Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit unui studiu realizat de Asociația Națională a Distribuitorilor și Importatorilor de Anvelope (Adine) din Spania, rata anuală a IPC a ajuns la 7,1 puncte față de 6% luna trecută.

De asemenea, conform aceluiași studiu elaborat pe baza datelor Institutului Național de Statistică (INE), prețul anvelopelor a continuat să crească și în februarie înregistrând 13,1%. Aceasta este cu 0,6 puncte mai mare decât variația anuală din ianuarie și cu 7,1 puncte peste rata anuală a IPC de 6% din februarie.

„Această creștere se datorează, în principal, creșterii costurilor de producție, energie și transport, care nu oferă niciun răgaz și face necesară repercutarea acestei creșteri în prețul final al anvelopelor”,

a explicat Oscar Bas, secretar executiv Adine.

Cu creșterea înregistrată în a doua lună a anului 2023, prețul anvelopelor a crescut timp de două luni consecutive, după creșterea de 0,8% din ianuarie, ajungând la 2,5% în acest an, în timp ce luna februarie 2023 a înregistrat o creștere cu 5 zecimi față de aceeași lună a anului precedent.

Adine amintește că prețurile anvelopelor au încheiat anul 2022 cu o creștere de 12,7%, luând în calcul creșteri de 3,8% în 2021, 1,3% în 2020 și 0,7% în 2019.

Dacă din analiza realizată de Upply despre transportul feroviar de marfă din 2022 și perspectivele pentru 2023 reiese că volumele dinspre China spre Europa au fluctuat de-a lungul anului trecut, cele dinspre Europa spre China au fost constante, scăzând după război și nedând apoi niciun semn de revenite. Cu o singură, excepție, laptele praf, care a înregistrat o creștere față de 2021 de 52%, evoluție ce poate fi pusă pe seama perturbărilor din transportul aerian de marfă apărute în urma războiului, ce au făcut ca volumele să se mute către feroviar. De la pandemie încoace laptele praf se transporta aerian, dar spațiul aerian rus blocat a restrâns mult capacitatea de transport de marfă din Europa în Asia și a dus și la majorări de tarife pe această rută în 2022, accentuând trecerea la transportul feroviar.

Pe de altă parte, redeschiderea bruscă a Chinei în decembrie 2022 ar putea să revigoreze culoarele de transport feroviar dinspre Europa. Din Germania până în China au existat semne ale unei reveniri la sfârșitul anului. Și industria autovehiculelor, nu numai laptele praf, a început să se întoarcă pe calea ferată, inclusiv transportul vehiculelor, pieselor auto și anvelopelor importate. Decembrie 2022 a adus o creștere de 16% față de anul anterior a numărului de vehicule expediate feroviar din Germania în China, după o scădere la aproape zero în urma războiului din Ucraina.