Așa cum v-am informat deja la final de iulie, un decret apărut în Franța autorizează, până la sfârșitul lui 2023, sub formă de test, o greutate totală de 46 t pentru ansamblurile rutiere cu cel puțin patru axe care acoperă, pe întreg teritoriul acestei țări, partea rutieră a unui transport intermodal.
Experimentul cu durată de 18 luni are ca scop înțelegerea beneficiilor care ar putea rezulta din această derogare, în contextul în care Franța este foarte interesată de promovarea intermodalului. O comisie specială va fi invitată să evalueze în detaliu impactul măsurii din punct de vedere al mediului, al infrastructurii și al siguranței rutiere, dar mai ales să determine dacă creșterea limitei de greutate la 46 t are efecte pozitive asupra costurilor.
În ceea ce privește intermodalitatea vizată de decret, ea se referă atât la rutier+feroviar și la rutier+maritim, ci și la rutier+fluvial, care în Franța acoperă 6,7 miliarde de tone-km și reprezintă aproape 2% din volumul total de marfă transportat în țară.
Articolul din iulie îl puteți găsi la
https://traficmedia.ro/franta-autorizeaza-camioane-de-46-de-tone-pentru-transportul-intermodal/
Franța începe să experimenteze camioane cu o masă totală de până la 46 de tone. Acest lucru este permis de un decret publicat în Jurnalul Oficial pe 26 iulie, care precizează că măsura se referă doar la transportul unităților intermodale către și de la terminale și este valabilă timp de 18 luni.
Pentru a atinge această masă, vehiculele trebuie să aibă 4 sau mai multe axe. O comisie înființată de Ministerul Transporturilor va evalua eficiența și eventualele dezavantaje ale acestei măsuri, urmând să întocmească un raport care va evalua și impactul asupra infrastructurii, siguranței rutiere și emisiilor poluante.
De asemenea, comisia va stabili dacă creșterea masei va reduce costurile transportului rutier și va crește utilizarea transportului combinat.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit