Incepand din septembrie se va infiinta o noua linie Ro-Ro care va transporta marfurile dintre Turcia si portul Constanta. Proiectul, care a fost expus cu ocazia conferintei ExpoTranzit de la Cluj de Alexandru Craciun, directorul comercial al portului Constanta, include o nava care va pleca zilnic din portul Constanta incarcata cu 100 de semiremorci.
Un alt proiect important aflat in derulare in portul romanesc este legat de o investitie intr-un spatiu de depozitare pentru marfurile containerizate de circa 60.000 m2 care sa transforme portul intr-un centru de distributie pentru Europa de vest. Aici sunt vizate in special marfurile care vin traditional in Bulgaria si in portul Koper din Slovenia, care astfel ar putea fi atrase catre portul Constanta.
Autoritatile din port lucreaza in prezent si la rezolvarea problemelor fiscale cu care se confrunta operatorii de aici. Astfel, obiectivul acestora este ca in urmatorii doi ani sa implementeze un sistem digitalizat care sa cuprinda toate operatiunile de transport, dar si pe cele vamale care sunt legate de portul Constanta. De asemenea, pentru usurarea traficului din port, un alt proiect in care este implicat un operator privat este schimbarea sistemului de scanare al containerelor, care sa nu mai opreasca intregul trafic pentru efectuarea acestei operatiuni.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit