele sensuri de mers, cu viteze de maximum 10 km/h. Pentru a se adapta diferitelor inaltimi ale sasiului, Banksman BM3 ofera mai multe variante, pentru a se asigura ca dispersia luminii este optimizata pentru fiecare vehicul in parte. Acest sistem actioneaza, de asemenea, ca un mod de a avertiza persoanele din apropiere ca vehiculul se va misca.
Luminile montate in diferite puncte de pe partea inferioara a sasiului, conectate la mersul inapoi, sunt potrivite pe orice vehicul care lucreaza in zone intunecoase sau cu lumina slaba. Acestea sunt usor de instalat, atat pe vehiculele noi, ca standard, cat si pe flotele deja existente.
Fabricat din policarbonat dur, cu lentile intarite, pentru a proteja LED urile Cree, BM3 Banksman are o garantie de cinci ani. Sistemele electronice interne avansate si de gestionare a caldurii ii permit sa ofere o lumina alba puternica si stralucitoare. Banksman BM3 este fabricat la unitatea de productie ISO9001 a Labcraft din Marea Britanie.
MB Pneumatyka a propus blocul modular de distributie a aerului in suspensia pneumatica, utilizat in sistemele de suspensie pneumatica si care, in intregime, poate inlocui blocurile de monolit grele utilizate in prezent in sistemele pneumatice ale vehiculelor pentru a distribui aerul. Constructia modulara permite asamblarea rapida in orice configuratie a intrarilor si iesirilor solicitate de client, acesta avand posibilitatea ca, dupa instruire, sa isi faca propria configuratie.
Blocurile modulare sunt fabricate dintr un plastic usor, de inalta rezistenta, oferind aceeasi functionalitate cu blocurile monolit, metalice, insa cu avantajul economiei de spatiu si al reducerii greutatii vehiculului. Instructiunile de utilizare sunt simple: clientul trebuie sa specifice cantitatile si pozitiile intrarilor si iesirilor, pentru a se incadra in sistemul propriu, apoi sa achizitioneze blocul specificat de la MB Pneumatyka sau sa il asambleze singur, dupa achizitionarea componentelor. Principalele valori adaugate aduse utilizatorului constau in designul modular si posibilitatea de configurare libera, reducerea consumului de combustibil si caracterul mai prietenos cu mediul, datorat reducerii greutatii vehiculului, eliminarea riscului de coroziune si reducerea la jumatate a conexiunilor care ar putea cauza potentiale pierderi.
Transport Teknik a concurat cu lampa din spate TM10 LED, a carei robustete depaseste versiunile anterioare. Lentilele din policarbonat nu pot fi sparte la impactul pietrelor sau al altor obiecte in operatiunile zilnice. Lampa ofera, de asemenea, o functionalitate fara precedent – respecta deja legislatia UE (noiembrie 2017), care impune ca lampile de pozitie laterale sa functioneze si ca lampi indicatoare de directie (semnalizatoare). In plus, are o functie unica de comanda a LED urilor, pentru a asigura sincronizarea intre camion si remorca. Lampa din spate cu LED Ermax rezolva problema critica a remorcilor care se deplaseaza in intuneric cu surse de lumina defectuoase, reprezentand o problema majora de siguranta, mai ales pentru ceilalti participanti la trafic. Costul este o alta problema rezolvata de lampa, economiile realizate de sursele de lumina si lentilele de lunga durata permitand operatorilor de transport sa reduca nu numai costurile de intretinere, ci si timpii de imobilizare.
Pentru producatorii de remorci, TM10 este un dispozitiv de economisire a timpului si a banilor, deoarece toate functiile de iluminare necesare sunt integrate in lampa. De asemenea, acesta elimina nevoia de sisteme de cablare extinse si complexe, dar si de componente auxiliare.
Lampa TM 10 este disponibila in doua versiuni: O varianta hibrid inovatoare si o versiune mai economica, doar cu LED. Ambele tipuri pot fi utilizate pe camion si remorca, ceea ce permite obtinerea unui aspect uniform, simplificand achizitia pieselor de schimb, mai ales daca flota este multi marca.
Lampa din spate TM10 este disponibila in cateva variante functionale, pentru montarea in orice situatie. Toate variantele au un conector AMP cu sapte poli pe spate sau pe partea laterala a lampii. Conectorii Super Seal din spate permit integrarea functiilor suplimentare. Lampa este certificata conform tuturor standardelor si reglementarilor europene relevante.
TSE Brakes propune sistemul de monitorizare wireless TSE Sense Brake, care se integreaza perfect cu sistemele telematice existente si ofera informatii in timp real despre aspectele cheie ale performantei de franare. Solutia monitorizeaza conditiile de operare din interiorul fiecarui cilindru de frana – cursa si conditia arcului principal – si compara performanta dintre capetele rotii, alertand sistemul telematic al vehiculului in legatura cu problemele existente si recomandand mentenanta preventiva. Acest sistem, ofera, de asemenea, o baza necesara definirii perioadei de garantie tinand cont de operarea specifica a vehiculului, inlocuind astfel acordarea unui timp generic.
In conditiile in care niciodata nu a fost posibila monitorizarea camerei franei si tot ce intampla in vecinatatea acesteia, TSE Sense permite utilizatorilor sa faca pre inspectii cu usurinta, oferind o perpectiva a performantei sistemului de franare in conditii critice. Astfel, se imbunatateste si sistemul de control al vehiculului si remorcii, ceea ce duce la vehicule mai sigure si la accidente mai putine. In cazul unui pluton, TSE Sense va oferi informatii cruciale legate de conditia sistemului de franare. De asemenea, va putea indica daca s-a rupt un arc.
Commisioning Tool (instrument de punere in functiune) primeste datele de la TSE Sense si ofera un portal de acces la informatiile despre sistemul de franare. Acesta poate fi utilizat ca un instrument de sine statator sau configurat cu interfata cu un sistem telematic existent. Cand algoritmii interni de diagnoza ai Commisioning Tool detecteaza o problema, aceasta informatie ii furnizeaza utilizatorului final locatia ei exacta, reducand astfel timpii de imobilizare.
In timpul franarii, TSE Sense simte pozitia tijei de impingere, stocheaza cursa si inregistreaza numarul total de actionari. Daca tija de serviciu nu se reintoarce complet la pozitia zero a cursei, un steag este setat sa alerteze operatorul ca arcul principal ar putea fi rupt sau ca exista o disfunctie a instrumentului de masurare – date care nu erau afisate niciodata. Iar instrumentul de punere in functiune va localiza wireless camerele pe remorca, va servi la inmagazinarea datelor, va diagnostica on board performantele de franare si va realiza interfata cu sistemul telematic.
Wabco s-a inscris in competitie cu Park Release Valve. Statisticile globale indica o crestere a numarului de soferi neexperimentati si, prin urmare, este necesar sa existe sisteme de exploatare a remorcilor cat mai simple posibil, mai ales ca acestea sunt utilizate zilnic. Soferul trebuie sa aplice si sa elibereze frana de parcare pentru a asigura o functionare sigura a remorcii in timpul cuplarii, decuplarii sau deplasarii.
Noua supapa de evacuare la parcare aduce, potrivit Wabco, imbunatatiri semnificative pentru soferi, flote si producatorii de remorci, si vine cu un concept de operare inovator si un design usor de utilizat, cu un singur buton de comanda pentru controlul franei de parcare (dispozitiv de actionare a franei cu arc) a unei remorci. Supapa face parte din noua generatie de supape de franare pentru remorci, fiind succesorul sistemului de prevenire Park Release Emergency (PREV).
Supapa aflata in curs de brevetare transforma bine cunoscutul concept cu doua butoane al PREV intr o solutie unica, avand un singur buton, fara sa modifice modurile de functionare stabilite pentru sofer si eliminand, in plus, riscul de apasare din greseala a unui alt buton.
Supapa de evacuare la parcare este folosita in combinatie cu noua generatie Wabco EBS si are un design subtire si usor, care necesita mai putin spatiu de montare in panoul de comanda al remorcii. Instalarea este simplificata datorita numarului redus de conexiuni pneumatice comparativ cu generatia anterioara – trebuie conectate doar trei linii pneumatice. Intrucat aceste linii leaga supapa de evacuare cu EBS, liniile sunt mai scurte si usor de instalat.
Producatorii de vehicule sunt obligati sa respecte regulile de zgomot pentru a reduce nivelul de zgomot al vehiculului in timpul functionarii, iar amortizorul integrat ajuta la scaderea nivelului de zgomot al supapei cauzat de aplicarea si eliberarea franei de mana.
Park Release Valve permite operarea usoara a franei de parcare a remorcii. Astfel, cu doar trei moduri de operare, soferul are controlul asupra functiilor cheie, cum ar fi aplicarea franei de mana, pregatirea vehiculului pentru condus si eliberarea franei de mana.
Carrier Transicold a castigat trofeul la categoria Mediu cu unitatea frigorifica actionata cu GNC, pentru care a obtinut 111 puncte. Supra® se preteaza la transport de produse proaspete si congelate, fiind o solutie de inalta performanta care reduce semnificativ emisiile si creste eficienta operatorului. Usor de folosit si cu o coerenta tehnologica privind utilizarea aceluiasi combustibil (CNG) atat pentru motorul vehiculului, cat si pentru unitatile frigorifice, cu un singur punct de umplere, solutia poate aduce economii de timp si bani si poate creste productivitatea operatorului. In acelasi timp, rezervorul ce alimenteaza motorul agregatului este independent si ii asigura autonomie completa chiar si atunci cand vehiculul este oprit, mentinand astfel integritatea lantului frigorific. Insa beneficiile se extind dincolo de reducerea costurilor totale, utilizarea gazelor naturale asigurand cu 95% mai putine emisii de particule, cu 70% mai putine emisii de oxizi de azot si cu 20% mai putine emisii de CO2. In plus, se reduce si zgomotul (poate functiona sub 60 de decibeli), alaturi de vibratii si mirosuri. Unitatea este conforma cu noile reglementari europene pentru livrarea urbana si este compatibila cu biogazul obtinut din deseuri organice, ceea ce ar putea reduce in continuare emisiile si impactul asupra mediului.
Unitatea Supra, alimentata cu CNG, este compatibila cu vehiculele de 16 26 t actionate de motoare cu CNG si cu transportul la temperaturi multiple, in pana la trei compartimente.
Unitatea este ideala pentru distributia urbana, unde reglementarile privind emisiile si utilizarea motorinei pot fi mai stricte.
Frigoblock si Thermo King au proiectat unitate frigorifica SLXi Hybrid, care a obtinut locul al doilea la categoria Mediu, cu 106 puncte. Aceasta ofera companiilor de transport o flexibilitate unica prin faptul ca poate fi operata electric si atunci cand este conectata la o sursa de alimentare trifazica, la docul de incarcare, dar si cand merge pe sosea, si pastreaza autonomia deplina, deoarece motorul diesel poate fi repornit ori de cate ori este necesar. Companiile de transport beneficiaza de costuri reduse de operare prin mai putin combustibil utilizat si cheltuieli mai mici de mentenanta, in vreme ce populatia din orase beneficiaza de un impact redus al vehiculului asupra mediului (zgomot si emisii). Sistemul este compatibil cu autotractoarele actionate cu gaz natural sau bioetanol, astfel ca firmele de transport care detin astfel de tractoare isi pot moderniza usor remorcile existente. Pachetul Enviro Drive instalat pe camion consta dintr un alternator Frigoblock, plus un filtru invertor. O cantitate constanta de energie electrica este furnizata catre unitatea frigorifica ce poate fi operata la capacitate maxima chiar si atunci cand motorul tractorului este la ralanti. Sistemul frigorific poate fi operat electric, silentios si cu emisii reduse, in cea mai mare parte a distributiei zilnice. Autonomia oferita de motorul cu combustie poate fi utilizata si in pauzele soferilor, cand conduc pe distante lungi sau la nivel inter regional, sistemul selectand automat cel mai bun mod de operare in circumstantele respective.
Al treilea clasat la categoria Mediu, cu 99 de puncte, este AddVolt, cu sistemul electric plug in pentru vehiculele frigorifice, o tehnologie patentata care contribuie la reducerea amprentei de carbon a vehiculelor utilizate pentru livrare de alimente, produse farmaceutice, flori etc. Este o inovatie in zona consumului de energie care poate fi aplicata unei potentiale piete de 4,8 milioane de vehicule, economisind pana la 18.790 de milioane de litri de motorina si 50 de milioane de tone de emisii de CO2 anual, in intreaga lume. Noul sistem plug in este primul din lume conceput pentru transport frigorific. Tehnologia AddVolt combina diferite surse de putere cu dispozitivele de depozitare a energiei. Acest sistem non invaziv face vehiculele mai „verzi“ si mai silentioase, printr o instalare simpla si rapida in orice faza a ciclului de viata a camionului.
In zilele noastre, camioanele si remorcile sunt echipate cu unitati de refrigerare actionate de un motor diesel dedicat, care consuma 3-5 l de motorina/ora de lucru (circa 500 l/luna), emit circa 13 t/an de CO2, au un cost mare de mentenanta si un nivel imens de zgomot. Aceste aspecte au un impact negativ asupra soferului si mediului, reflectandu se si in termeni de profitabilitate. Unitati frigorifice sunt deja pregatite pentru a functiona si in mod electric, insa doar daca sunt conectate la energia electrica din depozite. Ca urmare, AddVolt si a propus sa le faca sa functioneze electric si cand sunt parcate sau in timpul transportului, in principal in interiorul oraselor, fiind potrivite si cu vehiculele hibride, pe GNL sau chiar complet electrice.
AddVolt utilizeaza baterii Li Ion care pot fi incarcate in orice depozit de transbordare, cu ajutorul unui incarcator obisnuit, cu trei faze. Astfel, unitatea frigorifica poate folosi energia inmagazinata in timpul distributiei. In autosasiuri, solutia poate fi combinata cu sistemul de recuperare a franarii sau cu alte axe electrice, pentru a extinde autonomia bateriei AddVolt.
Pentru sofer este simplu: porneste sistemul AddVolt cu o telecomanda disponibila in interiorul cabinei si apoi porneste si agregatul, ca de obicei, dar in mod electric. Cand camionul este parcat si soferul il leaga la reteaua electrica a depozitului, sistemul AddVolt incarca automat si pastreaza si unitatea frigorifica in functiune. Sistemul este conectat in timp real la platforma digitala AddVolt pentru a masura energia incarcata, energia consumata si economiile de CO2 si de combustibil.
La categoria Mediu au mai concurat, in ordine alfabetica, alte patru inovatii.
Carrier Transicold a mai propus si unitatea frigorifica Vector® HE 19 pentru remorci, o solutie care reduce semnificativ emisiile, crescand in paralel eficienta operatiunilor. Fiecare element al unitatii a fost dezvoltat pentru a imbunatati si a optimiza eficienta la toate nivelurile: reducerea consumului de combustibil cu 30% (comparativ cu Vector 1950), greutatea cu 10% mai mica (ventilatoare, cadru si compresor mai usoare), functionare silentioasa ( 3 dB), datorata managementului optimizat al fluxului de aer, costuri si intervale de mentenanta reduse (noul motor are un interval extins de schimb al uleiului, de 3.000 de ore – dublu fata de produsul vechi) si un TCO semnificativ mai mic. De asemenea, ofera toate beneficiile tehnologiei de refrigerare complet electrica, E Drive. Aceste rezultate sunt atinse datorita unei noi arhitecturi a produsului, dar si noului sistem de control APX care utilizeaza tehnologia CAN ce permite controlul motorului cu mai multe viteze, gestionarea tuturor servomotoarelor si senzorilor pentru a optimiza debitul agentului frigorific si controlul temperaturii.
Noul Vector® HE 19 este disponibil in versiuni cu o singura temperatura sau cu mai multe temperaturi (noua configuratii diferite). Unitatea de racire este potrivita pentru toate tipurile de transport, de la cele pe distante lungi la distributia urbana, in orice conditii climatice.
Pentru a ridica solutia la cel mai inalt nivel de eficienta energetica, noul Vector HE 19 poate fi utilizat fara motor propriu, fiind alimentat de modulul de putere ECO DRIVE™ GenSet, cu zero emisii.
Tehnologia electrica de refrigerare E Drive, patentata Carrier Transicold, este complet noua, fiind dezvoltata initial pentru unitatea frigorifica Vector, lucrand prin eliminarea transmisiilor mecanice folosite in echipamentul conventional cu curele si prin conversia puterii motorului diesel al unitatii in electricitate care sa actioneze sistemul de refrigerare. E Drive ajuta flotele sa reduca cerintele de intretinere si sa sporeasca timpul de functionare (pana la 99,7% disponibilitate medie a flotei pe an). Beneficiile suplimentare oferite de E Drive includ capacitatea de a furniza o sursa constanta de incalzire chiar si la temperaturi ambientale extreme. E Drive ofera un control precis, chiar si la compartimentare multi temperatura, si de aceea este solutia potrivita pentru toate tipurile de incarcaturi, inclusiv pentru aplicatiile farmaceutice sensibile la temperatura.
Prin proiectarea Mega Rail Euro Trailer, Kögel realizeaza ceea ce nu fusese posibil pana acum: datorita caroseriei FlexiUse si blocarilor automate ale axelor, aceasta remorca de volum mare, alungita cu 1,3 m, poate fi utilizata in transport feroviar pe vagoanele populare T3000 si T5 cu o inaltime de 980 mm. Cu un volum de incarcare de circa 111 m3, ea combina beneficiile oferite de o remorca Mega pe sosea cu flexibilitatea si posibilitatile oferite de traficul combinat. Cu o lungime de 14,9 m, Mega Rail Euro Trailer poate transporta cu patru paleti mai mult, oferind o capacitate mai mare cu 10 m3 decat un trailer Mega standard, ceea ce se reflecta in economii de pana la 10% de combustibil si de emisii de CO2. De asemenea, acesta contribuie la reducerea traficului de pe sosele, datorita suplimentarii celor patru paleti, dar si la cresterea sigurantei rutiere si a transportului feroviar (pana la 10% per vagon). In plus, nu necesita investitii in infrastructura.
Practic, atunci cand este pliata garda de protectie si este ridicata remorca si incarcata pe vagon, axele pivotante declanseaza un automatism care utilizeaza aer comprimat pentru a deplasa axa, oprind o in pozitia corecta. Sistemul, care necesita o mentenanta redusa, garanteaza ca sasiul nu se va atinge de „buzunarul“ vagonului. In plus, inaltimea caroseriei in partea din fata poate fi reglata independent de cea din spate, ceea ce inseamna ca inaltimea maxima interna pentru codificarea P400 pe calea ferata poate fi respectata cu precizie.
Krone a concurat cu Rytle Hub, o jumatate de cutie mobila ce poate fi ridicata independent, printr un sistem de ridicare cu actionare electrica, astfel incat picioarele sa poata fi pliate in interior si in afara. Despre aceasta insa puteti citi mai multe in numarul din octombrie al revistei Tranzit, in articolul dedicat noutatilor prezentate la IAA de acest producator.
LKZ Prien propune proiectul „Remorci pentru transportul rutier si feroviar“, care vizeaza trecerea transportului de marfuri de la rutier la feroviar prin imbunatatirea compatibilitatii in transportul intermodal, astfel incat o semiremorca sa poata fi utilizata flexibil pe sosea si pe calea ferata. Cooperarea constructiva intr un circuit inovator, format din partenerii Krone, Schmitz Cargobull si Schwarzmüller, plus una dintre cele mai mari companii private de transport feroviar de marfa, TX Logistik AG, alaturi de Zitzlsperger & Logistics si LKZ Prien GmbH (initiatorii proiectului), precum si de alti participanti la transportul intermodal, a dus la obtinerea unor informatii importante.
Plecand de la cerintele din transport intermodal (viteza, compatibilitate, inaltime de degajare), au fost elaborate 15 masuri si solutii pentru imbunatatirea semiremorcii, a vagonului si infrastructurii. Prin urmare, conceptul „Future Trailer“ a pus bazele unui transport intermodal fara probleme, imbunatatind interfata dintre drumuri si sine. Cel mai important si semnificativ avantaj pentru client este faptul ca trailerul viitorului a fost dezvoltat de piata pentru piata, putand fi utilizat in mod flexibil in ambele moduri.
Este important sa se utilizeze in mod consecvent si durabil rezultatele acestui proiect si sa se aprofundeze in continuare, impreuna cu toti actorii din lantul intermodal – in special din domeniile vagoanelor si infrastructurii feroviare. Proiectul inovator „Future Trailer“ a fost finantat de Ministerul Bavarez de Stat pentru Locuinte, Constructii si Transporturi, rezultatele fiind prezentate in cadrul unui eveniment, pe 5 iulie 2018, la Reprezentanta Bavareza din Berlin.