Hornbach, unul dintre cei mai mari cinci retaileri de articole de bricolaj și grădinărit din Europa, a anunțat numirea lui Radu Oniga în funcția de director general regional al companiei în România, preluând astfel responsabilitățile de la Mugurel-Horia Rusu, care a ocupat această poziție din 2005.
În prezent, Hornbach Baumarkt AG operează nouă magazine de materiale de construcții și grădinărit cu drive-in în țară, precum și magazinul online hornbach.ro.
Radu Oniga (43 de ani) este cetățean român și a studiat în cadrul Academiei de Studii Economice București. După absolvire, și-a început cariera în comerțul cu amănuntul de produse non-food în cadrul unei companii internaționale. În 2006, s-a alăturat echipei Hornbach în domeniul achizițiilor pentru categoria de produse din lemn, materiale de construcții și tâmplărie. În decursul anilor, și-a demonstrat abilitățile și cunoștințele în domeniu, iar în 2017 a preluat conducerea regională a departamentului e-business. În această poziție, a contribuit semnificativ la dezvoltarea magazinului online din România și la digitalizarea modelului de afaceri al companiei.
„Radu Oniga își va folosi experiența sa îndelungată pentru a continua creșterea noastră de succes în România. Suntem încântați că am găsit un coleg atât de implicat și experimentat pentru această sarcină importantă.”,
a declarat Jan Hornbach, membru al consiliului de administrație al HORNBACH Baumarkt AG, responsabil pentru companiile naționale europene.
Mugurel-Horia Rusu și-a început cariera în 1996 la Hornbach în Austria și a jucat un rol important la înființarea companiei în România. De asemenea, a condus afacerea pe plan local, încă de la deschiderea primului magazin Hornbach din București în 2007. După predarea responsabilității către Radu Oniga, Mugurel-Horia Rusu va continua să sprijine grupul Hornbach cu experiența sa în calitate de consilier, contribuind astfel la continuarea succesului companiei.
„Mugurel-Horia Rusu a fost un manager formator pentru colegii din compania noastră națională timp de mai bine de 18 ani. A fost foarte activ în afacerile operaționale și a stabilit proiecte de încredere pentru Hornbach în România. Apreciem angajamentul său pentru dezvoltarea pozitivă a companiei în România și îi mulțumim din toată inima pentru acești ani de succes.”,
a adăugat Jan Hornbach.
Leroy Merlin, al doilea cel mai mare retailer de bricolaj din România, a închiriat două spații de retail în București, cu o suprafață totală de 21.000 de metri pătrați, de la compania austriacă Supernova Group. Aceste tranzacții au fost intermediate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Cele două spații închiriate de Leroy Merlin se află în cadrul proiectelor Supernova Lujerului și Supernova Pantelimon, având o suprafață de 8.300 de metri pătrați, respectiv 13.000 de metri pătrați. Aceste proiecte fac parte din portofoliul de șase proprietăți Cora, pe care Supernova Group le-a achiziționat în 2021 printr-o tranzacție de tip sale and leaseback. Proprietățile au fost sau urmează să fie modernizate și redenumite în cadrul strategiei de dezvoltare a Supernova Group în România.
„Ne bucurăm că am putut asista Supernova Group în această tranzacție de închiriere complexă, încheiată într-un timp record. Cele două spații se află în poziții cheie, în unele dintre cele mai intens populate zone în București, și completează foarte bine atât portofoliul de magazine pe care Leroy Merlin îl deține în oraș, cât și mixul de chiriași pe care Supernova intenționează să-l ofere clienților prin remodelarea spațiilor din cele două galerii comerciale. Segmentul de DIY a fost unul dintre performerii pieței de retail în ultimii ani, dovedindu-și reziliența în condiții dificile, precum inflație ridicată, consum în scădere, dobânzi mari. Mai mult decât atât, credem că piața de DIY locală va continua să crească, ceea ce se va traduce în noi investiții.”,
a declarat Bogdan Marcu, Partner Capital Markets Cushman & Wakefield Echinox.
„Supernova Group este încântat să primească în centrele noastre comerciale un partener puternic precum Leroy Merlin. Prezența lui va aduce valoare adăugată atât centrelor comerciale, cât și clienților noștri. Având în vedere că Supernova Lujerului va trece, de asemenea, printr-un proces de renovare și modernizare în perioada următoare, ne așteptăm ca odată cu sosirea unui partener atât de valoros, așa cum este Leroy Merlin, să avem un centru comercial puternic, care va deveni una dintre cele mai atractive destinații de shopping din zonă. Apreciem de asemenea, rolul important pe care consultantul imobiliar Cushman & Wakefield Echinox l-a avut în realizarea acestei tranzacții.”,
a precizat Markus Pinggera, Managing Director la Supernova Group.
Supernova Group este o companie internațională cu focus pe dezvoltarea și managementul proprietăților imobiliare comerciale în Austria, Slovenia, Croația, România și Slovacia. Portofoliul actual al grupului include peste 110 proprietăți, evaluat la o valoare brută de 2,2 miliarde de euro.
De asemenea, Supernova Group a debutat pe piața din România în noiembrie 2020 prin achiziția centrului comercial Jupiter City din Pitești. De atunci, centrul a fost rebranduit și complet renovat. În 2021, compania a extins prezența pe piața românească, achiziționând încă șase centre comerciale, amplasate în București (trei locații), Constanța, Bacău și Drobeta Turnu Severin.
Leroy Merlin, al doilea cel mai mare jucător pe piața de bricolaj din România în 2022 în ceea ce privește cifra de afaceri, operează patru magazine în București, ultimul fiind inaugurat în 2020. La nivel național, grupul are o prezență extinsă în 15 orașe, cu un total de 21 de magazine, implicând aproximativ 3.000 de angajați în activitățile sale.
„Parteneriatul solid și bazat pe încredere între Leroy Merlin și Cushman & Wakefield Echinox este evidențiat de cele patru tranzacții realizate până acum (Brașov Astra, Pitești, Lujerului și Pantelimon), confirmând angajamentul ambelor companii pentru o colaborare durabilă și eficientă cu scopul de a răspunde nevoilor locuitorilor din România. Prin colaborarea cu Supernova și deschiderea celor două magazine în București întărim și mai puternic modelul nostru de business: investițiile în oameni, expansiunea rețelei de magazine, digitalizare si sustenabilitate. Deși românii au fost mai atenți în privința cheltuielilor în ultimii ani, aceștia sunt foarte atașați de casele lor și investesc în ele. Astfel că, ne asumăm promisiunea de a facilita accesul locuitorilor din București la produse indiferent de bugetul pe care îl au la dispoziție prin strategia noastra de «Prețuri mici în fiecare zi» – monitorizăm prețurile constant, le ajustăm și avem grijă să intervenim imediat când furnizorii ne scad costurile de achiziție.”,
a completat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin Romania.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit