Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Arvato Supply Chain Solutions își extinde rețeaua din Statele Unite și va opera o nouă locație în Memphis, Tennessee, pentru activitatea de asistență medicală. În acest scop, centrul de distribuție, care a fost extins la aproximativ 320.000 m2, a fost acum inaugurat oficial prin tăierea panglicii de deschidere. Noul client al locației este una dintre cele mai importante companii de tehnologie medicală din lume, pentru care Arvato se va ocupa de toată logistica și distribuția din SUA.

„Proiectul susține strategia noastră de creștere pe piața de sănătate și ne permite să intrăm pe piața americană cu una dintre cele mai importante companii din domeniul tehnologiei medicale”, a declarat Dr. Thorsten Winkelmann, președintele Arvato Supply Chain Solutions. Piața dispozitivelor medicale din SUA este considerată atractivă, cu bune oportunități de creștere, deoarece reprezintă peste 40% din piața mondială a dispozitivelor medicale. Pentru extinderea activității din domeniul sănătății și pentru strategia de depozitare centrală a clientului, noua locație este ideală pentru a asigura livrarea rapidă către clienți.

De exemplu, hub-ul FedEx World și Aeroportul Internațional Memphis, al doilea cel mai aglomerat aeroport de marfă din lume după Hong Kong, se află în imediata apropiere a noului centru de distribuție. „Cu proiectul de centralizare pe care l-am implementat deja pentru acest client din Europa, compania are acum acces la o soluție globală cu mai multe depozite – la fel ca cea pe care o oferim companiilor farmaceutice din Europa”, explică Winkelmann.

În Memphis, Arvato consolidează logistica pentru produsele medicale de la cele trei unități de afaceri ale clientului, care anterior erau gestionate în două locații separate, sub un singur acoperiș. Extinderea spațiului de depozitare de la 215.000 la un total de aproximativ 320.000 m2 a fost urmată de implementarea sistemului intralogistic. În centrul sistemului de automatizare a depozitului, a fost instalat în acest scop un sistem modern AutoStore cu o capacitate de 50.000 de containere și 52 de roboți – un sistem pe care Arvato îl folosește deja în alte locații pentru a crește eficiența proceselor din depozit.

„Cu toate acestea, în regiunea logistică Memphis, AutoStore al nostru este prima soluție de automatizare de acest tip și generează un interes corespunzător pe piață”, spune Stephan Hackert, vicepreședinte și lider în industria de sănătate Arvato US. De exemplu, produsele clientului din domeniul tehnologiei medicale se potrivesc foarte bine cu depozitarea în containere a sistemului AutoStore, care îndeplinește toate cerințele pentru o soluție flexibilă de depozitare și picking automatizat.

De asemenea, este extensibil, are stații productive și ușor de operat de la marfă la persoană și este extrem de eficient din punct de vedere energetic. „Odată cu implementarea acestui proiect, precum și cu deschiderea oficială, am reușit să creăm câteva sute de noi locuri de muncă”, explică Stephan Hackert.

Pentru Arvato, punerea în funcțiune a centrului de distribuție de ultimă generație a fost, de asemenea, un proiect far, cu carismă pentru alte companii. Memphis, de exemplu, este considerat un hotspot în care s-au stabilit numeroase companii de tehnologie medicală. De asemenea, acolo și în împrejurimi sunt reprezentate o serie de unități de cercetare și dezvoltare, unități de producție și birouri de vânzări ale clienților Arvato – atât din industria medicală, cât și din sectorul produselor de consum și al tehnologiei.

Acestea sunt condiții bune pentru a impulsiona și asigura în continuare creșterea organică a Arvato Supply Chain Solutions în SUA. Pe această cale, Arvato nu se limitează la preluarea depozitării și transportului. Dr. Thorsten Winkelmann afirmă că în SUA doresc, de asemenea, să ofere soluții end-to-end pentru lanțul de aprovizionare, de exemplu, gestionarea împrumuturilor ortopedice, și lucrarea pentru alte segmente din domeniul sănătății, de exemplu, suplimente de sănătate, precum și deservirea de noi canale, în principal livrarea directă către pacienți.

Luna trecută, Logistiek.nl a prezentat Top 100 furnizori de servicii logistice din 2022 din Olanda, iar una dintre companiile care au făcut un salt uriaș în clasament, dar care are scor mare și la capitolul inovații, este Versteijnen Logistics Group din Tilburg. De aceea asociația de transport și logistică TLN a fost curioasă să afle ce face această firmă în domeniile depozitării inteligente, gestionării lanțului logistic și utilizării platformelor digitale.

Versteijnen Logistics Group face livrări directe către clienți din întreaga Europă și, pe lângă transport pentru diverse segmente, s-a concentrat în ultimii ani și asupra omnichannel. Firma face expedieri B2C și B2B din diferitele depozite și fiecare clădire a sa are propriul obiectiv și propria expertiză.

În plus, Versteijnen are și o companie soră, IDS, care e ocupă doar de gestionarea lanțului logistic și de activități legate de turnul de control și asigură optimizarea rețelei între clienți și furnizori.

Unul dintre depozite este echipat cu AutoStore, un sistem automat de depozitare și colectare care utilizează roboți. Versteijnen a fost una dintre primele companii care au achiziționat un AutoStore, care acum funcționează la capacitate maximă și a fost extins la 40.000 de tăvi și 35 de roboți. Datorită acestora din urmă, angajații nu trebuie să meargă mulți metri, ci tava vine cu ajutorul robotului, iar oamenii trebuie doar să împacheteze articolul. Uneori ei mai merge printre rafturi pentru produse mai mari care nu se potrivesc într-o tavă, și tocmai de aceea întotdeauna, chiar și peste 10 ani, va fi nevoie și de personal, pe lângă roboți. AutoStore este perfect pentru articole din magazinele online, îmbrăcăminte și piese de schimb, dar pentru produsele chimice, de exemplu, nu se poate folosi.

Printre obiectivele Versteijnen din următorii ani se află automatizarea ambalajelor, dar compania încă analizează soluțiile de pe piață și nu a reușit să ajungă la o concluzie despre cum să abordeze cel mai bine această activitate, deoarece complexitatea este mare: mulți clienți ar dori să folosească propria cutie, dar acest lucru nu permite o bună automatizare.