Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital care permite brandurilor B2C și B2B să-și gestioneze operațiunile la nivel global, organizează evenimentul VTEX CONNECT EUROPE în Barcelona, oferind oportunitatea de a seta tendințele din industrie în Europa.

Comerțul digital înregistrează o rată ridicată de penetrare în economiile globale de top. Conform unui studiu realizat de compania germană de consultanță ECDB, ecommerce-ul a crescut constant în ultimii șapte ani, cu estimări că va depăși 750 de miliarde de dolari până în 2027.

VTEX va aduce la un loc întregul ecosistem de comerț digital pentru a facilita schimbul de cunoștințe și oportunitățile de afaceri. Aproape 3.000 de specialiști din domeniul comerțului din întreaga lume sunt așteptați să se reunească și să se conecteze la evenimentul VTEX Connect Europe, care a avut deja succes în New York, Sao Paulo și Mexico. Evenimentul va avea loc pentru prima dată pe continentul european, la Palau de Congressos de Catalunya din Barcelona, pe 7 iunie.

„Considerăm că este esențial să oferim profesioniștilor din industrie spațiul potrivit în care să ofere conținut specializat, soluții digitale și informații despre piață pentru a-i ajuta să ia decizii profitabile pentru afacerile lor. Barcelona a devenit punctul de întâlnire pentru unul dintre cele mai relevante evenimente de comerț digital și rețele din sector și suntem încântați să aducem VTEX Connect în Europa pentru prima dată.”,

a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) la VTEX.

Speakeri de talie mondială din întreaga lume vor urca pe scenă la evenimentul VTEX Connect Europe, împărtășindu-și expertiza și prezentând perspective inovatoare pentru viitorul comerțului. Peste 30 de experți internaționali reprezentativi pentru industrie vor aborda discuții și workshop-uri cu subiecte variate, incluzând inovația, pragmatic composability, Women in Tech, strategiile de comunicare, comportamentul consumatorilor, ceea ce fac brandurile pentru a transforma piața, Gen AI și strategiile centrate pe client, printre altele.

Membrii din top management ai unor companii, precum VTEX, LinkedIn, NASA, OBI, Whirlpool, Santander, AWS, RedCloud și Valtech se vor număra printre speakerii evenimentului. De asemenea, invitații speciali își vor împărtăși poveștile, cunoștințele și concluziile practice, pentru a oferi participanților o experiență cu adevărat utilă.

Evenimentul dispune de o platformă unde profesioniștii din comerțul digital pot accesa sesiuni prezentate de experți de top în retail, comerț digital, B2B, marketing digital și soluții pentru afaceri digitale. Scopul platformei fiind acela de a promova cunoștințele practice prin cele mai recente tendințe și de a prezenta povești de succes, facilitând conexiunile și afacerile. Totodată, va fi un mediu propice pentru prezentarea celor mai inovatoare soluții și pentru a învăța cum să se optimizeze operațiunile și strategiile pentru a duce afacerile digitale la următorul nivel. Cei interesați să participe la eveniment își pot cumpăra bilete de pe https://content.vtex.com/europe/.

Traficul de containere din principalele porturi din lume, mai ales în cele din SUA, în prima jumătate a anului arată clar reducerea cererii de mărfuri din Occident, așa cum se vede și din analiza realizată de Upply (World port traffic driven down by economic slowdown (upply.com)).

Pentru porturile europene, scăderea traficului, deși semnificativă, a fost mai puțin severă decât în SUA. Portul numărul unu, Rotterdam, a scăzut sub șapte milioane de TEU în primul semestru din 2023, mai ales din cauza opririi volumelor către/dinspre Rusia și scăderii importurilor din Asia. Iar unele porturi din nordul Europei sunt în aceeași situație. Anvers-Zeebrugge, unde traficul a scăzut cu 5,2%, a rezistat destul de bine tendinței descendente, la fel ca Rotterdam, în comparație cu performanțele celorlalte porturi din top zece european, mai ales ale porturilor germane, foarte expuse impactului conflictului din Ucraina asupra economiei țării și redresării mai slabe decât se aștepta a economiei chineze.

Hamburg a cunoscut o scădere de 11,7% a traficului în prima jumătate a anului și are în continuare China ca principal partener comercial, cu 1,1 milioane TEU, în scădere față de 1,3 milioane TEU în primul semestru din 2022. SUA a rămas al doilea cel mai mare partener comercial, cu un trafic total în creștere cu 7,4%, până la 313.000 TEU, urmat de Singapore, Polonia și Suedia, toate cu trafic total mai mic. Totuși, portul Hamburg a fost mulțumit de rezultatele sale din America Centrală (+6,3%, până la 108.000 TEU), India (+9,3%, până la 99.000 TEU) și Canada (+6,7%, până la 95.000 TEU).

Al doilea port german, Bremen-Bremerhaven, a suferit o scădere și mai accentuată a traficului în prima jumătate a anului, după ce înregistrase deja o scădere cu 8,8% în 2022.

Porturile spaniole au înregistrat un trafic total combinat de 8 milioane TEU, în scădere cu 7,8% față de anul precedent. Algeciras a reușit să limiteze daunele și a scăzut doar cu 2,7% traficul internațional de transbordare, care reprezintă 70% din totalul traficului său, dar aproape a compensat prin creșterea traficului național de transbordare și printr-o ușoară creștere a importului și exportului. În schimb portul spaniol numărul unu, Valencia, a suferit o scădere semnificativă a debitului de trafic, deoarece a fost afectat, la fel ca omologii săi europeni, de încetinirea economică și de evoluțiile geopolitice. China a fost principalul său partener comercial, cu 268.512 TEU, înaintea Statelor Unite, cu 178.824 TEU. Cea mai mare creștere a fost înregistrată cu Vietnam (+28%), Egipt (24%), India (+15%) și Mexic (+12%). Iar, Barcelona, clasată pe locul al treilea, a suferit o scădere de două cifre. Dintre porturile franceze, traficul total din Le Havre a scăzut brusc, fiind afectat nu doar de situația economică și geopolitică, ci și de reforma pensiilor propusă de guvernul francez. Traficul de containere a scăzut în proporții similare la Marsilia-Fos, cu 15%, la puțin sub 700.000 TEU.