Grupul finlandez Nokian Tires a început lucrările pentru construcția fabricii de anvelope pentru autoturisme de la Oradea, așa cum au menționat la începutul lunii noiembrie al anului trecut.
De asemenea, Nokian Tires a solicitat un ajutor de stat regional pentru construirea acestei noi fabrici de producție de anvelope, investiția anunțată și estimată a fabricii fiind de 650 milioane de euro.
Potrivit unui anunț dat de prim-ministru Nicolae Ciucă în cadrul ședinței de guvern din 18 ianuarie, Guvernul va aproba schema de ajutor de stat în valoare de aproape 100 de milioane de euro pentru noua fabrică de anvelope din județul Bihor.
„Sprijinim construirea unei noi fabrici de producție anvelope în Oradea, județul Bihor. Ajutorul de stat de aproape 100 de milioane de euro înseamnă noi locuri de muncă și oportunități de dezvoltare pentru această zonă.”, a precizat Guvernul României pe pagina sa de socializare.
Ajutorul ad hoc se acordă în afara schemelor de ajutor de stat existente, iar statele membre ale UE care le acordă trebuie să demonstreze că proiectul contribuie la o strategie de dezvoltare regională coerentă și că, având în vedere natura și dimensiunea sa, proiectul nu va denatura concurența. Schema de ajutor sau ajutorul ad hoc se referă la investiția inițială, dar și la sprijinul pentru funcționare.
Mai mult, noua unitate de producție va avea o capacitate planificată de 6 milioane de unități pe an și va încorpora tehnologia de ultimă generație care va permite un nivel ridicat de automatizare și precizie pentru a reduce defectele și deșeurile.
Goodyear și Gatik au arătat în cadrul unei demonstrații de concept că anvelopele inteligente echipate cu tehnologia Goodyear SightLine pot estima cu precizie potențialul de frecare anvelopă-șosea și pot furniza informații în timp real sistemului de conducere automată (ADS) al Gatik.
Acesta analiză aduce un plus la ceea ce poate oferi o anvelopă, furnizând date critice care pot contribui la îmbunătățirea siguranței și a performanței vehiculelor, sporind eficiența și valoarea pentru clienții Gatik pe piața B2B pe distanțe scurte.
Recent, Goodyear și Gatik au implementat în Canada capacități de detectare a frecării drumurilor prin măsurarea continuă a informațiilor derivate din senzorii de anvelope, care sunt asociate cu alte date ale vehiculului și conectate la algoritmii brevetați de Goodyear în cloud pentru a optimiza performanța vehiculului. Estimările de frecare ale soluției SightLine de la Goodyear au reușit să detecteze cu succes condițiile de aderență scăzută, cum ar fi condițiile de zăpadă sau de gheață, și să pună aceste informații la dispoziția flotei autonome a Gatik, îmbunătățind siguranța și performanța operațiunilor comerciale ale Gatik în climatul dificil de iarnă din Canada.
Anvelopele pot contribui la o conducere mai ușoară, mai sigură și mai durabilă cu ajutorul datelor privind frecarea drumului. Aceste informații sunt esențiale pentru vehiculele autonome în ceea ce privește planificarea traiectoriei și furnizarea de recomandări pentru viteza de conducere sigură, limitele de accelerare a vehiculului și distanța de urmărire a acestora.
Tehnologia Goodyear SightLine este concepută pentru a măsura starea de uzură a anvelopelor, sarcina, presiunea de umflare și temperatura. Aceasta combină datele în timp real privind vremea de pe șosea și cu modelele brevetate de frecare a cauciucului pentru a estima potențialul de frecare anvelopă-șosea. Faptul că dispune de aceste informații în timp real permite flotei Gatik să reacționeze în siguranță și în mod eficient la condițiile dificile din cadrul domeniului său de proiectare operațională (ODD).
În timp ce tehnologia SightLine de la Goodyear are rezultate extraordinare pentru conducerea autonomă, anul acesta se preconizează că Goodyear va implementa tehnologia Goodyear SightLine pe anumite vehicule cu echipamente originale, aducând o utilitate imediată pe piața actuală a mobilității.
„Anvelopa este singura parte a vehiculului care atinge solul, iar acest nou nivel de sofisticare a datelor poate comunica informații vitale vehiculului, sporind siguranța și performanța. Acesta este un alt pas pentru a evolua anvelopa pentru ca aceasta să nu-și îndeplinească doar sarcina sa de bază, tradițională, ci să fie și un punct de legătură pentru noi date și informații.”,
a declarat Chris Helsel, vicepreședintele senior al Goodyear, Global Operations și Chief Technology Officer.
„La Gatik, suntem dedicați să le oferim clienților noștri o soluție care continuă să ridice standardele industriei în materie de siguranță, eficiență și performanță”,
a declarat Arjun Narang, Chief Technology Officer și co-fondator al Gatik.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit