Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eforturi de eficientizare, ca raspuns la scaderea continua a pietei

Agroalim a reusit anul trecut sa inregistreze o crestere a numarului de clienti si o mentinere a volumului de vanzari fata de 2010, in ciuda recesiunii economice. Iar in 2012 scaderea continua a pietei va fi compensata de eforturile interne de eficientizare operationala si de castigare de noi clienti pe toate canalele de distributie, astfel ca „avem incredere in rezultate foarte bune“.
 

Agroalim Distribution este prezenta pe piata din 1991 si se ocupa de distributia a peste 1.500 de produse alimentare, printre care se numara produse congelate, refrigerate si ambientale: carne de porc, de pui, de curcan, de vita, de oaie si de miel, peste si fructe de mare, specialitati din carne de pasare, peste si fructe de mare, mezeluri, legume, fructe, cartofi congelati, pizza congelata, patiserie si cofetarie congelata, lactate si produse de bacanie si produse dedicate Food Service. Acestea difera si din punct de vedere al ambalajului, pentru a fi potrivite oricarui canal de distributie: Retail, Key Account sau Food Service. Produsele distribuite de Agroalim sunt atat din gama premium, cat si populare, atat importate, cat si autohtone.

Compania opereaza prin intermediul unei retele nationale ce include 10 depozite (in Bucuresti, Cluj-Napoca si Bacau, care functioneaza ca huburi, dar si in Timisoara, Baia Mare, Iasi, Braila, Constanta, Tulcea si Craiova) si are acoperire atat pe segmentul de retail, cat si de Food Service.
Singurele centre proprii sunt cele din Bucuresti si Timisoara, iar in celelalte locatii Agroalim a investit impreuna cu proprietarii lor, deoarece „suntem un jucator pe termen lung pe piata FMCG si de aceea consideram ca investitiile in depozite proprii sunt intotdeauna justificate de piata si de volumul de activitate. Iar in cazurile in care acestea sunt fluctuante flexibilitatea unei locatii inchiriate este mai profitabila si indicata“, explica Bogdan Ivanov, operations manager Agroalim Distribution.
Centrele din Timisoara, Cluj-Napoca, Bacau si Craiova sunt aprovizionate saptamanal, punctele de cross-docking, zilnic, iar celelalte, de cate ori este nevoie.
Depozitele sunt configurate astfel incat sa poata fi operate eficient toate cele trei categorii de produse, in functie de temperatura de pastrare: congelate, refrigerate si ambientale. De asemenea, firma are camere dedicate in functie de categoria produselor – fructe, carne s.a. – si rafturi dedicate pe tipuri de activitati – stocare, picking etc.
Printre serviciile oferite se numara preluarea produselor de la furnizori/producatori, transferul lor la depozite/huburi si puncte de cross-dock, stocarea si livrarea in 12-24 de ore, cele mai mari venituri provenind, asa cum declara reprezentantul firmei, din cross-docking si livrare.
In zonele limitrofe depozitelor, comenzile pot fi livrate in 12-24 de ore, iar in celelalte, in 24 de ore.
Flota de distributie include vehicule cu temperatura controlata, inclusiv bi sau tri-temp

Articole similare

Ad