Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Transporturilor din Spania a publicat recent actualizarea Observatoarelor privind costurile, prețurile și activitatea de transport rutier de mărfuri pe trimestrul al treilea al anului, în care s-a înregistrat o creștere a costurilor de exploatare (cu excepția motorinei, care a scăzut ușor), o creștere a tarifelor, dar nu și o creștere a volumelor de activitate.

Până în octombrie 2022 a existat o nouă creștere a costurilor, așa cum s-a întâmplat și în trimestrele anterioare, cu excepția motorinei, care s-a ieftinit cu 2,3% în ultimul trimestru, deși continuă să fie cu 42,1% mai scumpă decât în perioada similară din 2021. Alte creșteri importante au fost finanțarea (+33,7%) și anvelopele (+13,5%). Astfel, costul unitar pe kilometrul parcurs de un vehicul articulat care transportă mărfuri generale a ajuns în Spania la 1,37 de euro, iar costul pe kilometrul încărcat este de 1,61 de euro, în medie cu 0,8% mai mult decât în anul anterior pentru ansamblurile care transportă mărfuri generale, cu 0,5% mai mult pentru cele frigorifice și cu 1,9% în cazul vanurilor. Combustibilul a ajuns să atârne mai greu în costul/km, reprezentând acum 37,9% din costurile totale de exploatare pentru un ansamblu articulat care transportă mărfuri generale și depășind costurile cu personalul, care ajung la 28,8%. Astfel, costul anual de exploatare pentru un vehicul spaniol articulat de marfă generală este în prezent de 165.916 euro.

În ceea ce privește tarifele primite de companiile de transport, în trimestrul al treilea din 2022 s-a înregistrat o creștere medie de 17,5%. Pentru curse între 50 și 100 km creșterea a fost de 19,8%, pentru cele de 100-200 km de 18% și pentru cele de peste 300 km de 17,6%. În ciuda acestei creșteri de tarife, ea nu este pe măsura creșterii costurilor. Pe baza sondajului realizat săptămânal de Ministerul Transporturilor din Spania cu participarea a 1.000 de transportatori din toate sectoarele și specialitățile, s-a constatat o stagnare în tone-kilometri și o scădere cu 0,6% a tonelor totale transportate față de aceeași perioadă din 2021, repartizată astfel: o scădere cu 0,1% a volumelor transportate intern pe distanțe scurte, o scădere de 3,9% a volumelor din cursele interne lungi și o creștere cu 6,6% a volumelor de transport internațional.

Grupul finlandez Nokian Tyres a anunțat marți, 1 noiembrie, că intenționează să investească 650 de milioane de euro într-o nouă fabrică de anvelope pentru autoturisme din România, cu toate că acțiunile Nokian Tyres din Finlanda au scăzut cu 12%.

Noua fabrică va fi amplasată în Oradea, în nord-vestul României, va avea o capacitate de producție de șase milioane de anvelope pe an și aproape 500 de angajați. Aceasta va înlocui o parte din producția pierdută a companiei din Rusia, care a avut o capacitate anuală de producție de 17 milioane de anvelope pentru autoturisme. Totodată, compania își propune ca noua fabrica să fie prima din industrie cu emisii zero, potrivit Reuters.

Compania a vândut operațiunile din Rusia către producătorul local de petrol Tatneft PJSC pentru 400 milioane de euro, decizie declanșată de invazia Rusiei în Ucraina, deși există incertitudini substanțiale cu privire la încheierea acordului.

De asemenea, Nokian Tyres deține fabrici în Finlanda și în Statele Unite, iar producția din Asia a fost deja externalizată. Kaczmarczyk a declarat că se vor concentra pe anumite produse și nu vor mai produce tot ceea ce produceau în Rusia.

Construcția este programată la începutul anului viitor, urmând ca primele anvelope să iasă de pe liniile de fabricație în a doua jumătate a anului 2024.