Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul danez al transporturilor, Thomas Danielsen, a anunțat lansarea unui sistem care va facilita accesul camioanelor foarte lungi, cu remorci duble, pe autostrăzile din Danemarca. Altfel, cu noul sistem, companiile de transport pot folosi, prin autofinanțare, camioane foarte lungi pe aproape întreaga rețea de autostrăzi. Scopul este de a sprijini transportatorii și de a eficientiza transportul pe drumurile naționale.

De la 1 ianuarie 2024, camioanele cu remorci duble sunt permise pe o parte limitată a rețelei daneze de autostrăzi. Însă, pentru a permite mai multor transportatori să profite de camioanele lungi, Ministerul Transporturilor instituie în prezent un program pentru întreprinderi, în cadrul căruia își pot finanța singuri accesul necesar.  

În cadrul noului program, companiile de transport vor putea să plătească pentru propria lor conexiune la rețeaua de autostrăzi, permițând mai multor camioane cu remorci duble să utilizeze drumurile.

„Aceasta este o inițiativă bună pentru tranziția ecologică, prin descongestionarea ambuteiajelor, și un beneficiu pentru industria transporturilor, care poate transporta mai mult cu mai puține vehicule”,

a declarat Ministrul Transporturilor, Thomas Danielsen.

Schema pentru întreprinderi este lansată pentru a permite extinderea mai rapidă a rețelei de drumuri cu două remorci și pentru a extrage un potențial mai mare din transportul eficient de mărfuri. Cererile vor fi acceptate începând cu 1 noiembrie 2024, iar solicitanții vor trebui să plătească o taxă administrativă de 50.000 DKK, care va fi utilizată pentru a finanța procesarea cererii de către Direcția Rutieră daneză. Ca parte a cererii individuale, trebuie clarificat ce este necesar pentru a se adapta la rețeaua rutieră a întreprinderii solicitantului la rețeaua de autostrăzi. Apoi, solicitantul, în colaborare cu municipalitatea în cauză, trebuie să decidă punerea în aplicare a adaptării rețelei rutiere, solicitantul suportând costurile.

Regimul permite întreprinderilor circulația camioanelor cu remorci duble pe aproape întreaga rețea de autostrăzi. Vor exista câteva excepții în cazul în care facilitățile existente pe autostrăzi nu pot fi accesibile camioanelor cu remorci duble decât cu costuri foarte mari.

Cererile vor fi prelucrate în ordinea primirii lor de către Direcția Rutieră daneză. În cursul toamnei, Direcția Rutieră va pregăti orientări pentru solicitanții și municipalitățile care doresc să fie conectate la rețeaua rutieră pentru camioanele cu remorci duble.

Direcția Generală de Autostrăzi și Drumuri (KGM) a anunțat că, începând din acest an, tarifele de trecere pentru Podul Martirilor și Podul Fatih Sultan Mehmet au fost majorate, variind între 15 și 110 lire turcești, în funcție de categoria de vehicule.

Podul Osmangazi peste Golful Izmit, a ajuns între 205 și 920 de lire, Podul Yavuz Sultan Selim între 25 și 275 de lire, iar podul Canakkale 1915, care leagă coasta europeană de cea asiatică peste Dardanele, are tarife cuprinse între 75 și 1.400 de lire. Pe autostrăzile KGM, tarifele pentru automobile variază între 9 și 84 de lire. Podurile din proiectele Buil-Operate-Transfer (YİD) au tarife de 290 de lire pentru Podul Osmangazi, 295 de lire pentru Podul 1915 Çanakkale și 35 de lire pentru Podul Yavuz Sultan Selim. Pentru podurile de pe Bosfor, taxa de trecere pe sens unic pentru automobile este acum de 15 lire, potrivit presei locale.

Taxele pentru autostrăzile și podurile peste Bosfor gestionate de Direcția Generală a Autostrăzilor au fost majorate în medie cu 76%, în timp ce taxele pentru autostrăzile și podurile gestionate de companii private au fost majorate cu 50%.