Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Angajatii companiilor care isi intrerup activitatea din cauza aparitiei unor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 vor primi indemnizatie de somaj tehnic, a anuntat Ministerul Muncii.
Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri o Ordonanta de Urgenta prin care a instituit o noua masura de sprijin a angajatilor si angajatorilor care sunt nevoiti sa intrerupa activitatea din cauza infectarii cu SARS-CoV-2 a unor salariati. „Astfel, daca Directia de Sanatate Publica dispune suspendarea activitatii unei companii ca urmare a identificarii de persoane infectate cu SARS-CoV-2, toti angajatii, cu exceptia celor aflati in concediu medical, vor beneficia de acordarea indemnizatiei de somaj tehnic, din bugetul asigurarilor pentru somaj“, arata Ministerul Muncii intr-un comunicat.
Sprijinul financiar se va acorda pe toata perioada in care activitatea este suspendata, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020. Aceste masuri de protectie sociala la nivelul angajatorilor, cu caracter exceptional, sunt necesare pentru a evita pierderea de locuri de munca, cresterea ratei de excluziune sociala, precum si amplificarea decalajului socio-economic dintre persoanele a caror activitate a fost afectata direct de epidemie si restul populatiei.

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a organizat un call-center intern si a stabilit un numar unic de apel la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la modalitatile de acordare a somajului tehnic.
 
Angajatorii sau angajatii care doresc sa obtina informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numar cu tarif normal, informeaza institutia intr-un comuicat de presa. „Am decis ca opt angajati ai ANOFM sa lucreze in acelasi timp in sistem call-center, pentru a clarifica romanii acolo unde exista nelamuriri cu privire la somajul tehnic. In cazurile in care apelantii au nevoie sa intre in legatura cu agentiile teritoriale de care apartin, operatorii din call-center ii vor directiona. In perioadele de criza, este vitala rapiditatea adoptarii deciziilor, dar si modul in care ne organizam pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp masurile necesare pentru a raspunde cu promptitudine tuturor solicitarilor, constienti fiind ca de munca noastra depinde viitorul angajatilor si al companiilor din tara noastra.”, a declarat presedintele ANOFM, Victor Picu.
 
Angajatorii, care sunt direct afectati de masurile impuse odata cu declansarea starii de urgenta, vor putea beneficia, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de plata indemnizatiilor acordate salariatilor in valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toti angajatii lor, dar nu mai mult de 75 % din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020. 
Angajatorii afectati indirect, dar ale caror incasari au scazut cu cel putin 25% fata de primele doua luni ale anului si care nu au capacitatea financiara pentru a plati toti salariatii, vor putea beneficia de masurile prevazute de OUG 30/2020, respectiv de plata somajului tehnic din bugetul asigurarilor pentru somaj, pentru cel mult 75% dintre angajati care au contracte active la data intrarii in vigoare a OUG.
Documentele necesare acordarii somajului tehnic pot fi depuse la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si a municipiului Bucuresti, prin posta electronica, la adresa de email dedicata fiecarui judet, care are ca ID numele judetului (ex: brasov@anofm.gov.ro). In cazul judetelor a caror denumire este formata din doua cuvinte, acestea vor fi despartite prin cratima (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro), mai informeaza ANOFM.