IRU va conduce un proiect de cercetare finanțat de Comisia Europeană, privind accesul șoferilor din țările terțe la profesie în UE. Studiul „Bus and truck drivers from third countries” va fi analizat, în următoarele zece luni, conform reglementărilor din UE, statelor membre și celor 20 de țări non-UE.
Noua cercetare își propune să identifice condițiile, cum ar fi vizele, permisele de muncă și calificările profesionale, necesare în statele membre pentru a permite șoferilor de autobuz și de camion din țările terțe să lucreze pentru companiile cu sediul în UE.
În plus, cercetarea va fi axată și pe modalitățile de simplificare a formării candidaților-șoferi din țările terțe, oferind o imagine de ansamblu cuprinzătoare a certificărilor pe care șoferii de autobuz și camion din țările terțe le-au obținut deja în țările lor de origine, adaptând astfel procesul lor de integrare. De asemenea, se va investiga dacă șoferii din țările terțe vor avea nevoie de calificări suplimentare pentru a atinge standardele UE necesare.
Odată cu finalizarea studiului, IRU va organiza un workshop public pentru a discuta concluziile cu autoritățile naționale, partenerii și industria.
„Este o mare oportunitate pentru IRU să realizeze acest studiu de identificare a faptelor cu privire la un subiect atât de important pentru industrie. Împreună cu vasta noastră rețea internațională de membri, instituții de formare și parteneri, inclusiv partenerii sociali, IRU este pregătită în mod unic pentru a sprijini Comisia Europeană în obținerea datelor de care are nevoie.”,
a declarat Raluca Marian, Directorul de Advocacy al IRU pentru UE.
Bugetul Companiei Municipale de Transport din Madrid (EMT) pentru 2021 presupune și angajarea a 300 de noi șoferi, pentru a-i înlocui pe cei care se pensionează și a acoperi noi linii și servicii lansate în cursul anului, iar federația transportatorilor FENADISMER se va implica în pregătirea celor care se vor înscrie la concurs. De data aceasta, în afară de permisul categoria D și atestatul de aptitudini profesionale CAP, acestora li se cere și să aibă experiență de minimum șase luni în condusul autobuzelor.
În mod normal la concursurile organizate de municipalitatea din Madrid pentru ocuparea posturilor vacante de șoferi se înscriu peste 10.000 de persoane, datorită condițiilor economice și de muncă foarte interesante oferite de companie. Dar de această dată numărul s-ar putea fi mai mic din cauza cerinței de a avea experiență de minimum șase luni în ultimii cinci ani în condusul autobuzelor cu mai mult de 16 locuri.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit