În primul trimestru al anului 2024, vânzările Grupului Michelin au înregistrat o scădere de 2,7% la cursuri de schimb constante, în principal din cauza volumelor slabe. Cu toate acestea, mixul de produse s-a dezvoltat pozitiv, reflectând performanța solidă a grupului în segmentele cu cea mai mare valoare adăugată.
În trimestrul recent, piețele globale de vânzare-primire au generat o ușoară creștere, stimulată de cererea de înlocuire. Cererea pentru anvelope PC/LT a crescut cu 2%, în special datorită cererii solide din America de Nord și China. Cererea de anvelope OE a rămas stabilă pe tot parcursul trimestrului, după un început de an puternic. Nivelurile stocurilor din distribuție au fost aproape de nivelul normativ.
O creștere de 2% s-au înregistrat pe piețele de anvelope pentru camioane din afara Chinei, cu cereri pentru înlocuire în creștere cu 4%, alimentată de activitatea economică susținută din America de Nord și de Sud, precum și de creșterea importurilor de anvelope asiatice în America de Nord înainte de impunerea taxelor antidumping planificate. Cu toate acestea, cererea de anvelope OE a scăzut cu 7%, în principal din cauza comparațiilor nefavorabile din Europa și America de Nord.
Piețele de anvelope speciale au înregistrat rezultate mixte în această perioadă. Anvelopele pentru construcții, echipamentele originale agricole și anvelopele pe două roți au scăzut, în timp ce cererea pentru anvelopele destinate industriei miniere s-a îmbunătățit, dar a fost afectată de reducerea stocurilor. În plus, piețele de anvelope pentru avioane au marcat o tendință ascendentă.
Mai mult, piețele de alte produse decât anvelopele au fost stabile per general, reflectând un mediu economic incert. Vânzările consolidate au scăzut cu 4,6% în perioada analizată, din care 1,9% din cauza fluctuațiilor valutare. Performanța în segmentele cu cea mai mare creștere a valorii a dus la un mix mai puternic. Scăderea volumelor de 4,1%, în special în anvelopele pentru camioane și anvelopele speciale, este rezultatul cererii generale scăzute și a unei selecții mai stricte a segmentelor de piață.
Vânzările de anvelope pentru autoturisme de 18 inci și mai mari au înregistrat o creștere constantă. Un efect pozitiv de 0,7% al mixului de prețuri a fost observat, combinând impactul negativ preconizat al prețurilor din cauza clauzelor de indexare din contracte cu un efect puternic al mixului, reflectând performanța solidă a Grupului în segmentele de piață prioritare.
De asemenea, vânzările de produse non-pneumatice au crescut cu 0,7% datorită consolidării FCG, achiziționată în 2023, însă au rămas neschimbate în comparație cu anul precedent din cauza unor comparații ridicate. Cu toate acestea, o tendință negativă pe piața valutară, de 1,9%, a influențat piața, având în vedere deprecierea majorității monedelor față de euro.
Grupul Michelin își menține scenariul preconizat pentru piețele de desfacere, cu volume de vânzări care se așteaptă să se situeze în intervalul -2% – 0% până la finalul anului. Obiectivele pentru 2024 rămân la fel, cu un venit operațional pe segment de peste 3,5 miliarde de euro la cursuri de schimb constante și un flux de numerar liber raportat, excluzând fuziunile și achizițiile, de peste 1,5 miliarde de euro.
Hankook Tire, producătorul global de anvelope de top, a anunțat o serie de numiri în echipa sa de vânzări din sediul central din America de Nord, situat în Nashville, Tennessee.
Aceste numiri au fost făcute pentru a stimula creșterea și pentru a consolida prezența companiei pe piața americană. Printre noile numiri se află Gabriel Leventis în calitate de director de dezvoltare a noilor canale, Steve Johnson în calitate de director de vânzări pentru regiunea nord-est, John Lesnak în calitate de director de vânzări pentru regiunea Midwest și Ken Everhart în calitate de director de conturi corporative pentru vânzările comerciale din America de Nord.
„Gabriel, Steve, John și Ken aduc echipei de vânzări Hankook o gamă largă de expertiză în industrie. Dedicați strategiei noastre de creștere și consolidării poziției Hankook ca principalii producători de anvelope, atât în SUA, cât și la nivel global. Împreună, ei vor continua să conducă la succes atât în afacerile noastre de pasageri, cât și în cele comerciale, și așteptăm cu nerăbdare contribuțiile colective pe care le vor aduce organizației.”,
a declarat Rob Williams, Președintele Hankook Tire America Corp.
Gabriel Leventis se va concentra pe dezvoltarea de noi canale de distribuție, în calitate de director de dezvoltare a noilor canale de distribuție, un nou rol strategic în cadrul Hankook. El s-a alăturat companiei în 2020 ca Director Regional de Vânzări și Manager de Conturi Strategice pentru consumatori și are peste 20 de ani de experiență în vânzări, marketing și dezvoltarea afacerilor, dintre care mai mult de 16 în industria anvelopelor.
Steve Johnson se alătură Hankook în calitate de director de vânzări pentru Regiunea Nord-Est. Cu 25 de ani de experiență în sectorul anvelopelor și al automobilelor, el aduce o vastă expertiză pentru a conduce inițiativele de vânzări într-una dintre principalele zone geografice nord-americane ale Hankook Tire.
John Lesnak se alătură Hankook ca director de vânzări pentru regiunea Midwest, aducând cu el peste zece ani de experiență în industria anvelopelor. Va conduce echipa pentru a dezvolta relații solide cu clienții Hankook Tire din regiunea Midwest.
Ken Everhart va fi director de conturi corporative pentru vânzările comerciale din America de Nord, concentrându-se pe extinderea cotei de piață a anvelopelor comerciale Hankook Tire. Cu o experiență de 15 ani în industria anvelopelor, inclusiv peste trei ani în funcții de management al vânzărilor pentru Hankook, el aduce o expertiză valoroasă în această nouă poziție.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit