Trelleborg lansează noua anvelopă din cauciuc masiv XP900, concepută pentru manevrarea intensității ridicate. Noua anvelopă crește eficiența și are performanțe mult peste medie în viraje, durata de viață, viteza medie și intervalul de lucru în operațiunile cu grad mare de greutate.
Totodată, este concepută pentru a funcționa într-o varietate de condiții, inclusiv în depozite, în magazine și în alte servicii de manipulare a materialelor la sol.
Anvelopa XP900 este o nouă completare a gamei XP care garantează o stabilitate excepțională la manipularea încărcăturilor grele, chiar și în cazul operațiunilor cu mai multe schimburi. De asemenea, proiecția sa asigură performanțe stabile în depozite, procese de producție și toate celelalte aplicații de manipulare a materialelor la sol.
În comparație cu concurența, noua anvelopă oferă o durată de viață cu 14% mai mare și are o rezistență îmbunătățită cu 3%, prevenind generarea de căldură în timpul utilizării prelungite. În plus, compușii avansați ai materialelor asigură o durată de viață extinsă a anvelopei și o rezistență la rulare mai mică, ceea ce duce la o eficiență energetică sporită. Banda de rulare specială a anvelopei XP900 este proiectată cu o amprentă mare pentru a facilita virajele și poziționarea încărcăturii, oferind cu 7% mai multă stabilitate la manipularea încărcăturilor grele.
Disponibilă în două compoziții, multifuncțională sau non-marking, noua anvelopă depășește performanțele, atât în operațiunile de manipulare a materialelor în interior, cât și în exterior.
„Odată cu introducerea anvelopei noastre XP900, Trelleborg se mândrește acum cu o gamă completă de anvelope solide și rezistente pentru stivuitoare, care pot face față oricărei intensități de lucru cu soluții specifice de anvelope de înaltă performanță. Gama noastră include XP700 pentru intensitate redusă, XP800 pentru intensitate medie, XP1000 pentru intensitate maximă și cea mai recentă XP900 pentru aplicații de intensitate ridicată. Am proiectat anvelopa XP900 pentru a oferi eficiență operațională și sustenabilitate, asigurând un nivel minim de risipă de energie. Este o dovadă a angajamentului nostru de a aduce soluții avansate pe piață care să minimizeze impactul asupra mediului, maximizând în același timp performanța în orice condiție de lucru.”,
a declarat Chiara Cianci, Product Marketing Manager Material Handling la Trelleborg Wheel Systems.
Producătorul francez de anvelope Michelin sprijină demararea proiectului european de reciclare a anvelopelor scoase din uz, împreună cu Scandinavian Enviro Systems și Antin Infrastructure Partners.
Proiectul de tip joint venture va crea ceea ce se numește primul grup din lume dedicat reciclării anvelopelor la scară largă, potrivit unui comunicat.
Michelin s-a angajat întotdeauna să reducă impactul asupra mediului al anvelopelor înlocuite. Chiar și atunci când anvelopele se află la sfârșitul duratei lor de viață utilă, se pot obține noi materii prime și energie. Datorită sprijinului rețelei de distribuție Michelin, societatea mixtă își propune să construiască fabrici de reciclare a anvelopelor scoase din uz în întreaga Europă, începând cu prima fabrică dezvoltată în Suedia care va deveni operațională în anul 2025.
Acordul cu Michelin include tehnologiile brevetate de Michelin Enviro pentru extragerea fumului negru și a uleiului de piroliză din anvelopele scoase din uz. De asemenea, Michelin va contribui cu know-how-ul dobândit în urma dezvoltării de anvelope durabile, iar Antin va ajuta la dezvoltarea industrială a tehnologiilor de susținere a reciclării.
Investiția inițială a joint venture va fi finanțată de platforma NextGen a lui Antin, care va fi și proprietarul majoritar. Participația Enviro este de aproximativ 30% din acțiuni, iar tehnologia patentată de Enviro este licențiată în exclusivitate pentru joint venture în întreaga Europă. Acordul cu Michelin include furnizarea de fum negru recuperat și de ulei de piroliză pentru anvelope (TPO), însă producătorul intenționează să participe și la construcția unor instalații ce vor fi construite în viitor.
Prima fabrică comercială, care va fi construită la Uddevalla, în Suedia, va avea o capacitate inițială de reciclare de 34.500 de tone de anvelope scoase din uz, echivalentul a 40% din volumul anual de anvelope scoase din uz din Suedia. Construcția fabricii va începe în prima jumătate a anului 2023, însă este supusă sub rezerva unei decizii finale de investiție a joint venture, urmând ca aceasta să fie complet operațională până în 2025.
Odată cu finalizarea și punerea în funcțiune a fabricii din Uddevalla, joint venture plănuiește să accelereze lansarea și în Europa. Obiectivul este de a ajunge la o capacitate de reciclare de până la aproximativ un milion de tone de anvelope scoase din uz până în 2030, ceea ce corespunde unei treimi din toate anvelopele aruncate anual în Europa.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit