Mai multe cazuri de salmoneloză, care au afectat cel puțin 142 de persoane în Marea Britanie, Belgia, Franța și Irlanda, au determinat AFSCA (Agenția belgiană pentru siguranța alimentară) să suspende autorizația fabricii Ferrero din Arlon, unde se presupune că au fost produse ouăle de ciocolată contaminate, și să retragă mai multe loturi deja distribuite. Deocamdată nu se cunoaște originea contaminării cu salmonella, care ar putea fi, de asemenea, externă fabricii, ceea ce l-a determinat pe președintele asociației internaționale Enfit pentru siguranța lanțului de aprovizionare, Hans-Dieter Philipowski, să scrie 2 postări pe Linkedin referitoare la siguranța transportului (deși, deocamdată, nu pare a fi cauza acestui caz).
Philipowski scrie că „salmonela găsită în filtrul unui rezervor de depozitare trebuie să fi ajuns într-un fel sau altul și este clar că a intrat odată cu materia primă”. Pe lângă produsele sub formă de pudră, adaugă președintele Enfit, salmonela poate intra în ciclul de producție și cu cele lichide. Pentru a arăta cum se poate întâmpla acest lucru, el arată o fotografie a unui camion cisternă german care are scris pe spate „doar pentru transportul de alimente” și un semn care indică faptul că transportă produse K3, adică produse care nu sunt adecvate pentru producția umană (în general deșeuri alimentare sau deșeuri de abator) și care pot fi ușor contaminate cu salmonella sau alți contaminanți microbiologici.
Philipowski subliniază că această dublă utilizare a cisternelor este ilegală, ba chiar o numește „criminală”, chiar dacă se întâmplă „în fiecare zi”. El explică faptul că industria alimentară dorește să reducă costul materiilor prime, împingând lanțul de aprovizionare să le reducă la rândul său, iar o modalitate de a face acest lucru este de a reduce, de asemenea, costul de igienizare a cisternelor sau de utilizare ilegală a acestora.
Pentru a contracara această practică, Philipowski subliniază că Enfit a stabilit standarde și certificări pentru companiile de transport și logistică. Igienizarea corespunzătoare a vehiculelor și a containerelor trebuie să fie efectuată într-o unitate certificată Enfit Hqf – High Quality Food and Feed și documentată cu un certificat digital specific, care este infailibil, deoarece este protejat de blockchain.
PROJECT TREE este prima încercare de a stabili trasabilitatea cauciucului natural folosind blockchain. Hankook va distribui anvelopele fabricate prin proiect pe piața din Marea Britanie. O parte din vânzările de anvelope vor fi utilizate pentru a finanța stimulente pentru colaborarea părților interesate din lanțul de aprovizionare. Se așteaptă ca proiectul să contribuie la obiectivul CSR al Hankook Tire de a promova sustenabilitatea de-a lungul lanțului său valoric.
Producătorul de anvelope premium Hankook va participa la proiectul de trasabilitate și sustenabilitate a cauciucului natural bazat pe blockchain, denumit PROJECT TREE. Organizat de ITOCHU Corporation, o firmă de comerț internațional, aceasta este prima încercare de a stabili trasabilitatea folosind blockchain în industria cauciucului natural.
Cauciucul natural este o materie primă de bază pentru anvelope. Producția de anvelope reprezintă aproximativ 70% din consumul global de cauciuc natural, dar aproximativ 85% din producția globală se bazează pe micii agricultori din Asia de Sud-Est, în principal în Thailanda și Indonezia. Acest lucru face dificilă urmărirea și abordarea problemelor de sustenabilitate care apar în procesul de achiziție, inclusiv defrișarea, sărăcia și încălcarea drepturilor omului.
Cu scopul de a promova sustenabilitatea de-a lungul lanțului valoric, Hankook a decis să participe la PROJECT TREE, un proiect conceput pentru a urmări aprovizionarea cu cauciuc natural folosind un sistem de trasabilitate bazat pe blockchain dezvoltat de ITOCHU Techno-Solutions Corporation. Proiectul implică PT. Aneka Bumi Pratama, una dintre cele mai mari companii indoneziene de prelucrare a cauciucului natural, și utilizarea unei aplicații pentru smartphone conectată la sistemul care înregistrează informații precum data și locația tranzacțiilor.
Prin acest proiect, cauciucul natural produs din materii prime colectate în afara zonelor de conservare poate fi furnizat către Hankook. În plus, micii proprietari fără smartphone-uri sau conturi bancare vor primi unelte agricole, îngrășăminte și instruire pentru o productivitate mai bună și practici sustenabile, precum și stimulente în numerar care vor fi plătite sub supraveghere atentă.
În calitate de susținător puternic al PROJECT TREE, Hankook va participa la proiect pe piața din Marea Britanie în parteneriat cu distribuitorul lider de anvelope European Tire Enterprise Ltd. (ETEL), care deține Kwik Fit și Stapletons, companiile sale de vânzare cu amănuntul și en-gros. ETEL este cea mai mare companie de service și reparații auto din Marea Britanie, precum și un partener de încredere al Hankook. O parte din vânzările de anvelope vor fi utilizate pentru a finanța stimulente pentru părțile interesate din lanțul de aprovizionare din amonte (mici proprietari, colecționari, dealeri locali) care colaborează pentru a-și înregistra tranzacțiile și pentru a asigura trasabilitatea.
PROJECT TREE este de așteptat să contribuie la obiectivele politicii CSR ale Hankook. Compania a stabilit o politică de cauciuc natural sustenabil în 2018 și este membră a Platformei Globale pentru Cauciuc Natural Sustenabil (GPSNR), o platformă internațională bazată pe membri, creată pentru a defini sustenabilitatea lanțului valoric al cauciucului natural. Recent, Hankook și-a actualizat politica în conformitate cu noua politică GSPNR în diverse domenii, cum ar fi drepturile omului, protecția mediului și transparența managementului. Pentru a îmbunătăți și mai mult standardele de trai ale micilor proprietari, pentru a îmbunătăți calitatea cauciucului natural și pentru a minimiza impactul asupra mediului, producătorul de anvelope intenționează să identifice cele mai potrivite practici de cultivare și să încurajeze micii proprietari să primească instruire aferentă.
„Deoarece cererea de cauciuc natural este de așteptat să continue să crească, toate părțile interesate din lanțul de aprovizionare, inclusiv micii proprietari, producătorii de anvelope și utilizatorii finali, trebuie să își îndeplinească responsabilitățile”, spune Sooil Lee, Președinte și CEO la Hankook Tire & Technology. „Sustenabilitatea fiind una dintre prioritățile sale de business, Hankook va prelua cu siguranță conducerea în promovarea sustenabilității în achiziționarea de materii prime pentru a crea o lume mai bună în care să trăim.”
Yasuhiro Takahashi, director general al departamentului de logistică și distribuție de materiale la ITOCHU Corporation, comentează: „Planul de management pe termen mediu al ITOCHU, Brand-new Deal 2023, include „transformarea afacerii prin încorporarea nevoilor consumatorilor în produse” și „contribuția continuă la și eforturile de a atinge SDG-urile în politicile sale de bază”, adăugând „ITOCHU își va consolida lanțul valoric al cauciucului natural și speră să contribuie la sustenabilitatea întregii industrii a cauciucului natural prin PROJECT TREE”.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit