Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cele 178 de vehicule noi sunt 161 de S-Way CNG cu caroserie tip cutie și 17 S-Way CNG cu șasiu de caroserie mobilă. Potrivit Iveco, noile vehicule vor fi utilizate în principal pentru transportul între centrele de colete DHL și pentru preluarea de la clienți, precum și pentru livrări în interiorul orașelor către oficiile poștale.

Furnizorul de servicii de coletărie și poștă va utiliza propria infrastructură de stații de alimentare cu bio-CNG în 11 centre de coletărie selectate pentru a alimenta cele peste 450 de camioane CNG. Biometanul este obținut din deșeuri și materiale reziduale. În cazul în care este produs din deșeuri organice, vehiculele sunt climateric-pozitive pe șosea, subliniază producătorul.

Pentru distanțe mai scurte și curse de o zi, cele 161 de vehicule Iveco S-Way CNG sunt echipate cu caroserie tip cutie CNG AD190S34/P. Aceasta constă dintr-un șasiu standard 4×2 cu o greutate totală tehnic admisă de 19 tone.

De asemenea, dispune de o cabină standard Active-Day cu acoperiș coborât și de un motor de 9 litri de 340 CP în conformitate cu standardul Euro VI cu propulsie CNG. Potrivit producătorului, este posibilă o autonomie de până la 670 km cu un total de 160 km de CNG în rezervoarele de gaz.

Cele 17 Iveco S-Way CNG cu șasiu de caroserie mobilă AS260S46Y/FS CM CNG sunt responsabile pentru transportul între noduri în cadrul flotei. Aceste vehicule sunt șasiuri standard 6×2 cu axă portantă directoare, o cabină de mare capacitate Active Space și un motor de 460 CP de 13 litri conform Euro VI cu propulsie CNG Rezervoarele de CNG au un volum gravimetric de umplere care totalizează 240 kg. Potrivit producătorului, acest lucru permite autonomii de până la 1.000 km. Cutia mobilă poate fi utilizată pentru a transporta cutii mobile BDF (C7.45) cu o înălțime de staționare de 1.220 până la 1.320 mm și containere de 20 de picioare.

sursa foto: IVECO

Sursă foto: Mol (https://molgroup.info/en/photo-gallery)
În România MOL a devenit unul dintre producătorii de biocombustibili, prin realizarea unei investiții în rafinăria Dunărea.

Asociația germană de transport și logistică DSLV informează că un grup format din mai multe astfel de organizații solicită modificarea Legii privind impozitarea energiei, pentru a se oferi scutiri de taxe pentru biocombustibili și a se accelera astfel semnificativ eforturile de protecție a climei pe care le poate face industria de transport rutier de mărfuri.

Câtă vreme electrificarea, ca mijloc de a obține emisii zero în transportul rutier de mărfuri, va mai dura câțiva ani, numai biocombustibilii lichizi și gazoși, cum ar fi HV100, bio-LNG și bio-CNG, vor fi disponibili imediat pentru a contribui la obiectivele de reducere a emisiilor de CO2.

Însă în prezent camioanele alimentate cu biocombustibili nu pot beneficia de scutirea de suprataxe pe CO2 din proiectul de modificare a regulamentelor privind taxa rutieră – deși economisesc până la 90% din emisiile de CO2 în comparație cu vehiculele alimentate cu motorină. Prin urmare, această alianță de asociații ale transportatorilor crede că stimulentele economice nu trebuie să se limiteze la utilizarea camioanelor cu baterii și pe bază de hidrogen, ci trebuie să includă și biocombustibili avansați.

O soluție simplă, cred ele, care respectă legislația UE, ar fi adăugarea unui nou paragraf la Legea privind impozitarea energiei, care – așa cum se întâmplă deja în prezent cu companiile locale de transport public – ar putea să ușureze povara asupra companiilor comerciale de transport rutier de mărfuri și să le sprijine să facă progrese și mai rapide în ceea ce privește protecția climei.

În cazul vehiculelor electrice, dezvoltarea unei infrastructuri publice alternative de încărcare de-a lungul autostrăzilor europene va dura cel puțin la fel de mult cât va dura dezvoltarea infrastructurii din spațiile non-publice, cum ar fi facilitățile logistice, terminalele și depozitele.

Pe când potențialul ridicat de reducere a emisiilor de CO2 al biocombustibililor avansați, atât pentru transport rutier de mărfuri pe distanțe lungi, cât și pentru livrare last mile, poate fi valorificat imediat, deoarece există deja o rețea densă de alimentare și flotele existente de camioane pot fi operate direct cu biocombustibili avansați într-o manieră simplă și fără eforturi tehnice semnificative de conversie.
Guvernul german a făcut deja un pas înainte, recunoaște alianța de asociații, când a aprobat HVO100 ca parte a modificării celei de-a 10-a ordonanțe federale privind controlul emisiilor, dar pentru a maximiza potențialul acest lucru ar trebui să fie însoțit de un stimulent fiscal pentru utilizarea tuturor biocombustibililor avansați.