… este de părere comisarul european pentru transporturi Adina Vălean. Răspunsul său vine ca urmare a intervențiilor realizate de miniștri, parlamentari și asociații profesionale din Olanda, care doresc anularea obligativității de a avea acest autocolant pe vehiculele grele, argumentând că nu a fost dovedită eficacitatea sa, că adesea este greu de aplicat (de exemplu, pe containere sau trailere de transport excepțional) și că o abordare europeană ar fi mult mai eficientă.
Deși Comisia nu a evaluat dacă autocolantul este eficient în abordarea problemei punctului mort, Adina Vălean face trimitere la noua legislație comunitară privind siguranța vehiculelor, care arată că, din 2024, camioanele noi vor trebui să fie echipate cu sisteme de siguranță pentru unghiul mort și să ofere un câmp vizual mai bun pentru șofer.
Comisia încă este în discuții cu oficiali francezi pentru a se evita o povară în plus pentru antreprenori, dar asociația olandeză de transport și logistică TLN nu crede într-un rezultat pozitiv al negocierilor și într-o relaxare acceptată de Franța, câtă vreme alte state membre nu fac suficiente presiuni în acest sens.
Asociația olandeză de transport și logistică TLN ar vrea ca Franța să renunțe la noua reglementare referitoare la obligativitatea ca vehiculele să aibă autocolant pentru unghiul mort, dar, dacă nu se poate, măcar să fie o măsură mai relaxată pentru cele pe care este imposibil de pus autocolantul, cum ar fi containerele sau cele pentru transport agabaritic, și să nu li se aplice celor care nu intră în zonele urbane.
TLN mai dorește și o prelungire a termenului de introducere a acestei măsuri și s-a adresat Comisiei Europene și Parlamentului European, dar demersurile sale nu au avut succes, astfel că Franța anunță că de la 1 aprilie vor fi date amenzi de 135 de euro pentru neaplicarea de autocolante pentru unghiul mort.
TLN sfătuiește transportatorii să se asigure că vehiculele sau combinațiile lor de vehicule au deja acest autocolant, dacă este posibil, iar dacă acesta nu se poate aplica din motive tehnice șoferul să îl aibă în cabină și în eventualitatea unui control să arate că nu îl poate folosi.
Vehiculele care au autocolant pentru unghiul mort, dar neconform legislației din Franța, nu vor fi amendate până la 31 decembrie 2021.
TLN le mai solicită membrilor săi ca, dacă iau amenzi pentru această reglementare, să anunțe asociația și, chiar dacă probabil ea nu-i va putea ajuta să anuleze amenda, măcar se va adresa IRU, care va vedea ce e de făcut pe viitor în legătură cu noua lege.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit