Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza economică care lovește Germania îi mobilizează și pe transportatorii rutieri și apar primele forme de protest. După demonstrația care a avut loc în noiembrie la Wiesbaden, asociația BLV-Pro anunță un protest amplu la Berlin, în fața Porții Brandenburg, pentru 18 și 19 ianuarie.

Primul punct pe lista de revendicări este retragerea legii care a stabilit noi taxe de drum în funcție de emisiile de CO2, care are efect mai ales asupra transportatorilor germani. Aceștia mai solicită introducerea conceptului de motorină comercială, așa cum practică și alte țări europene precum Spania sau Italia, care presupune un preț redus la motorină pentru firmele de transport, și ne prelungirea aplicării regulii care impune un termen maxim de plată de 14 zile.

Și, bineînțeles, nu se putea să lipsească de pe lista cererilor transportatorilor germani controlul mai strict al transportatorilor străini care fac cabotaj în Germania.

Creșterea prețurilor la carburanți pune în pericol și multe companii de transport mici și mijlocii din Germania, după cum arată 2 evenimente din august. Prima este o luare de poziție a asociației Blv-Pro, care reprezintă exact acest segment de piață, potrivit căreia mulți transportatori vor trebui să închidă dacă guvernul nu va implementa măsuri concrete în curând. Pentru a le salva, asociația solicită un plafon de 2 euro pe litru la prețul motorinei și o reglementare care să reducă termenele de plată.

Se mobilizează și companiile de transport rutier de mărfuri care au achiziționat (cu stimulente publice substanțiale) vehicule comerciale alimentate cu LNG, care în Germania a ajuns la 4 euro pe kg. Deja multe vehicule sunt trase pe dreapta, iar unele companii riscă să fie închise.

Pentru a aborda această situație, șoferii de camioane au organizat o demonstrație în centrul Berlinului, pe 12 august, cu vehicule comerciale din diferite locații din Germania. Potrivit poliției, au participat 65 de vehicule, ceea ce a provocat perturbări în traficul din oraș.