Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Directorul executiv al Ti și fondatorul Fundației pentru Lanțul de Aprovizionare Viitor, profesorul John Manners-Bell, a moderat recent un panel despre inteligența artificială la un summit organizat de Kuehne + Logistics în colaborare cu Capgemini. Panelul, la care au participat seniori din lanțurile de aprovizionare ale unor companii farmaceutice, de asistență medicală și de producție de bunuri de consum, a avut ca scop identificarea unor situații reale în care se utilizează inteligența artificială (AI) și evaluarea impactului tehnologiei asupra industriei.

John Manners-Bell a amintit că tehnologia joacă deja un rol important în îmbunătățirea profitabilității, productivității și serviciilor pentru clienți și a declarat că acest rol poate deveni și mai important. În ceea ce privește transportul, AI le-ar permite directorilor din lanțul de aprovizionare să interogheze simplu și ușor sistemele de transport și logistică pentru a verifica rutele cu cele mai bune niveluri de servicii, rutele cele mai costisitoare, motivele pentru care se plătește mai mult pe unele rute decât pe altele și ce măsuri se pot lua în acest sens, de ce unii subcontractori de transport de marfă au fost plătiți în plus și ce economii ar putea fi făcute.

Discuțiile din cadrul conferinței au arătat că AI este deja luată foarte în serios de unii dintre cei mai mari cumpărători de servicii de transport de marfă din lume, în ciuda preocupărilor legate de reglementare, mai ales în sectorul sănătății. A existat un consens că, deși o funcție-cheie a AI ar fi aceea de a permite o mai bună luare a deciziilor pe baza cantității uriașe de date generate de mișcările produselor, containerelor și vehiculelor de transport din întreaga lume, capacitățile predictive vor deveni din ce în ce mai importante. Un membru al panelului a menționat că, în orice moment, 50% din containerele companiei pe care o reprezintă stau. Or, AI ar juca un rol important în creșterea vitezei produselor în întregul sistem prin identificarea blocajelor și prin sprijinirea securizării locațiilor și nodurilor vulnerabile la furt.

Manners-Bell a afirmat că, deși multe funcții bazate pe procese ar fi eliminate de noile tehnologii, cum ar fi AI, acest lucru ar elibera resursele umane pentru sarcini cu valoare adăugată mai mare, sporind oportunitățile pentru persoanele talentate și permițând angajaților să se concentreze mai mult asupra dezvoltării de soluții pentru clienți.

Publicul prezent la eveniment a fost de părere, în cea mai mare parte a lui, că AI va deveni un instrument util și transformator în evoluția industriei, și niciunul dintre participanți nu vrea să folosească alte tehnologii, cum ar fi Blockchain, care au ajuns, dintr-un motiv sau altul, mai nișate.

Concluzia discuției a fost că AI va evolua de la un avantaj competitiv pentru managerii din lanțul de aprovizionare și furnizorii de logistică la un instrument de afaceri de zi cu zi, integrat în procese.

Bateriile cu litiu necesită măsuri de siguranță specifice pentru transportul lor, după cum au învățat deja sectorul aviației (unde cel puțin 2 aeronave s-au prăbușit din cauza incendiului acestora) și sectorul maritim, unde se suspectează că mașinile electrice îmbarcate pe car-boarderul Felicity Ace au provocat, sau cel puțin au alimentat, flăcările care au dus la scufundarea acestuia. Orașul Busan, unde se află cel mai mare port din Coreea de Sud, care produce și instalează baterii litiu-ion în mașinile producătorilor auto din țară, precum și în numeroase dispozitive electronice, ia, de asemenea, măsuri privind siguranța acestui transport maritim.

Ziarul Loadstar relatează că Busan a demarat un proiect pentru construirea unui container dedicat bateriilor cu litiu, în care sunt implicați producătorul de containere Vesta, compania de închiriere de paleți Korea Pallet Pool și Busan Techno Park. Acest container va avea pereți cu materiale ignifuge și ignifugate, protecție robustă împotriva impactului, senzori și o conexiune pentru transmiterea datelor cu ajutorul blockchain. Urmărirea în timp real a containerului și detectarea datelor, cum ar fi temperatura, reprezintă un factor important pentru prevenirea și intervenția rapidă în caz de incendiu.