Gama de vehicule comerciale Stellantis Pro One își va extinde capacitățile de producție a pilelor de combustie pe bază de hidrogen atât pentru furgonetele de dimensiuni medii, cât și pentru cele mari din Hordain (Franța) și, respectiv, Gliwice (Polonia), majorând astfel ofertele companiei cu emisii zero.
Gama extinsă și creșterea producției interne la scară industrială a furgonetelor cu pile de combustie va contribui la consolidarea poziției Stellantis ca lider incontestabil în propulsia cu emisii zero în vehiculele comerciale din Europa.
În octombrie 2023, compania a dezvăluit o reînnoire completă a gamei de furgonete ca element cheie al ofensivei strategice Pro One pentru afacerea Stellantis. Stellantis și mărcile sale utilizează o gamă completă de tehnologii avansate de propulsie electrificată, siguranță, ADAS și conectivitate pentru a oferi un mediu fără stres pentru șoferi și un partener de afaceri de încredere pentru proprietarii vehiculelor comerciale. Stellantis Pro One are o amprentă puternică în producția de vehicule comerciale, susținând poziția de lider european cu locațiile din Mangualde (Portugalia), Vigo (Spania) și Ellesmere Port (Marea Britanie) pentru furgonetele K0 compacte, Hordain (Franța) și Luton (Marea Britanie) pentru furgonetele K0 de dimensiuni medii și Atessa (Italia) și Gliwice (Polonia) pentru furgonetele de dimensiuni mari.
Menite să susțină utilizarea intensivă a clienților, versiunile cu pile de combustie ale furgonetelor comerciale se bazează pe tehnologia utilizată în variantele BEV cu emisii zero ale vehiculelor, cu avantajele suplimentare ale timpilor scurți de realimentare, fără a sacrifica capacitatea de încărcare utilă. Pentru furgonetele de dimensiuni medii, a doua generație a sistemului de pile de combustie oferă o autonomie record a segmentului de până la 400 km și un timp de realimentare de patru minute. În cazul furgonetelor mari, adăugarea tehnologiei pilelor de combustie aduce o autonomie de până la 500 km și un timp de realimentare de numai cinci minute.
Stellantis va avea opt versiuni produse intern cu pile de combustie pe hidrogen ale furgonetelor medii și mari, precum Citroën ë-Jumpy și ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo și E-Ducato, Opel / Vauxhall Vivaro și Movano și Peugeot E-Expert și E-Boxer.
Tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen joacă un rol important în foaia de parcurs Stellantis pentru propulsia cu emisii zero. Stellantis a început în 2021 să echipeze cu pile de combustie o serie de utilitare ușoare produse sub siglele mai multor branduri, iar anul trecut, Stellantis a devenit acționar în proporție de o treime în Symbio, o companie lider în tehnologia hidrogenului, având operațiuni în Europa și Statele Unite.
„Acțiunea de a aduce pe liniile noastre de producție furgonete de dimensiuni medii cu pile de combustie pe bază de hidrogen și de a adăuga furgonete mari cu pile de combustie la liniile noastre de producție este un punct de dovadă al angajamentului nostru de a ne menține poziția de lider în tehnologia de vârf a hidrogenului și de a o pune la dispoziția clienților noștri cei mai exigenți. Competențele și dedicarea echipelor noastre sunt esențiale pe măsură ce urmărim ambițiile Dare Forward 2030 și ne menținem poziția de lider în segmentul vehiculelor comerciale cu emisii zero.”,
a declarat Jean-Michel Billig, Stellantis Chief Technology Officer, Hydrogen Fuel Cell Vehicle Development.
Ford a anunțat astăzi noul model Transit de 5,0 tone, o autoutilitară sau cabină cu șasiu cu o masă maximă de 5.000 kg, disponibilă la dealerii Ford de la sfârșitul lunii noiembrie.
Modelul Transit de 5,0 tone consolidează oferta Ford în sectorul cu GVM ridicat al pieței europene de autoutilitare și este pregătit să devină liderul de piață al companiei în vânzările de vehicule comerciale.1 Masa suplimentară de 300 kg pe care o oferă față de vârful de gamă anterior Transit va atrage în special clienții care doresc un vehicul utilitar cu o valoare mai mare pentru conversii, inclusiv basculante, ambulanțe, autoutilitare de poliție și mini-autocare cu 19 locuri sau mai mult.
Capacitatea maximă de încărcare a cabinei șasiu este de 2.886 kg pentru conversia caroseriei și sarcina utilă, ceea ce echivalează cu până la 2.558 kg sarcina utilă netă atunci când vehiculul este echipat cu o structură plată montată din fabrică.
Modelul vine în trei ampatamente, patru lungimi ale cadrelor și cabine simple sau duble, cu locuri pentru până la șapte ocupanți (inclusiv șoferul), care se potrivesc cel mai bine cerințelor specifice afacerii lor.

Tracţiune spate şi motoare puternice
Toate variantele Transit de 5,0 tone au tracțiune pe spate pentru o propulsie optimă atunci când sunt complet încărcate și sunt echipate cu sistemul de propulsie HDT Ford pentru durabilitate optimă, performanță și eficiență a consumului de combustibil. Motorul diesel EcoBlue de 170 CP cu capacitate de 2.0 litri oferă până la 390 Nm cuplu pentru a facilita deplasarea sarcinilor grele și este cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte care schimbă ușor sau la transmisia automată cu 10 trepte de viteză, opțiunea vârfului de gamă.
Masa totală sporită și cutia de viteze automată opțională cu 10 trepte fac din noul Transit autoșasiu de 5,0 tone un vehicul de intervenție de urgență extrem de capabil pentru ambulanțe și vehiculele poliției sau pentru vehicule de comandă/control.
Modelul Transit de 5,0 tone este, de asemenea, disponibil ca autoutilitara populară Ford „Jumbo” L4 cu acoperiș supraînălțat, cu o sarcină utilă netă de până la 2.383 kg2, cu volum de încărcare de 15,1 m3 și cu suficient spațiu pentru a transporta cinci europaleți de marfă.
Noile caroserii ranforsate susțin durabilitatea atunci când transportă marfă mai grea; podeaua de încărcare plană existentă, cârlige de ancorare, treapta integrată a barei de protecție spate și lungimea de încărcare de 4.217 mm sunt concepute să faciliteze încărcarea și transportarea obiectelor de lungime standard, cum ar fi țevi sau scânduri. Furgoneta cu panou Transit este, de asemenea, potrivită pentru conversii mai grele, inclusiv camionete de poliție, camionete de asistență socială și vehicule de construcție.

Noua variantă Transit de 5,0 tone beneficiază de multe dintre funcțiile cheie de design interior, asistență pentru șofer și conectivitate introduse pe modelele Transit din 2019.
Reţeaua de carosieri a Ford numără 165 de companii în 13 ţări, companii care îndeplinesc standardele Ford de producţie.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit