În cele trei luni de război, cantitatea de mărfuri de proveniență sau de destinație Ucraina operată în portul Constanța s-a ridicat la 819.106 tone. De la începutul războiului, în portul românesc au ajuns 9.010 containere, din care 3.484 au fost expediate, restul fiind depozitate în terminale, arată datele furnizate de Administrația Porturilor Maritime Constanța pentru revista Tranzit.
La această dată, în portul Constanța sunt depozitate în silozuri circa 90.000 tone de cereale și sunt așteptate peste 100.000 tone, majoritatea pe barje dinspre porturile Reni și Ismail, mai arată sursa citată. Potrivit APMC au fost exportate deja peste 180.000 tone cereale din Ucraina la bordul navelor, în timp ce alte 100.000 tone de mărfuri din Ucraina au reprezentat alte mărfuri: echipamente, minereuri, cărbune, țevi.
„În perioada 01.03.2022 – 20.05.2022 traficul total de mărfuri cu proveniență/destinație Ucraina derulat prin Portul Constanța a înregistrat o valoare de 819.106 tone, din care trafic maritim 362.599 tone și trafic fluvial 456.507 tone. De la începutul războiului, au ajuns în portul Constanța 9.010 containere, din care 3.484 au fost expediate, restul fiind depozitate în terminale.“ Asta înseamnă că sunt 5.526 de containere stocate în port. Capacitatea totală de depozitare a portului Constanța este de circa 2 milioane de tone.
Volum triplu de containere în Q1 2022
Volumul total al containerelor aflate în tranzit în portul Constanța s-a triplat în primul trimestru din 2022 comparativ cu T1 din 2021, cu 7.000 TEU fiind transportate în Ucraina numai în luna martie, potrivit unei analize realizate de Informall B.G.
Pe primul loc în privința volumului containerelor încărcate, potrivit analizei realizate de Informall B.G., este MSC care a câștigat 2,43% în T1 2022 vs T1 2021, corespunzător unei cote de piață de 21,49% din cifra de afaceri a containerelor încărcate din România. Deși MAERSK a coborât două poziții pe locul 4 în T1 2022, a ieșit pe plus cu 1,48%, rezultând 15,77% în volumul T1 2022. În total, 2M Alliance controlează 37,26% din cifra de afaceri de containere încărcate din Constanța în T1 2022, față de 33,35% în T1 2021. Prima linie regională continuă să fie Arkas Holding, care ocupă locul 5 în clasamentul general cu 6,96%, în ușoară scădere (- 0,73%) față de perioada similară din 2021. COSCO și CMA CGM demonstrează rezultate similare privind volumul de containere încărcate în T1 2022, cu o cotă de 16,32% și, respectiv, 16,21%.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit