Industria locala a berii, unde producatorii au afaceri de peste 900 de milioane de euro anual, trece din nou printr-o perioada buna, companiile mari, dar si antreprenorii debutanti investind in inovatii si in noi capacitati de productie si in branduri, ar putea fi una dintre concluziile reiesite din conferinta Industria berii din Romania, organizata de Business Magazin, Ziarul Financiar si Asociatia Berarii Romaniei. Pe de alta parte insa, industria berii este singura piata de dimensiuni mari din sectorul bunurilor de larg consum unde importurile nu au reusita sa ajunga nici la 5%. Multinationalele din sector au restructurat businessurile locale dupa un lung sir de achizitii, dar au pastrat 97% din productie in fabricile din Romania.
De remarcat este ca peste 70% din ingredientele naturale ale berii provin din Romania, iar acest lucru face ca industria berii sa genereze peste 10.000 de locuri de munca numai in agricultura. In total, se estimeaza ca aceasta industrie genereaza, direct si indirect, peste 85.000 de locuri de munca.
Cu un consum de 85 de litri/persoana, industria berii poate deveni un brand de tara, un model de integrare locala pentru alte sectoare din zona bunurilor de larg consum, insa berarii au nevoie de predictibilitate legislativa si fiscala pentru a continua sa se dezvolte la nivel local, dupa cum afirma Julia Leferman, director general al Asociatiei Berarii Romaniei.
Mai multe amanunte puteti afla dintr-un numar urmator al revistei logistica.
Piata berii din Romania a inregistrat o crestere de 3%, ajungand la un volum de 16,6 milioane Hl in 2018, anunta Asociatia Berarii Romaniei. Anul trecut, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri. Preferinta pentru ambalajul de sticla a fost in crestere cu 3,65 pp in ultimii patru ani, in vreme ce ambalajul PET a inregistrat o scadere cu 5,83 pp in acelasi interval de timp. „Cresterea se datoreaza in special diversificarii portofoliilor de produse, a varietatii tipurilor de bere pe care producatorii au pus-o la dispozitia romanilor, fapt ce a raspuns preferintelor lor in materie de bere, dar si de a ii stimula sa experimenteze gusturi noi“, a declarat Lucian Ghinea, Presedinte Asociatia Berarii Romaniei.
Productia de bere reprezinta un stimul real pentru economia Romaniei. Datorita caracterului profund national, definit de productia locala in proportie de cca. 97% si 70% ingrediente provenite din agricultura Romaniei, sectorul berii are o influenta semnificativa asupra gradului de ocupare a fortei de munca, prin crearea, la nivelul intregii tari, direct si indirect, a peste 85.000 locuri de munca. In acelasi timp, productia de bere genereaza anual contributii importante la bugetul de stat, atat direct, cat si indirect, precum si un nivel inalt de valoare adaugata in cadrul tuturor activitatilor conexe. Eforturile investitionale ale membrilor Berarii Romaniei s-au ridicat in 2018 la 74,5 milioane de euro, iar . nivelul contributiilor anuale ale membrilor Asociatiei la bugetul statului a atins 255 milioane de euro.
Numarulul producatorilor de bere a crescut la 56 in 2018, fata de 39 anul anterior. Segmentul berilor fara alcool a fost in crestere in 2018 cu 30%. „Preferintele romanilor pentru bere fara alcool sunt in crestere, urmand chiar trendul european de consum. Desi un segment cu o pondere mica pe piata, berea fara alcool a inregistrat anul trecut o crestere record in Romania. Acest rezultat confirma integrarea berii in si mai multe situatii de consum, romanii alegand sa nu renunte la bautura lor favorita, in varianta ei fara alcool insa, nici atunci cand sofeaza sau se afla in pauza de masa, in timpul saptamanii de lucru“, a adaugat Julia Leferman, Director general Asociatia Berarii Romaniei.
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit