MAN Truck & Bus a prezentat în premieră modelul Lion’s City 10 E, în cadrul unui eveniment dedicat mobilităţii urbane, organizat pe circuitul de teste de la München.
Cel mai nou membru al familiei de autobuze urbane electrice Lion’s City este modelul de 10,5 m lungime, prezentat pentru început ca prototip. Vehiculul este echipat cu 5 pachete de baterii NMC de producţie proprie şi este propulsat de un motor electric de 160 kW, amplasat central deasupra axei spate, care are un raport de transmisie i=5,12.
Lion’s City 10 E este configurat cu 28 de locuri pe scaune, inclusiv spaţiu pentru cărucior în dreptul uşii din mijloc. Accesul la bord este facil, graţie celor 3 uşi duble, cu deschidere spre interior. Pachetul complet de sisteme de asistenţă pentru şofer include ESP, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, cruise-control, sistem de detectare a obstacolelor în unghiul mort de pe partea dreaptă, senzori de lumină şi de ploaie şi asistenţă la plecarea din rampă.
Ampatamentul scurt, de 4,395 mm, permite manevrabilitatea cu uşurinţă în orice situaţie, iar axa faţă cu suspensie independentă asigură confort optim la rulare. Acceleraţia este continuă şi susţinută, tipică motoarelor electrice, iar retarderul asigură o decelerare fermă şi, de asemenea, confortabilă.
În cadrul evenimentului MAN eMobility, constructorul german şi-a prezentat toată familia de autobuze electrice, care include Lion’s City 12 E, Autobuzului Anului 2023, precum şi versiunea articulată, de 18 m.
De la intrarea în producţia de serie a Lion’s City E, în 2020, MAN Truck & Bus a semnat contracte pentru livrarea a peste 700 de autobuze electrice. În anul fiscal trecut, Lion’s City E vândut de producătorul german în Europa a reprezentat aproximativ 5,5% din toate cele peste
2.400 de autobuze urbane MAN.
Pe piaţa locală, MAN se situează pe locul al treilea în ceea ce privește autobuzele electrice înregistrate în 2021. „Obiectivul nostru este să introducem și mai multe autobuze electrice în circulaţie, iar până în 2025, jumătate din noile noastre vehicule urbane vor fi alimentate cu sisteme de propulsie alternativă. În plus, ne așteptăm ca în 2030 nu mai puţin de 90% dintre autobuze să fie alimentate cu baterii”, a declarat Rudi Kuchta, șeful Business Unit Bus în cadrul MAN Truck & Bus.
De altfel, MAN a primit recent două comenzi pentru un total de 53 de autobuze electrice din partea Hamburger Hochbahn AG şi respectiv Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH. Livrarea primelor unităţi este programată pentru anul acesta.
Multe alte autobuze electrice vor fi livrate în curând. Unele dintre ele sunt deja utilizate – cum ar fi cele 39 de unităţi ale VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg. Compania a comandat inițial 15 și apoi – ca parte a unei comenzi ulterioare – alte 13 Lion’s City 18 E și
11 Lion’s City 12 E. Un total de 15 autobuze electrice MAN vor fi, de asemenea, pe drumurile din Zürich, Elveția, din toamna acestui an.
Capitala Danemarcei, Copenhaga, are în operare 25 de autobuze Lion’s City 12 E din februarie, şi alte 12 eBus-uri au fost livrate recent către Vikingbus din Odder.
Și în Suedia vecină, Keolis a comandat un total de 75 de autobuze articulate MAN Lion’s City 18 E, pentru Göteborg și Stockholm, iar alte
12 unităţi vor fi operate în curând în Uppsala. Acordul-cadru cu Gamla Uppsala Buss include opțiunea pentru încă 65 de autobuze electrice – 45 dintre ele Lion’s City 18 E și 20 Lion’s City 12 E autobuze solo. În plus, 22 de autobuze Lion’s City E sunt operate în Malmö, în regiunea de sud a Suediei.
Producția de serie a versiunii solo de 12 m a început în octombrie 2020 la uzina poloneză MAN din Starachowice, iar autobuzul articulat Lion’s City 18 E a intrat în fabricaţie în aprilie 2021.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit