Un tren a intrat în coliziune cu un altul, aflat în stația Montcada i Reixac din Barcelona și a provocat rănirea a 155 de persoane. Potrivit Protecției Civile au existat 150 de pasageri răniți ușor, iar alți cinci puțin mai grav. Trei dintre aceștia au fost transportați către centrele de sănătate.
În momentul impactului pasagerii au căzut la pământ, iar cei mai mulți dintre aceștia au suferit vânătăi și au avut nevoie de serviciile medicale, chiar în stație.
După accident, Renfe a activat protocolul de urgență, la fel ca și Protecția Civilă (Protección Civil a Generalitat), planul special pentru acest tip de accident. De asemenea, El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) a trimis 18 ambulanțe la fața locului. Potrivit mai multor pasageri, aceștia se aflau în vagon, când au auzit o bubuitură, iar trenul s-a deplasat câțiva metri. Mulți au căzut la pământ, lovindu-se singuri.
Șapte echipe de pompieri au ajutat la evacuarea vagoanelor, iar toți pasageri au reușit să iasă pe propriile picioare.
Trenurile afectate se aflau pe linia de navetiști R4 a Renfe, iar timp de câteva ore trenurile au fost paralizate, la fel ca și liniile R7 și R12 în ambele direcții.
Potrivit directorului stiintific al Fundatiei italiene pentru Sanatate si Mediu (Fisar), Fernando De Benedetto, in Italia exista 12 milioane de italieni cu risc de SASO (sindrom de apnee obstructiva in somn), dar doar 20% sunt constienti de acest lucru. Aceasta boala reprezinta un pericol pentru traficul rutier, deoarece 12.300 de accidente sunt atribuite SASO in fiecare an, provocand 250 de morti si peste 12.000 de raniti, potrivit TrasportoEuropa. Pentru a rezolva aceasta problema, Fisar a lansat un proiect care va fi implementat in Italia cu ajutorul filialelor Automobile Club, care vor pune membrii sa completeze un chestionar de evaluare a riscului de apnee. Daca se detecteaza acest sindrom, se poate efectua un examen de diagnostic precis. Sindromul de apnee obstructiva poate limita acordarea sau reinnoirea permisului. Persoanele cu apnee inceteaza sa respire timp de cateva secunde, pana la nouazeci de ori in fiecare ora de somn, in fiecare noapte, iar aproape niciodata nu isi dau seama, desi in timpul zilei se pot simti obositi , adormind foarte usor, in cele mai putin potrivite momente, inclusiv la volan. Doar doua secunde de atipire la o viteza de 50 km / h sunt echivalente cu a conduce cu ochii inchisi 28 de metri. Mai mult, SASO este unul dintre factorii de risc majori ai bolilor cardio si cerebrovasculare, care cvadruplica probabilitatea de accident vascular cerebral si o dubleaza pe cea de hipertensiune, diabet, aritmii.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit