Marii producatori de anvelope realizeaza anvelope de camion care pot avea mai multe vieti si asta prin dezvoltarea unor carcase fiabile si rezistente, cu un grad inalt de resapabilitate. Cea mai mare parte a costurilor de productie a unei anvelope este reprezentata de carcasa, profilul detinand numai un procent mic din costul unei anvelope noi.
Multi dintre principalii producatori si dealeri de anvelope au adaugat la pachetul standard si posibilitatea de a folosi la maximum performantele produselor pe care le achizitioneaza prin apelarea la resapare, acesta fiind un aspect definitoriu pentru managementul eficient al anvelopelor. O anvelopa resapata premium ar trebui sa aiba calitati similare anvelopelor noi si implica o investitie mai mica.
In plus, producerea unei anvelope resapate costa mai putin, iar cantitatea de materii prime folosita este mai mica (cauciuc, petrol etc.).
Cum un numar mare de modele de anvelope pot fi resapate, sa arunci o anvelopa uzata fara a o resapa inseamna sa arunci mare parte din valoarea ei, deoarece anvelopele resapate sunt o alternativa economica la cele noi.
Marangoni este cunoscut pe piata ca un specialist in resapare, de aceea multi producatori de anvelope coopereaza cu compania italiana in aceasta directie. Insa Marangoni este un nume popular mai ales in randul resapatorilor independenti care vor ca produsele lor sa aiba calitate europeana.
In materie de resapare la rece, Marangoni ofera urmatoarele optiuni: faimoasa Ringtread (folosita si patentata de Marangoni), banda de resapare circulara produsa intr-un mod asemanator anvelopelor noi, dar si alte variante de benzi de resapare, cum este si Profil Liner, un produs traditional german fabricat ani la rand de Ellerbrock, companie ce functioneaza acum sub numele Marangoni Deutschland.
Resaparea este o optiune viabila din moment ce avantajele anvelopelor resapate nu sunt exploatate cum ar trebui in Europa, mai ales in partea de est.
Prin comparatie, in 2009, in SUA, resapatele s-au vandut aproape in acelasi numar ca si cele noi, circa 18 milioane de anvelope resapate si 19 milioane de anvelope noi. In medie, in Europa, din 100 de anvelope de camion vandute, 60 sunt noi si 40 resapate.
In Romania piata este propice cresterii cererii pentru anvelope resapate de calitate. Companiile de transport isi calculeaza foarte bine investitiile in anvelope si au inceput sa constientizeze valoarea carcasei, care, exploatata corespunzator, poate fi resapata si aduce economii importante pentru companie.
Activitatea de resapare este incurajata in prezent si de drumurile de calitate din ce in ce mai buna.
Sunteti interesati sa porniti o afacere in resapare?
Daca da, contactati-ne la:
MARANGONI SpA – Retreading Systems
Tel.: +420 603 42 3333 (Leo Linkesch)
E-mail: l.linkesch@marangoni.com
Sau vizitati www.marangoni.com
Polivalenta, capacitatea de incarcare, contributia la economisirea de carburant, randamentul kilometric, aderenta, grija fata de mediu, resapabilitatea, siguranta sunt conditii definitorii in alegerea unei anvelope. Anul trecut producatorii au lansat modele si servicii noi prin care sa raspunda acestor cerinte.
La sfarsitul lui mai, cu ocazia e-Safety Challenge, Bridgestone Europe a facut o demonstratie publica a modului in care functioneaza TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), sistem care va fi comercializat si in Europa.
Monitorizarea presiunii din anvelope este esentiala pentru securitatea pe sosele. De multe ori, camioanele ruleaza cu anvelope sub presiune, ceea ce duce la distrugerea lor si nu numai atat. In momentul in care pneul se distruge in mers, ceilalti participanti la trafic sunt obligati sa faca manevre bruste pentru a evita accidentele in lant. Cu ajutorul sistemului, situatiile periculoase pot fi evitate.
In afara avantajelor legate de siguranta, si acest lucru este deja stiut, anvelopele care ruleaza cu presiunea corecta au un randament kilometric mai bun, iar consumul de carburant este redus, la fel si emisiile de CO2.
Aceasta solutie de monitorizare presupune montarea unei valve patentate impreuna cu un dispozitiv cu radio frecventa. Exista variante specifice de valve atat pentru vehicule comerciale, cat si pentru autoturisme.
Dispozitivul emite informatii despre presiunea din anvelopa si temperatura la fiecare patru secunde, astfel ca aceasta are o durata de viata de cel putin trei ani.
Sistemul este integrat in oferta Bridgestone Total Fleet Management.
Special configurate pentru transport de volume mari
La sfarsitul lui octombrie, Continental si-a extins oferta de modele pentru anvelope regionale din a doua generatie, lansand doua noi versiuni, HSR2 XL si HTR2, special construite pentru remorcile si semiremorcile de volum.
Una dintre cele mai bine vandute anvelope Continental pentru camioane primeste intariri in adevaratul sens al cuvantului. Anvelopei HSR2 pentru puntea fata, cu dimensiunile 385/65 R 22.5, 315/70 R 22.5 si 315/80 R 22.5, din seria constructiva regionala 2, i se alatura o versiune noua XL, cu o capacitate portanta totala de pana la 10 t/ axa. Aceasta anvelopa noua reprezinta raspunsul Continental la introducerea motoarelor Euro 6 cu tratare ulterioara a gazelor de ardere.
Anvelopa HSR2 XL este fabricata folosind o tehnologie speciala cu „carcasa cu infasurare fara capat“, procedura indicata in special pentru combinatii de vehicule cu greutate marita pe puntea fata. Noua varianta XL convinge printr-o structura mai rigida, o rezistenta la rulare imbunatatita si o durata de viata substantial prelungita. In prezent, aceasta este disponibila cu dimensiunile 385/65 R 22.5, 315/70 R 22.5 si 315/80 R 22.5.
A doua noutate, HTR2 in dimensiunea 385/55 R 22.5, reprezinta o inovatie in special pentru utilizarea la remorci si semiremorci de volum mare de ultima generatie. Prin constructia unei noi sectiuni transversale pentru tipul special de anvelopa HTR2 pentru camioane se poate obtine un castig suplimentar al inaltimii suprastructurii de 35 mm.
Acesta reprezinta un avantaj competitional la transportul de containere, in logistica de distributie, precum si la numeroase alte utilizari din transportul de marfa voluminoasa.
La constructia noului tip de anvelopa s-a acordat o atentie deosebita transmiterii avantajelor produsului din familia HTR catre noile modele de sectiune transversala redusa.
Michelin lanseaza anvelopele polivalente
Atunci cand anvelopele sunt folosite atat on-road, cat si off-road, riscul distrugerilor accidentale creste considerabil. Anvelopele folosite pe santiere si in cariere, dar si pe strazi si drumuri, sunt supuse unor conditii extreme de utilizare. Pericolele care cresc riscul ca anvelopa sa se taie sau sa fie distrusa se afla la tot pasul: santuri, pietre, resturi de metal, pietris.
In acest sens, Michelin a lansat gama de anvelope 13 R 22.5 si 315/80 R 22.5 Michelin X® Works™, conceputa pentru a reduce timpul de imobilizare a vehiculelor. Carcasa, cauciucul, flancurile si banda de rulare sunt mult mai rezistente.
Pentru a fi mai sigura si mai fiabila, banda de rulare de la noua anvelopa 13 R 22.5 si 315/80 R 22.5 Michelin X® Works™ a fost conceputa astfel incat riscul patrunderii pietrelor in canale sa fie redus, iar evacuarea apei sa se faca eficient la rularea pe carosabil umed. Datorita canalelor in forma de V a caror latime creste progresiv, manevrabilitatea pe suprafete neasfaltate este mult imbunatatita.
In plus, carcasa anvelopei Michelin X® Works™ a fost proiectata pentru a sustine o greutate de 8 t/osie la montarea simpla si de 13,4 t la montarea jumelata, la o viteza de 110 km/ora.
Noua anvelopa pentru camion Michelin X® Works™ va fi disponibila in mai multe dimensiuni. Vor fi lansate versiunile 13 R 22.5 Michelin X® Works™ si 315/80 R 22.5 – cea mai bine vanduta. Pe langa procentul mare de anvelope vandute pentru echiparea originala pe plan european si pe pietele care se dezvolta rapid, precum cea din Turcia, aceasta dimensiune de anvelope castiga rapid teren si pe piata de inlocuire din Europa.
O alta noutate a anului trecut a fost X MultiWay 3D. Este o gama de anvelope polivalente ce poate fi folosita pe orice tip de carosabil – drumuri judetene, drumuri nationale si autostrazi – in orice anotimp.
X MultiWay 3D este prima anvelopa Michelin de uz regional care contribuie la reducerea consumului de carburant si prima anvelopa de directie marcata M+S, ceea ce garanteaza conditiile optime pentru condus indiferent de vreme, in afara de conditiile de iarna extrema, asigurand economie de timp si de carburant, fiabilitate si siguranta.
Anvelopa pentru axa fata X MultiWay 3D XZE are un profil mai lat cu 20% fata de generatia precedenta, ceea ce face ca acest model sa poata fi folosit pentru mai multe tipuri de aplicatii. Si distanta de franare a fost optimizata, fiind cu 8 m mai mica fata de XDR2+ si XZT2+.
Performante crescute cu noua generatie pentru uz regional
Goodyear a lansat noua generatie de anvelope pentru semiremorci pentru uz regional, RHT II. Aceasta gama se adreseaza in special dimensiunii de 22,5". Randamentul kilometric mai mare cu pana la 30% in comparatie cu generatia precedenta, Regional RHT, performantele excelente pe carosabil ud si robustetea crescuta sunt cativa dintre factorii care ii pot atrage pe cumparatori.
Anvelopele Regional RHT II indeplinesc conditiile regulamentului european 661/2009, oferind un nivel redus de zgomot si rezistenta la rulare.
Potentialul kilometric crescut se datoreaza folosirii unor compusi noi pentru realizarea profilului, dar si utilizarii unui cauciuc mai rezistent la uzura. Profilul anvelopelor din noua generatie este cu 10 mm mai lat si cu 8% mai adanc decat in cazul anvelopelor din gama precedenta.
Optimizarile tehnice ale partilor componente ajuta la obtinerea unei uzuri uniforme, robustete, eliminarea pietrelor si o distanta de franare imbunatatita pe carosabil ud. Toate acestea se traduc intr-un cost mai mic pentru operatorii de transport.
Gama noua include si o anvelopa special configurata pentru greutati mai mari si care poate transporta pana la 10 t/axa.
Aniversare cu modele noi
Cu ocazia aniversarii a 100 de ani de productie de anvelope de camion, Pirelli a lansat, in septembrie anul trecut, in Turcia, noile modele din seria 01. Aceste pneuri au fost dezvoltate pentru a raspunde cerintelor pietei, dar si cerintelor legate de siguranta, ecologie, uzura si costuri.
Este vorba de modelele FW:01 si TW:01 pentru conditii grele de iarna, FH:01 si TH:01 pentru transporturi internationale si FG:01 si TG:01 pentru utilizarea pe santiere.
Anvelopele de iarna ofera cele mai bune performante, la temperaturi de sub 4oC, in conditii de asfalt ud sau acoperit cu gheata si zapada.
In cazul anvelopelor H:01, principalele puncte forte sunt rezistenta la rulare si emisiile fonice reduse, dar si randamentul kilometric crescut. Anvelopele din aceasta gama sunt special configurate pentru rularea pe autostrada.
Anvelopele de santier G:01 ofera o rezistenta crescuta la intepaturi, dar si un randament kilometric ridicat.
Cele trei linii de anvelope beneficiaza de tehnologia SATT, care asigura o durata mare de utilizare, grad inalt de resapare si uzura uniforma. Caracteristicile profilului si compusii au fost configurate si optimizate in functie de cerintele fiecarei aplicatii in parte.
Toate aceste performante sunt certificate prin inscriptia „ECOIMPACT“, marcata pe flancurile anvelopelor.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit