Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ergonomia si siguranta guverneaza designul interior

Colegii de la revista germana Trucker au invitat si un profesor de ergonomie de la universitatea tehnica din München, Dr. Ing. Herbert Rautsch, care a facut urmatoarele comentarii:
„Toate cabinele ofera o intrare in conditii de siguranta. Renault si Volvo au o treapta de acces mai inalta, care necesita un efort suplimentar la urcare.
 

Toate cabinele ofera o deschidere larga a portierelor, dimensiunile acestora depasind limitele de siguranta.
Spatiul generos conduce la unele compromisuri in planul accesibilitatii la alte accesorii (cum ar fi cup-holderele), in special la Axor.
Scaunele de la DAF si Daimler sunt mai potrivite pentru soferi de talie mai mica. Pozitia de conducere de la Renault este foarte ridicata, in timp ce MAN, Iveco si Renault ofera cea mai buna vizibilitate datorita parbrizelor mai drepte si fara diferite functii in bord care sa se prelungeasca in campul vizual al soferului. La MAN, scaunul soferului are un unghi foarte larg de inclinare, posibilitatile de reglare a inaltimii sezutului fiind, de asemenea, foarte numeroase.
Toate camioanele ofera posibilitati suficiente de ajustare a scaunului, astfel incat efectele oboselii la drum lung asupra soferului sa nu fie resimtite.
Toate panourile de bord cu instrumentele aferente sunt ergonomic dispuse, iar lizibilitatea meniului computerului de bord este buna, contrastul, dimensiunea fontului folosit si iluminarea in bord fiind bine combinate la toate modelele. De asemenea, locul de munca al soferului beneficiaza de un standard ridicat de siguranta si ergonomie, in cazul tuturor celor sapte cabine, insa mai este inca loc de imbunatatiri la scaune si conceptele de operare.”

Articole similare