Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Foto: Goodyear FIA ETRC

Ultima zi a sezonului de curse de camioane din 2023 Goodyear FIA ETRC de la Jarama a fost de-a dreptul captivantă, Norbert Kiss a obținut a 21-a victorie a sezonului, în timp ce André Kursim a sărbătorit prima sa victorie din acest sezon în cursa a patra.

Cursa a treia a sezonului s-a încheiat cu trei tururi mai devreme, deoarece Steffi Halm a ieșit din cursă din cauza unor probleme, eliminând din cursă și pe Clemens Hecker și José Eduardo Rodrigues. Norbert Kiss a avut o cursă liniștită reușind să-și asigure a 21-a victorie a sezonului.

Sascha Lenz a fost protagonistul în această cursă, trecând în fața lui Jochen Hahn pentru locul doi, pentru a crea un decalaj între el și rivalul său din campionat, Antonio Albacete.

Cei doi au continuat să lupte pentru locul trei în clasamentul general înaintea ultimei curse a anului, terminând pe pozițiile trei și, respectiv, patru.

După ce l-a depășit pe Hahn de la start, Lenz a trebuit să se apere pentru a încerca să-și păstreze locul doi. Hahn l-a determinat pe Lenz să facă o greșeală care l-a lăsat pe campionul multiplu să treacă. Cu toate că a cedat în fața lui Hahn, Lenz l-a ținut pe Albacete în spatele său până la steagul roșu care a pus capăt cursei. Avantajul la puncte a fost de trei puncte înaintea Cursei a Patra.

În cursa a patra, André Kursim a profitat de grila inversă și a obținut prima sa victorie din acest sezon. De asemenea, a reușit să-i țină în spate pe Sascha Lenz și Norbert Kiss pentru a obține victoria în ultima cursă a sezonului.

Luis Recuenco a demonstrat un ritm foarte bun început de la linia de start, depășind întregul pluton și menținând conducerea de pe poziția pole în grila inversă. Totodată, a avut o cursă impresionantă, conducând pe primul loc în prima jumătate a cursei.

Kursim nu a cedat presiunii, ținând un ochi în oglinda retrovizoare în timp ce primii cinci clasați din cursa a treia au început să avanseze în pluton. După ce a fost depășit în fața lui Norbert Kiss în cursa a doua, Kursim a luat un start rapid și nu a vrut să repete experiența.

Pe la jumătatea cursei, Kursim a trecut de Recuenco și a început să se distanțeze de grupul de urmăritori din spate. Cu toate acestea, la coborârea pe linia dreaptă principală, câștigătorul cursei Promoter’s Cup, Recuenco, a fost depășit de Lenz, Antonio Albacete și Norbert Kiss, retrogradând pe locul cinci în clasamentul general al cursei.

Lenz și Albacete se luptau din greu pentru locul trei în clasamentul general. Pe finalul cursei, Lenz a rămas în spatele spaniolului, l-a depășit pe Antonio Albacete pentru locul doi cu două tururi înainte de final, iar Norbert Kiss l-a retrogradat apoi de pe ultimul podium al anului.

Susanna Tusa a fost numită Director General și Vicepreședinte al companiei Nokian Tyres Romania Operations, conducând proiectul fabricii din Oradea. Aceasta este o mișcare importantă pentru Nokian Tyres, având în vedere că au pus piatra de temelie pentru prima fabrică de anvelope cu emisii zero de CO2 din lume în această primăvară la Oradea.

Potrivit companiei, fabrica va produce primele anvelope în a doua jumătate a anului 2024, iar producția de anvelope comerciale la începutul anului 2025. Fabrica va avea aproximativ 550 de angajați.

Susanna Tusa are o experiență profesională vastă în cadrul Nokian Tyres, ocupând diverse funcții, inclusiv cea de consilier general al grupului între 2008 și 2020. Din 2022, a fost responsabilă de contractele de fabricare a anvelopelor pentru autoturisme, inclusiv de selectarea partenerilor și de gestionarea negocierilor. Totodată, Susanna Tusa va fi responsabilă de operațiunile din România și va conduce proiectul de construcție a fabricii din Oradea.

Fabrica din România va avea o capacitate anuală de 6 milioane de anvelope, concentrându-se pe producția de anvelope pentru autoturisme și SUV-uri cu jante mai mari, destinate în principal pieței din Europa Centrală. De asemenea, va include o unitate de distribuție pentru depozitarea și distribuirea anvelopelor, cu o suprafață totală de aproximativ 100.000 de metri pătrați. Investiția totală estimată a fabricii greenfield este de aproximativ 650 de milioane de euro, ceea ce o face una dintre cele mai valoroase investiții, din ultimii ani, din România.

Nokian Tyres a început recrutările în Oradea și în zona județului Bihor. Pe parcursul acestui an, recrutările se vor concentra pe angajații de tip white collar, iar în prima jumătate a anului 2024 pentru personalul din producție. Efectivul total al fabricii din România se estimează la aproximativ 550 de persoane.